Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det är IOFS lite skillnad mellan millivattarna från en någorlunda rundstrålande striplineantenn, och kilowattar inmatade i en parabol med väldigt kraftig riktverkan också...

Det är ingen som har ifrågasatt om en kilowatt microvågor i en skärmad plåtlåda kan värma upp köttbullar...

Såg du avsnittet där Mythbusters försökte tillaga en kalkon framför en radarantenn?

Efter någon halvtimme var kalkonen kallare än när dom satte upp den....

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är IOFS lite skillnad mellan millivattarna från en någorlunda rundstrålande striplineantenn, och kilowattar inmatade i en parabol med väldigt kraftig riktverkan också...

Det är ingen som har ifrågasatt om en kilowatt microvågor i en skärmad plåtlåda kan värma upp köttbullar...

Såg du avsnittet där Mythbusters försökte tillaga en kalkon framför en radarantenn?

Efter någon halvtimme var kalkonen kallare än när dom satte upp den....

Ja det är skillnad(artiklarna uttalar väl sig inte om exakt hur det gått till? Jag hittade en och skummade igenom och googlade för att se om det var fler nyhetskällor som rapporterat samma sak), det var som sagt lite apropå diskussionen.
Jag argumenterar inte för/emot.
Nej inte sett det avsnittet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det är skillnad(artiklarna uttalar väl sig inte om exakt hur det gått till? Jag hittade en och skummade igenom och googlade för att se om det var fler nyjetskällor som rapporterat samma sak), det var som sagt lite apropå diskussionen.
Jag argumenterar inte för/emot.
Nej inte sett det avsnittet.

Jag har förövrigt svårt att tro att en Ambassad inte har utrustning för att detektera microvågsstrålning...

Det har ju till och med jag hemma, kanske inte för tillräckligt höga frekvenser, men skulle jag misstänka att jag utsattes skulle jag ha utrustning för det hemma på en vecka...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag tycker att vi skall slopa klockan. :näsblod

Appselut! Min armbandsklocka tog jag av mig januari 1998 när jag började på utlandskontrakt i Jerry Falwells hemstad.

Intresseklubben noterar - då hade jag mer än dubbla lönen mot idag trots att det var över 20 år sedan. Inte ens lönen lockade efter 911 då beväpnade militärer stod på vakt utanför jobbet. Så mycket efter ligger Svedala lönemässigt för samma typ av jobb.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Appselut! Min armbandsklocka tog jag av mig januari 1998 när jag började på utlandskontrakt i Jerry Falwells hemstad.

Intresseklubben noterar - då hade jag mer än dubbla lönen mot idag trots att det var över 20 år sedan. Inte ens lönen lockade efter 911 då beväpnade militärer stod på vakt utanför jobbet. Så mycket efter ligger Svedala lönemässigt för samma typ av jobb.

Nu menar jag ju inte armbandsur, utan tideräkning...

Ja fyfan, man skall inte undersöka sådant. En googling säger att jag ligger ungefär smack på usa-avrage för min position, dock i Finland, där jag faktiskt jobbar, ligger jag goda 500€ i månaden under gränsen för de lägsta tio procenten, eller ungefär på 60% av meddellönen. :gråta Väldigt motiverande inför att jobba vidare efter lunchen. Pink.
Iofs är jag 15 år yngre än genomsnittet också.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Nu menar jag ju inte armbandsur, utan tideräkning...

Anade det. :hihi Det var iaf då jag kom till insikt att tid - är allt vi har, mer eller mindre. Fick skäll av farsgubben för att jag plöjde ner närmare $40,000 per år på reservdelar till hojarna. Kul hade jag iaf men det blev JÄKLIGT dyra plastpokaler att ta med sig hem - som numera står uppradade på hyllor i garaget - brorsans garage, jag har inte plats i mina två.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13

Den intressanta jämförelsen är hur mycket du har över när skatt, bostad, mat, försäkringar och andra nödvändiga kostnader är betalade. D.v.s. hur mycket du kan slösa på roliga saker.
Att bara titta på lönen får i alla fall mig att le.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Haha, nu är jag inte riktigt så gammal, men vissa saker känner jag igen från min ungdom, och en del saker känner man ju igen från dagens stockholm också...

Jag hittade en massa gamla vykort från Umeå (där jag bott och växt upp) och har visat dom för en massa folk som är födda 90 och senare, man inser att man är gammal när dom måste fråga "Vart är det där" och själv tänker man "Ser det inte ut sådär i dag?"

Ett bra exempel är rådhuset, ser precis likadant ut i dag, men omgivningarna är totalt förändrade.
Notera att bilarna kör på fel sida så det är före 67, men det sitter parabolantenner i en mast på Televerkets tomt, så det är inte mycket tidigare, det bruna trähuset revs 62-63 tror jag....
Bilarna på bilden är ju 60 tal, jag är inte tillräckligt kunnig för att årsmodellbestämma dom exakt, men den nyaste bilen på bilden borde kunna ge ett exaktare årtal.View attachment 457255

Parabolerna är nog ena änden på en mikrovågslänk av ngt slag, ser det ut som.

Kanske trafikledning för järnväg eller någon annan samhällsfunktion som inte fick vara beroende av kabel alt. det skulle bli för dyrt med kabel.

Skulle nog gissa på 1:a halvan på 60-talet av döma av de bilar som jag känner igen...men den en del fanns med även innan/tidigare.​

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Det där var väl ingen gay vinkning, det HÄR är en gay vinkning!

240px-Tibbets-wave.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Parabolerna är nog ena änden på en mikrovågslänk av ngt slag, ser det ut som.

Kanske trafikledning för järnväg eller någon annan samhällsfunktion som inte fick vara beroende av kabel alt. det skulle bli för dyrt med kabel.

Skulle nog gissa på 1:a halvan på 60-talet av döma av de bilar som jag känner igen...men den en del fanns med även innan/tidigare.​

Jo, det är defintivt länkantenner, ja bilarna hittade jag inget nyare än så heller, men många av dom har jag för dålig kunskap för att datera, men visst är det kul att leka lite detektiv....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förlåt i förskott, SH-tjejer..

[

Jag tror inte du behöver säga förlåt, alla dom tjejer jag känner som är duktiga på att köra fordon är mer förbannade på och har mer fördomar mot kärringar i trafiken....

Kärring kan man bli i trafiken redan i 15 års åldern då man börjar köra moppe irrationellt

Sen finns det tjejer i alla åldrar som kör bra också men dom lägger man inte märke till.

Man ser inte ett sockerkorn i en strut med sockervadd, men man ser en råttskit

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Var på bolaget på lunchen och blev ombedd att visa legitimation. Det är snart 25 år sedan jag fick laglig rätt att handla på bolaget. Med väldigt lätta steg lämnade jag lokalen. :)

Struntar i varför jag blev kollad och tar det som en komplimang.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring