Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog en tur på hojen i solen idag, när jag hängde av i en kurva bara för att känna på det så var det något i ljumsken i vänsterbenet som kändes skitmysko, men nu efteråt så har jag mycket mer rörelsespann i höften igen, så det var väl en muskel eller sena som drogs loss eller hoppade rätt.
:banana
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Tog också en tur på hojen idag för att prova nya hjälmen. Satt riktigt skönt och kändes väldigt stabil men problemet med turbulensen från min ruta blev ännu mer påtagligt. Det dånar nåt fruktansvärt när jag sitter normalt, jämförelsevis knäpptyst när jag ställer mig upp trots motorvägsfart.

Så turen fick mig att le för hjälmen funkar bra, men den fick mig också att inse att jag måste fixa min ruta på nått sätt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Har justerbar ruta på min, följde visserligen med men tror de går att hitta för rimliga stålar.

Tänkte jag också men det verkar vara svårt att hitta något jag känner är prisvärt. Just nu funderar jag på att försöka hitta en från nån skrot och kapa till själv.

Eller göra en mall och såga till en egen i nåt plastmaterial.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ute på äventyr med hojen, har bland annat konstaterat att det är mindre grus på grusvägarna än en del asfaltsträckor, att det är massor av folk på Våfflan och att jag blir bättre rätt snabbt i sadeln. Har nog snart kört halva sträckan den här helgen som jag körde hela förra säsongen.
:banana

Och, en grusväg med mindre grus än asfaltsvägarna, iaf bitvis.
12909650_1103068909735655_4253127842034829973_o.jpg
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tog årets första tur i stan på hojen igår, gled fram lite lugnt (30-50ish på 50 sträcka, inga huliganfasoner här inte :7peta) på bakhjulet ståendes på sadeln när jag mötte ett gående par. Killen kollade lite extra, så självklart lär man ju fästa blicken mot honom och ge en "tjena!"-nick när jag åkte förbi paret:yoparty

Fick höra från polarn bakom mig att killen tog tjejen hårdare under armen och gick betydligt snabbare efter min nick... :D:rofl:tuttar
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Min och sambons 30årsfest igårkväll!
En episk fest som hade allt. Gode sliten idag men det var det värt!.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det gick ju riktigt bra med privatiseringen där också. Går ju för övrigt bara skräniga nysvenskar på burgården, har kommit på mig själv med att ta omvägar för att slippa höra kacklet.

Han kan väl lägga sitt engagemang i en skola med en idé och avsikt om lärande? Den här verkar ju ha en ledning som inte förstått sitt uppdrag. Lärarjobb lär väl finnas och ju kräsnare de blir, desto mer lär väl skolledningarna få rätta sig.

Annars finns ju Norge.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt och påtala att du är den knepigaste kåmmhunist jag stött på.

Fridens


Edit;

Eller ja, du och Blöjräsern då.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Han kan väl lägga sitt engagemang i en skola med en idé och avsikt om lärande? Den här verkar ju ha en ledning som inte förstått sitt uppdrag. Lärarjobb lär väl finnas och ju kräsnare de blir, desto mer lär väl skolledningarna få rätta sig.

Annars finns ju Norge.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt och påtala att du är den knepigaste kåmmhunist jag stött på.

Fridens


Edit;

Eller ja, du och Blöjräsern då.
Kan ju bero på att jag inte Är kommunist? ?
Vad är det här med människors tvångsmässiga mani att sätta etiketter på allt dom inte förstår?
Kalla mig hellre vansinnigt förnuftig är du snäll.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan ju bero på att jag inte Är kommunist? ��
Vad är det här med människors tvångsmässiga mani att sätta etiketter på allt dom inte förstår?
Kalla mig hellre vansinnigt förnuftig är du snäll.

1. Jag är nöjd med min tolkning.
2. Jag vet inte, det är ju tvångsmässigt och gör det svåra lite lättare.
3. Jag har läst din byggtråd. Jag är med till vansinnigt, men förnuftig kommer nog dröja och förväxla inte min blyga undfallenhet med snällhet.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
1. Jag är nöjd med min tolkning.
2. Jag vet inte, det är ju tvångsmässigt och gör det svåra lite lättare.
3. Jag har läst din byggtråd. Jag är med till vansinnigt, men förnuftig kommer nog dröja och förväxla inte min blyga undfallenhet med snällhet.

Vart vill du komma med detta?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hamnade bakom en sån här idag. Skrattade och tänkte "Va fan är det för missfoster?" Med nöd slagen av en Fiat Multipla. Men förmodligen är de bekväma att åka i, skulle vara kul att prova.

nissan-cube-03.jpg


fiat-multipla-02.jpg
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Kan ju bero på att jag inte Är kommunist? ��
Vad är det här med människors tvångsmässiga mani att sätta etiketter på allt dom inte förstår?
Kalla mig hellre vansinnigt förnuftig är du snäll.

Gnäller på rika och klamrar judar för allt möjligt.

Nejdå, du är sannerligen en nyliberal.:D
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hamnade bakom en sån här idag. Skrattade och tänkte "Va fan är det för missfoster?" Med nöd slagen av en Fiat Multipla. Men förmodligen är de bekväma att åka i, skulle vara kul att prova.

nissan-cube-03.jpg


fiat-multipla-02.jpg


Cuben är ju cool som fan.
Typisk Japan bil.

9354470379_ce025b4f6f_o.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Gnäller på rika och klamrar judar för allt möjligt.

Nejdå, du är sannerligen en nyliberal.:D
Du har nog svårt att förstå min speciella humor ibland Skäggis, eller så har du aspergers.
ZOG var nåt nassarna pratade om på 40talet.
Sen att jag anser att girighet och rofferi är två mänskliga laster som Förstör planeten, det är inte samma sak som kommunism.
En människa som kallar allt den inte förstår för kommunism däremot, den är idiot.
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top