Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att ha en unge under 2 år hemma som snurrar runt tills balansen blir lidande är bitvis väldigt underhållande.

Som att se en dyngrak pyssling ragla omkring och försöka hitta hem, oförmögen att prata och väldigt arg. :)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Bokat möte med två uppdragsdeltagare på ett hotell i Alaska.

Just nu är prime direktivet att hålla mitt rum hemligt för dom.

Jag har ett stort rum med TVÅ dubbelsängar aka queensize - helt ensam

Dom är två killar och har en typ en garderob med en enkelsäng
Som dom DELAR PÅ

:rofl

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Bokat möte med två uppdragsdeltagare på ett hotell i Alaska.

Just nu är prime direktivet att hålla mitt rum hemligt för dom.

Jag har ett stort rum med TVÅ dubbelsängar aka queensize - helt ensam

Dom är två killar och har en typ en garderob med en enkelsäng
Som dom DELAR PÅ

:rofl

Ja, man får ju inte lämna den svenska mentaliteten att inte hjälpa andra bara för att man lämnar Sverige! :tummenupp

:tungan

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har lärt mig att wuuuiila! :yoparty
Med traktorklipparen.... :va

Det är roligt att vara villaägare ibland. :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Alltså, under lång tid, om man ser, under längre tid, det är därför jag har bestämt mig att just den här mandatperioden måste vi på riktigt påbörja en förändring så att människor känner jomen jag är med i framtidsprojektet, men under för lång tid tror jag nog att man negligerar lite det här. När jag var fackligt, jobbade fackligt, så kunde jag ju se också ute på arbetsplatserna en oro i ögonen på människor, vad är det som händer, kan vi styra det här på något sätt eller är det bara utan, utom kontroll? Så där vill jag nog påstå att vi politiskt under en längre tid underskattade den där risken som människor känner, det är nog helt uppenbart".

Statsminister Stefan Löfven svarar på frågan "Kan du vara självkritisk?" och drar iväg på en episk svammelrant utan vare sig sammanhang eller direkt koppling till den aktuella frågan... :hihi :rofl

Från 37:20:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1152410?programid=4765

Ja, vad säger man? Ska man skratta eller ska man gråta? :hihi Inledningsvis känner jag nog rent spontant för att skratta, men sen minns jag att det här är vår statsminister och då fastnar skrattet i halsgropen... :gråta

Alex Schulman sammanfattar det hela ganska bra:
https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/lofven-ar-obegriplig-gar-han-pa-nagot/

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
"Alltså, under lång tid, om man ser, under längre tid, det är därför jag har bestämt mig att just den här mandatperioden måste vi på riktigt påbörja en förändring så att människor känner jomen jag är med i framtidsprojektet, men under för lång tid tror jag nog att man negligerar lite det här. När jag var fackligt, jobbade fackligt, så kunde jag ju se också ute på arbetsplatserna en oro i ögonen på människor, vad är det som händer, kan vi styra det här på något sätt eller är det bara utan, utom kontroll? Så där vill jag nog påstå att vi politiskt under en längre tid underskattade den där risken som människor känner, det är nog helt uppenbart".

Statsminister Stefan Löfven svarar på frågan "Kan du vara självkritisk?" och drar iväg på en episk svammelrant utan vare sig sammanhang eller direkt koppling till den aktuella frågan... :hihi :rofl

Ja, vad säger man? Ska man skratta eller ska man gråta? :hihi Inledningsvis känner jag nog rent spontant för att skratta, men sen minns jag att det här är vår statsminister och då fastnar skrattet i halsgropen... :gråta

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/lofven-ar-obegriplig-gar-han-pa-nagot/

Nu tar inte jag någon i försvar, men har du någonsin sett en politiker svara rakt och tydligt på en fråga? De andra är bara duktigare på att dölja sitt svammel.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu tar inte jag någon i försvar, men har du någonsin sett en politiker svara rakt och tydligt på en fråga? De andra är bara duktigare på att dölja sitt svammel.

