Vad fick dig att le idag?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Som bondläpp vet jag hur många tänder en ko har i överkäken men om det gör mig mer eller mindre korkad eller om det är platsen jag bor på eller är född på som avgör min intelligens vet jag inte... :D

Överlag är det väl generellt större utbud av allt annat än natur.
Att infrastrukturen är felbyggd sedan årtionden hjälper ju inte med trafikinfarkten så när något går sönder stannar halva stan direkt. :gnissla

själv bor jag hellre utanför och pendlar in för jobb, för fy fan för allt folk. Och några vettiga hojvägar finns där ju knappt heller, och de som finns är full av fordon. :hihi

Jag skulle helst bo som jag gör men inte behöva pendla på välfyllda motorvägar. :(

Annars gillar jag motorvägar, de håller bilisterna borta från de trevliga vägarna! :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som bondläpp vet jag hur många tänder en ko har i överkäken men om det gör mig mer eller mindre korkad eller om det är platsen jag bor på eller är född på som avgör min intelligens vet jag inte... :D

Jag skulle helst bo som jag gör men inte behöva pendla på välfyllda motorvägar. :(

Annars gillar jag motorvägar, de håller bilisterna borta från de trevliga vägarna! :tummenupp

Jo, det värsta med mälarområdet är väl att mälaren tar upp en massa bra yta där de kunde byggt massor av mysiga vägar att köra på istället för en massa vatten. :p Men det finns ju iaf ett par alternativ som jag oftast väljer när jag hojpendlar ändå. Plus att jag siktar på att köra på tider när de flesta andra håller sig borta. :D
Inne i sthlm blir det ju aldrig kul att köra, men det är rätt skönt att fisa förbi bilköerna. Skadeglädje och allt det där. :crash

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jodå, om man har ett jobb eller uppdrag där de inte är närmast religiöst rädda för distansjobbare. Och för närvarande sitter jag på Scania där de skiter knäck vid blotta tanken på just distansjobb.
Synd.
En kompis kodade åt ett amerikanskt bolag.
Han satt mitt ute i ödemarken (Bottnaryd) och jobbade med ett par jobbresor (allt betalt semester) om året.
Ganska OK jobb.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Synd.
En kompis kodade åt ett amerikanskt bolag.
Han satt mitt ute i ödemarken (Bottnaryd) och jobbade med ett par jobbresor (allt betalt semester) om året.
Ganska OK jobb.

Jo, får se vad det blir för uppdrag härnäst. Hade ett på gång men de blev överraskade av hur mycket en konsultkodare kostar när de fick anbudet. :brynad

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jodå, om man har ett jobb eller uppdrag där de inte är närmast religiöst rädda för distansjobbare. Och för närvarande sitter jag på Scania där de skiter knäck vid blotta tanken på just distansjobb.
Är nog högst personligt??
Aldrig upplevt problem när man vill jobba på distans....

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jo, får se vad det blir för uppdrag härnäst. Hade ett på gång men de blev överraskade av hur mycket en konsultkodare kostar när de fick anbudet. :brynad

Detta fick mig att le...bara för man är konsult är man dyr?

vi har så många konsulter som levererar skräp. Tur nog har man börjar inse det och byter ut dem :tungan

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Detta fick mig att le...bara för man är konsult är man dyr?

vi har så många konsulter som levererar skräp. Tur nog har man börjar inse det och byter ut dem :tungan

Är man inte dyr som konsult så är man nog snarare bemanning än konsult. :hihi
Men, nej, det är väl inte nödvändigtvis dyrt med folk som kallar sig konsulter.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Med tanke på att datakonsulter idag jobbar från Indien och Kina för en månadslön som motsvarar ett par timmar av en svensk... och de är på intet sätt sämre. Globaliseringen kommer att märkas av tidigt i branschen.

Buy quality, cry once

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Med tanke på att datakonsulter idag jobbar från Indien och Kina för en månadslön som motsvarar ett par timmar av en svensk... och de är på intet sätt sämre. Globaliseringen kommer att märkas av tidigt i branschen.

Buy quality, cry once
Har ju märkts bland mäklarfotografer.Nu anställs de som i princip kan fota någorlunda sen sänds filerna utomlands och redigeras .

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Buy quality, cry once

Det där är väl iofs lite av en förenkling. De utvecklarna i kina och indien som faktiskt håller hög standard får man betala mer för, och man får kanske två för en svensk utvecklarlön, vilket inte är en bespariing när man räknar in alla förluster som kommer i och med offshoringen.
Att bönräknarna räknar så betyder inte att det är rätt, vilket visat sig det senaste årtiondet och är anledningen att många företag börjat ta hem den viktiga utvecklingen från indien och kina igen, eftersom att det inte blev billigare i slutändan.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Från och med i år får människor födda 00 gå på krogen...
"Jag tar en öl med 2 sugrör, tack."

zTOx2_jtNC8g-PJ91BNBdJogpW1g_2erorA_ndUBqj8.jpg

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Det där är väl iofs lite av en förenkling. De utvecklarna i kina och indien som faktiskt håller hög standard får man betala mer för, och man får kanske två för en svensk utvecklarlön, vilket inte är en bespariing när man räknar in alla förluster som kommer i och med offshoringen.
Att bönräknarna räknar så betyder inte att det är rätt, vilket visat sig det senaste årtiondet och är anledningen att många företag börjat ta hem den viktiga utvecklingen från indien och kina igen, eftersom att det inte blev billigare i slutändan.

Instämmer med Ulven här, är själv konsult och för ett par år sedan märkte vi att vi tappade en del uppdrag till byråer som använde sig av kina konsulter, kunderna tyckte det var jävligt bra då det bara var hälften av kostnaden jmf mot oss.

Nu såhär 3 år senare har vi fått tillbaka ett flertal uppdrag då språkbarriärer, avsaknad av personlig kontakt mm ledde till att slutresultatet bara blev skit....

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skrotbilen gick igenom besiktning med nära nog blanka papper.
Eftersom den importerades i våras blev det första besiktningen och jag var övertygad om att de skulle upptäcka en massa fel.
Tvärtom, den är i gott skick!

Kanske behåller den något år till.
Inför sommaren blir det isåfall:
* Nya bakdämpare.
* Polering av lyktor. Kanske sätta in HID.
* Sätta in fjärrljus.
* Backvarnare runtom.
* Backkamera.
* Svetsa kofångare.
* Räta ut småbucklor här och där.
* Fixa rostfläckar på förardörr och hjulhus.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år