Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nya stövlar. Sidi Mag-1. Värdiga avlösare till mina 5 år gamla, sunkiga, illaluktande och slitna Sidi Vortice.

Nu ska bara min lekamen bli fullvärdigt körklar också. Men till skillnad från de som har det värre (ex.vis Ulvhamne) är det bara höger handled som inte lirar. Den höll iaf två varv på Gröndal igår...
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Suzuki-GSXR-bobber.jpg


:D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag känner mig trött i benen. Det är på grund av att jag stod och gick i två timmar när jag och sambon var på företagsmässan i Enköping. Mest för att snacka lite med Viking Motor Park. Det är första gången sedan i november som jag känt att benen är trötta. Jag har fått härleda det genom att jag inte kunnat röra benen tills nu. Det tar sig.
 

Andreas K-L

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Street Triple R -2009, Suzuki GSX600F -99
Jag fick köra morfars Triumph T100 Competition från 1955 idag :banana

Kan tillägga att gubben är 85bast o fortfarande åker hoj :yoparty

 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Höll på att bli omkörd av en stor rovfågel idag när jag låg i 150 blås med mopeden. Flög upp en par meter bredvid (kanske 3-4 meter upp) och flög jämsides/lite framför en hundra meter kanske innan den flaxade iväg ut i skogen och jag gasade iväg.
Häftiga djur. :) Något jag inte sett på så nära håll förut, konstigt att det sker när man sitter i bra fart på en ljudlig mc....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hells yeah!
https://www.youtube.com/watch?v=Qsd5GdDCnTM

:tummenuppFIfan va kul. Det måste ha varit en underbar känsla att åter köra hoj.
Det var väl lite bökigt med högerbenet som är lite för svagt för att jag ska kunna röra det så värst i skinnstället. Och biljävlarna. Men rätt skönt att känna att kraschen inte satt sig på psyket iaf. En mindre sak att arbeta med iaf. :hihi
Och skönt att känna att det gick bra att krypköra och sådär med. Och att jag faktiskt lyckades rädda upp när jag var tvungen att stanna och hojen föll åt höger, och högerbenet kom ner från fotpinnen och jag lyckades hålla emot hojen. Bra skit. :hihi
Nu fick jag iaf motivation att börja träna som fan på att böja, lyfta och allmänt vika runt högerbenet.

Kul men ta det försiktigt nu. Inte oroa frugan mer än vad du redan gjort. :ajjabajja

Det var ju hon som fick ut mig! :hihi
Och jag kraschade ju inte ens lite grand! Tog det ju jättelugnt!
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Kul men ta det försiktigt nu. Inte oroa frugan mer än vad du redan gjort. :ajjabajja

Det var ju hon som fick ut mig! :hihi
Och jag kraschade ju inte ens lite grand! Tog det ju jättelugnt!
Jo sant. Jag har ju sett hur våren gnager och jag tyckte i ett ögonblick det var tid att ta tjuren vid hornen. men sate så jag fick ångest av att se hur hårt han fick kämpa med högerbenet som fick lyftas upp.
Fördel: nu är det gjort. Förhoppningsvis ger det också skjuts på att han faktiskt blir utskriven från sjukhuset nångång. Jag tycker helgpermisarna är för korta :fakta
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Åkturen med Nicco idag.

Hypermotard 1100 är mycket snabbare än Husqvarna 500.

Men den låter mindre :7peta
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Både igår och idag: På vägen hem från jobbet (som tog ca 50 minuter längre än vad det brukar) så var det massor med andra MC förare som hejade glatt. :banana :D :hej

Kör försiktigt alla därute nu.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Utskrivning! Woooh!
Blivit så jäääävla glad av att packa ihop min skit i rummet på sjukhuset idag.
https://www.youtube.com/watch?v=yjk6HSIphnQ

I helgen är det öppet hus med fika hemmavid om nån är sugen på att komma förbi. :)
Och den 2:a Maj tänkte vi ha lite grillfest med.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Stämmer bra, enplan, i övrigt som vanligt med bl.a. verktyg man inte visste fanns. Höjdpunkten var väl ett fruntimmer som tråna runt o prova mc-kläder i förmodad jakt efter en spegel som inte fanns ;)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top