Är det bara jag som använder postpicdick.kom?
Haha vafan är det?
Säker på att adressen inte är postpicdick.cum?
Är det bara jag som använder postpicdick.kom?
Vet inte, jag kör Mac och det är tydligen den som bestämmer, inga filer accepteras, inga musikfilsformat vill den ha.
Kan man ringa Tim Cock?
90F6E8BE-61E9-4F0F-AB4D-B73EC476AEEF.jpeg: Ogiltig fil
Det här börjar bli tjatigt nu Swedie.
Blev väldig OT nu... Tråden heter ju "vad fick dig att le idag".
Det som fick och får mig att le idag är att jag la ut en tur idag till Wira bruk med flera stoppställen på agendan. Tänkte att vi blir väl 5-6 hojar. Vi blir över 30! Hoppsan! Nu dags klä sig och åka iväg leende på en skön hojtur. Ha det gott folks!
Jag är fan sämst, ela iväg ut från rondell och stekte anslutande högerfil på 90-sträcka. Låg kvar för att passera något släp och annat löst folk när jag ser ett blåbär i backspegeln. Rättar mig in i ledet och blir stoppad på busshållplats. Good cop tar högerflanken och bad cop kommer fram till mig.
GC -Hej, kan jag få se på körkortet.
-Varsågod.
GC -Du såg oss inte där nere va?
-Det gjorde jag inte.
GC -Du får blåsa hos min kollega där.
BC -Har du körkortet?
-Det har din kollega, *blååås*
BC -Ok, vet du hastigheten här?
-90 säger jag och pekar på skylten 10m fram.
BC -Vet du hur fort du körde?
-Nja, 110 kanske.
GC -Hehe lite styvt va?
BC -Jag låg i 120 bakom och kom inte ikapp!
-Ok fast den här gör bara 123 och toppa den gjorde jag i vilket fall inte.
GC -Ta det lite lugnare framöver och ha en trevlig dag.
-Detsamma.
Jag tror inte dom fick ihop någon regelrätt mätning och därför slapp jag bot vilket var jäkligt skönt
Jag är fan sämst, ela iväg ut från rondell och stekte anslutande högerfil på 90-sträcka. Låg kvar för att passera något släp och annat löst folk när jag ser ett blåbär i backspegeln. Rättar mig in i ledet och blir stoppad på busshållplats. Good cop tar högerflanken och bad cop kommer fram till mig.
GC -Hej, kan jag få se på körkortet.
-Varsågod.
GC -Du såg oss inte där nere va?
-Det gjorde jag inte.
GC -Du får blåsa hos min kollega där.
BC -Har du körkortet?
-Det har din kollega, *blååås*
BC -Ok, vet du hastigheten här?
-90 säger jag och pekar på skylten 10m fram.
BC -Vet du hur fort du körde?
-Nja, 110 kanske.
GC -Hehe lite styvt va?
BC -Jag låg i 120 bakom och kom inte ikapp!
-Ok fast den här gör bara 123 och toppa den gjorde jag i vilket fall inte.
GC -Ta det lite lugnare framöver och ha en trevlig dag.
-Detsamma.
Jag tror inte dom fick ihop någon regelrätt mätning och därför slapp jag bot vilket var jäkligt skönt
Blev väldig OT nu... Tråden heter ju "vad fick dig att le idag".
Det som fick och får mig att le idag är att jag la ut en tur idag till Wira bruk med flera stoppställen på agendan. Tänkte att vi blir väl 5-6 hojar. Vi blir över 30! Hoppsan! Nu dags klä sig och åka iväg leende på en skön hojtur. Ha det gott folks!
Ja dom brukar göra så, blir du stoppad så kolla om han gått utbildningen "Arbete på väg" och när han sen svarar att han gått den så fråga något i stil med om han lärde sig något och peka föredömligt på kollegorna med väst.Idag var polisen i Övergran och mätte hastighet. Jag tycker att de var onödigt fula av sig när han som höll i mätaren tog av sig reglexvästen. De som stod inne på parkeringen utom synhåll behöll sina på.
90F6E8BE-61E9-4F0F-AB4D-B73EC476AEEF.jpeg: Ogiltig fil
Det här börjar bli tjatigt nu Swedie.
Ja dom brukar göra så, blir du stoppad så kolla om han gått utbildningen "Arbete på väg" och när han sen svarar att han gått den så fråga något i stil med om han lärde sig något och peka föredömligt på kollegorna med väst.
Inte måste de ha varselväst?
Man kan ju fråga varför alla andra bedömt arbetsmomentet så riskfyllt att dom klätt sig i varselkläder när den som är närmast trafiken inte har varselkläder.Nej fan heller
Man kan ju fråga varför alla andra bedömt arbetsmomentet så riskfyllt att dom klätt sig i varselkläder när den som är närmast trafiken inte har varselkläder.
Det tyder ju på dåligt omdöme av den polismannen.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|