Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Under ett samtal med en av de nya patienterna på avdelningen, en äldre dam vars barnbarn kör cross, så förbjöd tanten mig att hålla på med såndär farligheter som att köra MC. :crash
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det gick att köra AD-block på den där blinkande skittummen som ingen gillar.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Våren, hojar och att det numera finns en ring på min och pathfinders vänstra ringfingrar.

I morgon åker sommardäcken på bilen på :banana

Mitt extremt dåliga lokalsinne, det sätter mig ständigt i roliga situationer :hihi (tur man har en vägvisare (pathfinder)
 
Last edited:

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Ljudet av Duccen igår då jag var tvungen köra iväg och köpa lite filmgodis till kvällen.
 

Konrad Haifa

Guest
Min fru jobbar på en förskola. Där finns en liten kille på tre år som är väldigt motorintresserad. I veckan när dom var ute med barnen så hördes en motorcykel på en gata i närheten. Min fru sa till pojken: "Hör du, det kanske är en Kawasaki!" Pojken: "Nej, det är en Ducati!"......
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Vi satt och pratade lite mc på lunchen, och kollegan som kanske inte är helt insatt sa:
"Vet du, dom kör ju tävlingar runt hela Irland, och han som är världsmästare hade en snittfart på 375 km/h runt banan, fy fan va läskigt det måste va"

- Ja, det är verkligen fort, svarade jag :tummenupp
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vi satt och pratade lite mc på lunchen, och kollegan som kanske inte är helt insatt sa:
"Vet du, dom kör ju tävlingar runt hela Irland, och han som är världsmästare hade en snittfart på 375 km/h runt banan, fy fan va läskigt det måste va"

- Ja, det är verkligen fort, svarade jag :tummenupp

Kör de me sånnadäringa turbohojar tro?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var och hyrde film på vägen hem idag. Utanför filmbutiken så stod ett gäng ungar i 12-årsåldern när jag kom ut igen. Fick kommentaren "Vilken snygg motorcykel du har!". Det värmde!
Sedan "Kan du inte burna?". Det drog i smilbandet, men inom mig fick jag bilden av en 250 kilos skenande motorcykel. Bidde inget burnande...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Var och hyrde film på vägen hem idag. Utanför filmbutiken så stod ett gäng ungar i 12-årsåldern när jag kom ut igen. Fick kommentaren "Vilken snygg motorcykel du har!". Det värmde!
Sedan "Kan du inte burna?". Det drog i smilbandet, men inom mig fick jag bilden av en 250 kilos skenande motorcykel. Bidde inget burnande...

Ditt inlägg fick mig att le idag. Så jäkla skön tanke att det idag fortfarande finns folk som hyr film.
Är själv gammal nog att minnas när vi fick vår första video i hemmet så man blir lite nostalgisk, även om det i ditt fall troligen inte var en ninjarulle med Sho Kosugi på utnött VHS som följde med hem från butiken.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Testade att gränsla min hoj idag, första gången på väldigt länge. Fick kliva på från högersidan, eftersom att högerbenet är allmänt fjolligt fortfarande. Testade att lägga vikten av hojen på högerbenet, funkade överraskande bra. Testade att lyfta upp benet på fotpinnen, inte helt jävla smidigt men gick iaf. Gungade hojen fram och tillbaka mellan benen, kändes stabilt.
Det där med att köra hoj i Maj känns fan riktigt troligt. Fick mig att le och bli alldeles fluffig inombords. Nu ska jag bara ge fan i att testa innan jag är redo. Det blir den svåra biten, för nu har hojsuget gjort fullt intåg.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var i Motala idag och fick se dotterns lag Nykvarns IF piska Solfjäderstaden med 6-0. Division 1 nästa säsong!!!!
Har varit 4 nervpirrande matcher totalt sett i kvalet, skönt att det äntligen är över.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Lyckades få igång polarens hoj idag.
En CB500 -75 som köptes i delar som plockats ihop och fått helt nytt kablage då originalet, som låg ihoptrasslat i en kartong, var alldeles för rörigt för att få någon ordning på.

Vet inte hur många år det var sedan den gick, men den startade nästan oförskämt lätt när vi väl fått alla trådar på rätt ställe.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top