Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I slutet av förra veckan var det ett knippe nerver som hoppade till liv, så mitt högerben började lite anonymt att funka bättre. Jag kan gå längre, fortare och bättre.
Idag var det skolavslutning för ena sambons dotter, så det blev middag på Natti (billigt pizzahak). Eftersom att jag tog hojen till jobbet idag så tänkte jag att, tja, jag kan ju lika gärna ta hojen till pizzerian med, alltid ont om parkeringar där dessutom.
Så, jag tog den gamla, grundligt risiga CBR600F2an som brorsan har som övningskörningshoj och skramlar, rasslar mig in till pizzerian. Känns rätt skoj, och kroppen känns bra på hojen, så på hemvägen tar jag den lite längre och roligare vägen. Och kranar ur hojen ganska bra. Och lite sådär halvt på reflex, halvt på infall hänger jag av i en vänsterkurva... Och det funkar! Skitbra dessutom! Fortsätter att testa lite klängande på hojen och det som var skitsvårt förra gången jag körde skrothögen går nu riktigt lätt. Iaf åt vänster. Åt höger är högerbenet muppigt. Men det känns i stort inte mycket värre än ringrostigheten efter ett par år utan att köra som en vilde. :banana
Det bådar fan gott! Nu hoppas jag på att bromsdelarna kommer hem innan jag ska släpa med skrothögen till en bana och köra med den. :hihi
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
I slutet av förra veckan var det ett knippe nerver som hoppade till liv, så mitt högerben började lite anonymt att funka bättre. Jag kan gå längre, fortare och bättre.
Idag var det skolavslutning för ena sambons dotter, så det blev middag på Natti (billigt pizzahak). Eftersom att jag tog hojen till jobbet idag så tänkte jag att, tja, jag kan ju lika gärna ta hojen till pizzerian med, alltid ont om parkeringar där dessutom.
Så, jag tog den gamla, grundligt risiga CBR600F2an som brorsan har som övningskörningshoj och skramlar, rasslar mig in till pizzerian. Känns rätt skoj, och kroppen känns bra på hojen, så på hemvägen tar jag den lite längre och roligare vägen. Och kranar ur hojen ganska bra. Och lite sådär halvt på reflex, halvt på infall hänger jag av i en vänsterkurva... Och det funkar! Skitbra dessutom! Fortsätter att testa lite klängande på hojen och det som var skitsvårt förra gången jag körde skrothögen går nu riktigt lätt. Iaf åt vänster. Åt höger är högerbenet muppigt. Men det känns i stort inte mycket värre än ringrostigheten efter ett par år utan att köra som en vilde. :banana
Det bådar fan gott! Nu hoppas jag på att bromsdelarna kommer hem innan jag ska släpa med skrothögen till en bana och köra med den. :hihi

Hur många sambos har du egentligen? :va
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Har inbillat mig själv att jag i sommar detta år av alla lovade år ska ta mig från Skåne Till Nordkap på hojen extremt lätt packad och sova längs vägen i ryggsäck när ögonen blir för tunga.Hoppas att det nu blir av i år igen. :crash
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Förra sommaren hitta jag en gummidistans vid parkeringen där jag skruvat med hojen någon gång tidigare, den där är säkert min tänkte jag. Åtminstone 10 månader senare skruva jag nu lite med hojen inför helgens roadtrip när jag märker att ena sidokåpan inte riktigt sitter som den ska. Hmm.. efter att ha tittat på den andra infästningen känner jag igen delen som saknas och börja gräva i mc-jackan som hängt orörd sedan i höstas:

Victory! Ibland är det dom små sakerna som räknas :tummenupp

1zbhR.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har bytt ut den förbaskade lagerhallen mot kranbil den här veckan på jobbet. Så fredagseftermiddag, gungar runt på landsbygden i solskenet och möter glada kunder. Nu är det kafferast och sedan är det nästan helg!
Inte så pjåkigt ändå jämfört med det normala. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Missade vartenda ösregn på hemvägen!
Utgår från Wallingatan i sthlm, åker norrut och det är knappt någon trafik på vägen (för sthlm framåt fyra, inte en enda trafikstockning, förutom uppe vid kista där man mycket lätt kan smita förbi utan problem.) Det kom en liten loj skvätt när jag passerade Kista med... Såg hur regnfronten tornade upp sig över E18 så jag vek av vid Bro och körde norrut, och passerade mellan en hel hög av kolsvarta ösregnsmoln, våt asfalt var det fläckvis med. Men solen sken, det var ganska tomt på bilar och hojen gick lika bra som vanligt.
När jag kommer hem hinner jag precis ställa in hojen i garaget så börjar det ösregna.
Fan, bra fredag. Nu skulle jag bara haft en kall öl hemma med. Har bara fulöl. :3freak
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Formgjutna öronproppar i kombination med Scala headset och Spotify. Riktigt skönt på längre likväl kortare svängar.

Regnet igår blev lättare att uthärda med Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughn och George Thorogood i öronen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Överraskande nog inte en enda liten bilkö på väg in till jobbet idag. Inte ens en liten en. Och bara 2-3 bilar vid varje rödljus.
Det är väl inte helgdag idag? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skolavslutning?

Det var det förra veckan, kan iofs ha varit den här veckan med, men det brukar inte påverka trafiken så värst.
Dock så har de bestämt sig för att bygga på spåren bålsta-sthlm så det är rätt många som börjat ta bilen den här veckan istället för att plåga sig med kollektivbestraffningstrafiks-bussersättning. Vilket har varit högst påtagligt tidigare i veckan norröver i stan.
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Jag kommer att le hela dagen då jag fick sova hela natten utan att vakna en enda gång. :rofl
Känner mig nästan lite euforisk :hihi
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Igår tog jag tvärbanan från Alvik. När biljettkontrollanten konstaterade att mitt kort inte var giltigt för resan eftersom man från och med 10 juni måste blippa kortet mot nån platta innan man kliver på. Jag påpekade att det minsann inte var nån som berättat det för mig men att jag naturligtvis hade som avsikt att betala för resan om dom bara visar var nuddstationen är. Nä, det funkade inte alls så och nu ville han se mitt id-kort så att han kunde ge mig en kontrollavgift! Jag blev skitsur och sa att han inte alls skulle få se nåt id-kort och att jag hellre kliver av än att betala nån kontrollavgift (fett dyrt ju) och så klev jag av.
Kände mig först arg och förnärmad över deras hitte-på-regler som dom inte behagat berätta för mig.
Sen kände jag mig fett gangsta. Så jävla outlaw liksom!



Sent from my computer using the internet
 
Nyheter
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

Top