*fniss*
Fjärde dagen på nya gymmet, date imorrn.
Man gör ett gott intryck
Ragnar.Grattis!
Vad heter han?
Ragnar.
Fjärde dagen på nya gymmet, date imorrn.
Man gör ett gott intryck
Har du övergett muskelgymmet?
Ragnar.
Jag tackar för rådet då det kommit mig tillkänna att du har egna erfarenheter i ämnet.Ha inte oskyddat sex innan ni lärt känna varandra , sporthoj håller tummarna för dig
Inga planer på att stjärnmotorkonvertera klipparen?När jag var i yngre tonåren så var gräsklippning en av mina hjälpa-till-hemma-sysslor. Farsan envisades dock med att ha elklippare, och på vår gårdstomt på jag vet inte hur många kvadrat full av träd och buskar och terasser var det ett smärre helvete att asa runt den förbannade sladdklipparen med sina 100m förlängningssladd bakom. Bönade och bad farsan att åtminstone köpa en bensinklippare för att underlätta skitgörat men han vägrade. Bullrigt och illaluktande tyckte han. Klipp själv då tyckte jag. Det blev bakåt på det. I ren protest köpte jag mig en gammal plastig Stiga Turbo modell gammalredandå på en loppmarknad, 50 kr vill jag minnas att jag gav för den. Dragsnöret hade fastnat i utdraget läge, funktion garanterades ej. Tog hem den, smörjde upp dragstartsanordningen, bytte olja och fyllde på bensin. Startade direkt. Det enda som inte funkade var hjuldriften så man fick putta själv, men det var ju samma sak med farsans sladdklippare så det gjorde inte mig någonting. Resten av nackdelarna försvann ju. Gräsklippningen blev en fröjd i jämförelse.
Nu är jag drygt dubbelt så gammal som jag var då, utflyttad sedan länge men har inte haft någon egen gräsmatta att klippa så klipparen har blivit stående i jag vet inte hur många år. Säkert 15 åtminstone. Nu har jag nyligen flyttat till hus och har en egen tomt med gräs som ska klippas. Rotade så fram min gamla klippare ur mörkaste vrån i föräldrarnas garage, fyllde upp med ny bensin och ryckte i snöret. Startade direkt. Skären var dock fullständigt slöa och rostiga så jag fick ta av dem och slipa upp innan klipparen fick tjänstgöra, men sen klippte den så fint. Förmodligen en av de bättre investeringar jag någonsin gjort. Trevligt ändå, att gräsklippning som vanligtvis är så tråkigt kan få en att le bara man har rätt förutsättningar
View attachment 455171
Inga planer på att stjärnmotorkonvertera klipparen?
Propellerdrift.Då får jag nog se till att få igång hjuldriften först, tänk att putta det aset annars
Propellerdrift.
Då behöver du ingen uppsamlare heller. Gräsklippet hamnar nog i grannkommunen...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|