L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Kjell Höglund fick Cornelisstipendiet idag.
Han som skrev låten "en stor stark" och "de ligger med varandra i våningen ovanpå" ?Kjell Höglund fick Cornelisstipendiet idag.
Och "Man vänjer sig", Genesarets sjö osv...Han som skrev låten "en stor stark" och "de ligger med varandra i våningen ovanpå" ?
Hässelbygubben
Känner igen känslan.Låg och marschade lite halvt frånvarande i 145km/h på E18 nånstans i höjd med Kalhäll med nya hojen ikväll, när en bil smyger in i periferin till vänster. Bolisen.
Inga sirener eller blåljus.
De svävade förbi i 150~ och försvann i horisonten...
Då blev jag lite glad!
Kom precis hem med bilen, körde i 30 på en 30väg och en kärring kommer gående i mitten av vägen och stannar mig och antyder jag kört för fort:
- Hur fort körde jag då?
- Du körde alldeles för fort.
- Hur fort då?
- för fort.
- men hur fort?`
- för fort, det hörde jag.
- Jasså du, hur fort hörde du mig köra då?
- för fort, det hörs.
- men hur fort körde jag?
- du körde bra mycket snabbare än 30.
- hur fort körde jag då?
Tipsade fanskapet att nästa gång jag ser henne stå mitt i vägen kommer hon inte höra mina bromsar heller. hatar dessa badjävlar.
Mötte en sån där på 70-vägen hemma hos päronen. Gubben började signalera "Sakta ner" så fort han fick syn på mig, och när jag inte lydde (jag höll redan 70 så varför skulle jag sakta ner ännu mer utan anledning? Jag såg inga hinder eller andra faror på vägen så jag misstänkte att gubben inte direkt försökte vara vänlig och varna mig för någon dylik fara eller liknande...) så gav han mig fingret. Jag vände då och konfronterade gubben:
Jag: "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du förklara vad den skulle syfta till?"
Gubben - Du kör åt helvete för fort!
"Jag kör i 70 på 70-väg, är det åt helvete för fort?"
- Då har du fan fel på din mätare! Stick nu!
"Du kan gott bättra på attityden..."
- DET KAN FANIMIG DU MED!!! DRA ÅT HELVETE NU!!!
Möter jag honom igen ska jag fråga ifall han har polislaser inopererat i ögonen eftersom han tror sig ha bättre koll på min hastighet än min hastighetsmätare...
Med risk för att vara sur gubbe så vill jag påpeka att 70 på 70-väg kan vara för fort.
Inte bara att tragikvärket sänkt fartgränsen på många vägar, de har missat att en del verkligen inte är lämpade för dem som inte har eget omdöme.
Kör du 70 på vägen vid vår stuga så får du vara på tårna, medans där de sänkte till 60 från 70 en bit bort utan bekymmer kunde vara 90.
Är det sedan fotgängare, cyklister eller annat lös folk på vägen så gör det ju inget att slå av några km vid passagen.
Med risk för att vara sur gubbe så vill jag påpeka att 70 på 70-väg kan vara för fort.
Inte bara att tragikvärket sänkt fartgränsen på många vägar, de har missat att en del verkligen inte är lämpade för dem som inte har eget omdöme.
Kör du 70 på vägen vid vår stuga så får du vara på tårna, medans där de sänkte till 60 från 70 en bit bort utan bekymmer kunde vara 90.
Är det sedan fotgängare, cyklister eller annat lös folk på vägen så gör det ju inget att slå av några km vid passagen.
Vore det inte svinkul att göra muttern lite runddragen?
Lokala blaskan har kört med meningslösa "Dagens Fråga" ganska länge nu. Men denna blev jag lite sugen att rösta på
Jag blev distraherad efter jag postat det inlägget så jag glömde kollaVad blev svaret i omröstningen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|