Det är förvisso sant, men på något sätt känns det ändå som att Löfven nästan tar priset i fråga om otydlighet. Hans svammel är ju inte ens sammanhängande, han kan knappt ens formulera kompletta meningar. Det är bara en massa ord i slumpartad följd, det betyder ingenting och har ingenting med den ställda frågan att göra. Politiker rent allmänt må vara duktiga på att vara otydliga och gömma sig bakom svammel och floskler, men med Löfven känns det mer som att hans svamlande snarare beror på att han inte förstår bättre... Och med tanke på att det är han som styr landet så blir det bara tragiskt...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är förvisso sant, men på något sätt känns det ändå som att Löfven nästan tar priset i fråga om otydlighet. Hans svammel är ju inte ens sammanhängande, han kan knappt ens formulera kompletta meningar. Det är bara en massa ord i slumpartad följd, det betyder ingenting och har ingenting med den ställda frågan att göra. Politiker rent allmänt må vara duktiga på att vara otydliga och gömma sig bakom svammel och floskler, men med Löfven känns det mer som att hans svamlande snarare beror på att han inte förstår bättre... Och med tanke på att det är han som styr landet så blir det bara tragiskt...

Där är vi helt överens. Vissa passar helt enkelt inte som frontfigur.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det är inte utan att man förstår varför Sossarna har som strategi att gömma undan sitt stolpskott.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Husvagn i 110.
När jag inte kom ikapp den så snabbt som jag räknat med, började jag fundera på om det kunde vara en husbil. Den gick dessutom stadigt på vägen. När jag körde om den såg jag att det verkligen var en husvagn. Dragbilen var en rejäl tyskregad Van. Visserligen 2-1-väg skyltad 100, men det är ändå bra jobbat av en husvagn.
(och det här hände på Rv50 bara ett par mil från Trafiksäkerhetsverket. Hemvist för våra hastighetstalibaner. :hihi)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Husvagn i 110.
När jag inte kom ikapp den så snabbt som jag räknat med, började jag fundera på om det kunde vara en husbil. Den gick dessutom stadigt på vägen. När jag körde om den såg jag att det verkligen var en husvagn. Dragbilen var en rejäl tyskregad Van. Visserligen 2-1-väg skyltad 100, men det är ändå bra jobbat av en husvagn.
(och det här hände på Rv50 bara ett par mil från Trafiksäkerhetsverket. Hemvist för våra hastighetstalibaner. :hihi)

Boogie? Brukar gå bra mycket stadigare än enkelaxel.

Hastighetstalibanerna och plåtpoliserna kan inte avgöra mer än om det körs över skyltad hastighet så då är det väl inte farligt! :fakta:tummenupp:D:död

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Hastighetstalibanerna och plåtpoliserna kan inte avgöra mer än om det körs över skyltad hastighet så då är det väl inte farligt! :fakta:tummenupp:D:död
+30 med husvagn är ganska bra jobbat. Det är ju inte direkt något litet och lätt släp.
Personligen tycker jag att det borde vara samma maxhastighet för alla fordon på samma väg. Då skulle förhoppningsvis trafiken flyta på lite bättre.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
+30 med husvagn är ganska bra jobbat. Det är ju inte direkt något litet och lätt släp.
Personligen tycker jag att det borde vara samma maxhastighet för alla fordon på samma väg. Då skulle förhoppningsvis trafiken flyta på lite bättre.

- Husvagnar kan vara halvt livsfarliga objekt i kraftig vind, och med en ovan förare i bilen framför blir det rena mordvapnet för övriga vägresenärer. Måtte aldrig maxhastigheten för husvagnar höjas :smasha

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Det skulle inte förvåna mig om ditt förslag genomförs och alla får sänka hastigheten till husvagnshastighet med motiveringen att trafiken skulle flyta bättre om alla körde lika sakta! För att höja en hastighet är näst intill omöjligt.

Du vet väl att det är hastigheten som dödar! :fakta:D.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati