Haha kanske inte här men det finns .50 luftgevär utomlands - bra med v0 och kulvikt skrotar vilket luftgevärsmål som helst
Om det inte ändrats sen jag sysslade med luftvapen för 7-8 år sen så var det max 10J för vapen med mantelrörelse (?) mellan skotten, typ luftgevär med brytpipa osv.Och en revolver. Fast 11 Joule är det vad jag förstått licenskrav på. Lillebror till 11J är på 7J.
Ammunition i form av pepparkulor, gummi, krita och paintball finns i cal .50
Jag villhöver en revolver...
Om det inte ändrats sen jag sysslade med luftvapen för 7-8 år sen så var det max 10J för vapen med mantelrörelse (?) mellan skotten, typ luftgevär med brytpipa osv.
Sen var det max 3J för hel/semiautomat, och det är väl där de flesta pistoler hamnar.
Kan ju som sagt ha ändrats sen dess!
Det är bara olagligt om man åker dit på detHursom så lär man ligga pyrt till om man laddar en kolsyrerevolver med 12,7mm stora ståldankar när buset kommer i vägen.
https://www.airsoftarms.eu/en/walther-home-defense-revolver-ram-t4e-hdr-50-110-j.html
Men som kaptenen på K1 sa. Hellre dömd av 12 än buren av 6. (Fast i Sverige har vi färre nämndemän än 12.)
När min handledare i instruktionssyfte lånade min hoj (ER6n) o förvandlade den till en EU-moped i utseende. (Han är aningens större än jag.) Såg för jävla roligt ut!
- Jag trodde det var en moped!
Bäst du går in. Det ser ut att bli regn.
Verkligen, ser även ut som attacktöörtells lurar i sanden (blixtsnabba..)
Fryser ni där hemma?
Fryser ni där hemma?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring