Pennan är mäktigare än svärdet....http://www.gp.se/nyheter/västsverige/svärdman-till-attack-mot-polisen-vid-hembygdsmuseum-1.3974511
Jag stänger per automatik av mina sinnen när jag hör/läser något om könsneutraliteter, feminism osv. Inte konstigt att jag därför aldrig har hört ordet mansplaining.
Vill jag verkligen veta vad ordet betyder eller kan jag fortsätta leva lyckligt ovetandes och med en kunskap mindre i huvudet?
Nämen, där kommer du och kör lite mansplaining!
Det är mäkta roande att ordet mansplaining används exakt så som det fenomen det ska beskriva. Mycket meta.
Jag stänger per automatik av mina sinnen när jag hör/läser något om könsneutraliteter, feminism osv. Inte konstigt att jag därför aldrig har hört ordet mansplaining.
Vill jag verkligen veta vad ordet betyder eller kan jag fortsätta leva lyckligt ovetandes och med en kunskap mindre i huvudet?
Det här har jag inte orkat sätta mig in i. Borde göra det, verkar det som.
Jag fattar inte riktigt hur det skulle vara typiskt för män.
Det är väl storartade människor i allmänhet som tycker sig har rätt att köra över folk och lägga sina åsikter i knät på desamma utan att någon bett om det. Visste inte att det var unikt för män
Jag skyller allt på er storstadsbor. Ni har för mycket fritid
Det troligaste är att allt är Peters fel.
Det som beskrivs på websidan är en härskarteknik som varit känd och välanvänd i hundratals, om inte tusentals, år. Den används flitigt av representanter från båda könen i scenarior där någon vill mästra någon annan.
Men, ordet mansplaining används väldigt godtyckligt och för att beskriva bra mycket mer än ovannämnda härskarteknik.
Med andra ord finns det inga tydliga exempel?
Nej, inte vad jag har sett iaf.
Användningen jag sett har varit allt från att beskriva nämnda härskarteknik, till att använda beskyllningen mansplaining för att tysta ett högst resonlig ifrågasättande från en meningsmotståndare. Vilket i sig är i princip samma härskarteknik som mansplaining sägs beskriva.
Det som är härskarteknik är härskarteknik. Varför sätta ett speciellt ord på när det används från man till kvinna?
Det är lika illa hur det än används. Vi behöver inte fler på problem. Vi behöver färre.
Det som är härskarteknik är härskarteknik. Varför sätta ett speciellt ord på när det används från man till kvinna?
Det är lika illa hur det än används. Vi behöver inte fler på problem. Vi behöver färre.
För det är ju bara fel när män gör det, som med det mesta annat.
Bara jag som tycker att "härskarteknik" låter lite som att de pratar om Djingis Khan?
Bara jag som tycker att "härskarteknik" låter lite som att de pratar om Djingis Khan?
Du borde gilla namnet eftersom du börjar bli bra på att använda tekniken
Jag tänker utöva den här.
För det där är ju inte heller helt sant. Om man möter allt med att "kvinnor får göra vad dom vill, män gör bara fel" så är man fel på det. Det är bara ett annat sätt att använda sig av härskarteknik.
Ingen som ler i tråden? Bara en massa gnäll
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari