Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hah, joo, brorsan köpte sig en ZX9R. Har sagt åt honom att komma upp så fort han kan för att gå igenom den. Han tyckte det verkade bättre att kasta den i diket i 80 km/h, så nu skruvar han ihop den igen med delar från ebay. :hihi

Ja, de är ju ökända för att tycka topplockspackningar är mumsikens B1'orna.
Min blåser varje gång tempmätaren går över halvfullt, bara att undvika trafik om det är sommar på riktigt, på landsväg orkar kylsystemet med, och det är bara att brassa.
Taskig bränsletillförsel på fyran brukar ju också vara praxis, har sett flera med smält fyrans kolv, har ghetto ökat bränsletillförseln på min genom att schimsa upp spjällen med .25mm bricka.

Efter att min orginalmotor spräckt blocket (inga mesiga haverier här inte) köpte jag motorn från en gammal klotad banhoj, bara att någon mupp portat toppen och kört med föggar med mekaniska sekundärer.
Nu har den ju en HÅRIG jävla kam med, men skaffa nya föggar var ju inte riktigt i min budget, och keihin orginalarna ger bränsle snällt, men är inte kända för att funka med modifikationer... Nå, så det blev bestyckning med en O2-sensor jag fått över och svetsat i med lånad MIG, hade ett satan att få det att gå, och till slut fick jag välja, OK lambdavärde vid fullgas ELLER tomgång.

Så nu har jag en cykel som går som ett arsele en 10 min efter start, och sen vaknar, och hamnar man i trafikkö så är det bara att stänga av, eller åka hem och riva motorn...

:hihi
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, de är ju ökända för att tycka topplockspackningar är mumsikens B1'orna.
Min blåser varje gång tempmätaren går över halvfullt, bara att undvika trafik om det är sommar på riktigt, på landsväg orkar kylsystemet med, och det är bara att brassa.
Taskig bränsletillförsel på fyran brukar ju också vara praxis, har sett flera med smält fyrans kolv, har ghetto ökat bränsletillförseln på min genom att schimsa upp spjällen med .25mm bricka.

Efter att min orginalmotor spräckt blocket (inga mesiga haverier här inte) köpte jag motorn från en gammal klotad banhoj, bara att någon mupp portat toppen och kört med föggar med mekaniska sekundärer.
Nu har den ju en HÅRIG jävla kam med, men skaffa nya föggar var ju inte riktigt i min budget, och keihin orginalarna ger bränsle snällt, men är inte kända för att funka med modifikationer... Nå, så det blev bestyckning med en O2-sensor jag fått över och svetsat i med lånad MIG, hade ett satan att få det att gå, och till slut fick jag välja, OK lambdavärde vid fullgas ELLER tomgång.

Så nu har jag en cykel som går som ett arsele en 10 min efter start, och sen vaknar, och hamnar man i trafikkö så är det bara att stänga av, eller åka hem och riva motorn...

:hihi

Det låter som min gamla racehoj. :D
Ingen fläkt på kylaren, helt galet obefintligt mellanregister (Seriöst så tappade den effekt från låga varv till mitten av registret) och sedan sparkade den iväg som en tvåtaktare på höga varv. :3freak
Gick som ett hekto jäst grävlingskit när den var kall med, och jag var lite skämtet i depån när jag försökte få igång den första gången varje dag, för det tog ofta 10 minuter. Sedan kom det nästan alltid fram någon och sa att den bara gick på 3 cylindrar (men den spred egentligen ut missade tändningar över alla cylindrarna). :hihi
Får varna brorsan för egenheterna på ZX9an. :hihi
Annars kan jag ju vänta tills den börjar gå i bitar, så kan han köpa sambons GSX1250FA istället. :fakta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det låter som min gamla racehoj. :D
Ingen fläkt på kylaren, helt galet obefintligt mellanregister (Seriöst så tappade den effekt från låga varv till mitten av registret) och sedan sparkade den iväg som en tvåtaktare på höga varv. :3freak
Gick som ett hekto jäst grävlingskit när den var kall med, och jag var lite skämtet i depån när jag försökte få igång den första gången varje dag, för det tog ofta 10 minuter. Sedan kom det nästan alltid fram någon och sa att den bara gick på 3 cylindrar (men den spred egentligen ut missade tändningar över alla cylindrarna). :hihi
Får varna brorsan för egenheterna på ZX9an. :hihi
Annars kan jag ju vänta tills den börjar gå i bitar, så kan han köpa sambons GSX1250FA istället. :fakta

Min har fläkt, men den startar just efter att hojen kokat, sensorn blivit gammal antagligen. Borde montera knapp...

Hör man fläkten vet man att det är bara att riva.... :glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag slog jag mitt personbästa, och gick en 7 km promenad. I 4 km/h.
Inte illa pinkat, med tanke på att jag tidigare hade straxt över 3 km i 3 km/h som personbästa.
Att vara tjurskallig och att vägra godta vad andra säger är begränsningar är en bra egenskap att ha ibland. :hihi
13935032_1714519312141880_3579180363586371506_n.jpg
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
_20160804_123828.JPG
Plötsligt händer det!
Postnord stannade och lämnade ett paket! :banana
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Inte idag just, utan i helgen som gick. Köpte på mig en välanvänd R1 att köra SEC med. Har i huvudsak funkat såhär långt med bara mindre hicka på vägen, som snedställda bromsbelägg trasig bakram och understyrning som oljetanker...
Körning på Gelleråsen torsdag-söndag där jag egentligen inte försökt gasa sedan 2014, definitivt inte med en galen liggbåge som R1an. Andra träningspasset konstant under tidigare PB och åkte hem med drygt 3 sek kapat bara sådär. Har försökt kliva över den tröskeln senaste 5 åren.

Följdaktligen åkte jag runt och bara garvade på samma bana igår, även på lånade hojar.

Smile!

Skickat från min P4 via Tapatalk
 
Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Kvinnliga kunder fick mig att le idag.
Igår bytte jag en lampa åt en dam i 70-års åldern och hon frågade vad jag ville ha för besväret.
-Well, hembakad äppelpaj är ju gott, svarade jag.
Hon skrattade och åkte.

Senare på eftermiddagen kom en ung tjej med samma problem, fick en ny glödlampa monterad.
Vad jag vill ha, bullar e gott, sa jag, hon åkte också iväg med ett leende.

Idag kom dom båda två, den ena med äppelpaj och vaniljsås och den andra med hembakta bullar, kramar och glada tillrop.
Fan, de e najs att göra människor en tjänst ibland, utan att vara närig :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top