Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ringde han o sa att rulla in den igen, ingen jävel som kommer se någon skillnad och sedan hämta ut en Honda istället.
Först då kläckte han ur sig att detta var flera år sen.
:glömdet
Vidjejjo

Challenge accepted.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Spelar ingen roll att det går en container full av brev. Lika förbannat tar Postnord hand om brevet från hamnen i Göteborg till kunden i Kiruna och det vet du lika bra som oss andra vad vi invånare får betala.
Det är inte gratis men Postnord kanske har blivit någon slags biståndsorganisation som ger stöd åt Kina via gratis transporter. :va

Jag har beställt laddkabel till telefonen från Kina fraktfritt och betalat $1? Hur går det till?
Internationella postunionens avtal gör att ett brev (jag vet inte vad som gäller för paket) levereras utan att mottagarland (eller transitland) tar del av portokostnaden

Meeting in Bern, Switzerland, the delegates agreed to all of von Stephan's proposals.[13] The Treaty of Bern was signed on 9 October 1874, establishing what was then known as the General Postal Union.[14]

The treaty provided that:

1. There should be a uniform flat rate to mail a letter anywhere in the world
  2. Postal authorities should give equal treatment to foreign and domestic mail
  3. Each country should retain all money it has collected for international postage.
Hur första delen i avtalet "uniform flat rate" stämmer internationellt är lite luddigt. Däremot är det tydligt att det fördelas inga pengar mellan länderna för ett internationellt brev eller kort.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja så jag var väl ute på min vanliga spion/span-runda även denna morgonqvist(ca 05:29 grannkommun så det inte blir snackis hemmavid).. antingen:
  • Odlar man något..
  • Spelar man in något..
  • Slipar dems skridskor på elmätaren.
  • Har dom ett elavtal vi också vill ha.
  • ..eller "glömt" 8000 lumen på under flera dagar. :kanske minst troligt
1000017502.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja så jag var väl ute på min vanliga spion/span-runda även denna morgonqvist(ca 05:29 grannkommun så det inte blir snackis hemmavid).. antingen:
  • Odlar man något..
  • Spelar man in något..
  • Slipar dems skridskor på elmätaren.
  • Har dom ett elavtal vi också vill ha.
  • ..eller "glömt" 8000 lumen på under flera dagar. :kanske minst troligt
View attachment 509178
Glasklart!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fan vad gnäll det är om AfD, kvinnlig partiledare med ytterst adekvat utbildning, relevant arbetslivserfarenhet samt öppet homosexuell och lever i en mångkulturell familj med adopterade barn. Kan det bli mer pride än så?

Är inte regnbåge-värderingar modernt längre?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping