SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hah, joo, brorsan köpte sig en ZX9R. Har sagt åt honom att komma upp så fort han kan för att gå igenom den. Han tyckte det verkade bättre att kasta den i diket i 80 km/h, så nu skruvar han ihop den igen med delar från ebay.
Ja, de är ju ökända för att tycka topplockspackningar är mumsikens B1'orna.
Min blåser varje gång tempmätaren går över halvfullt, bara att undvika trafik om det är sommar på riktigt, på landsväg orkar kylsystemet med, och det är bara att brassa.
Taskig bränsletillförsel på fyran brukar ju också vara praxis, har sett flera med smält fyrans kolv, har ghetto ökat bränsletillförseln på min genom att schimsa upp spjällen med .25mm bricka.
Efter att min orginalmotor spräckt blocket (inga mesiga haverier här inte) köpte jag motorn från en gammal klotad banhoj, bara att någon mupp portat toppen och kört med föggar med mekaniska sekundärer.
Nu har den ju en HÅRIG jävla kam med, men skaffa nya föggar var ju inte riktigt i min budget, och keihin orginalarna ger bränsle snällt, men är inte kända för att funka med modifikationer... Nå, så det blev bestyckning med en O2-sensor jag fått över och svetsat i med lånad MIG, hade ett satan att få det att gå, och till slut fick jag välja, OK lambdavärde vid fullgas ELLER tomgång.
Så nu har jag en cykel som går som ett arsele en 10 min efter start, och sen vaknar, och hamnar man i trafikkö så är det bara att stänga av, eller åka hem och riva motorn...
Last edited: