Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
(Förvisso igår)

Min lilla oäktling tog sina första staplande steg på egna ben igår, och roligt var det, riktigt rysligt. Än så länge går det bäst om man håller pappa i handen dock. :rullandeu

:)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
(Förvisso igår)

Min lilla oäktling tog sina första staplande steg på egna ben igår, och roligt var det, riktigt rysligt. Än så länge går det bäst om man håller pappa i handen dock. :rullandeu

När min minsting tog sina första steg hade han länge gått runt vardagsrumsbordet och hållit i sig med ena handen, men plötsligt en dag fick han tag i ett äpple som stod på bordet, så han fortsatte och knalla och gå så länge han hade något att hålla i sig i.

Han var flera meter ifrån bordet när han upptäckte att han höll i sig i ett äpple i tomma luften.. :D

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Apple fick mig att le idag, har ju en svindyr Mac som är helt fantastisk.
Idag till exempel fick jag ett meddelande att det är "Juldagen i morgon", fy fan va nöjd jag är, väl investerade 35.000:- :tummenupp

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att fyraåringen vaknade 05 och sa, -Pappa, det är julafton idag.

Sen somnade ungen om och jag fick en timme till på kudden. :)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Gick till affären efter morgonbesöket på gymmet för att köpa kaffe, dom öppnade kl 10.
Utanför står två herrar och diskuterade varför man inte kan öppna två minuter tidigare istället för på pricken klockan tio, den var nu två minuter i.
Tydligen var dörren redan aktiverad, för nu kom en tredje herre gåendes och går in igenom dörren som gled upp när han närmade sig den.

Det skulle han inte gjort, för nu blev det krig, herre ett och två förmanade herre tre att minsann ställa sig bakom eftersom han kom sist, blev tjafs utan dess like :dummer

När jag själv till slut äntrade så var vi alltså fyra pers totalt i hela butiken.
Man blir glad, gratis såpa på morgonen :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gick till affären efter morgonbesöket på gymmet för att köpa kaffe, dom öppnade kl 10.
Utanför står två herrar och diskuterade varför man inte kan öppna två minuter tidigare istället för på pricken klockan tio, den var nu två minuter i.
Tydligen var dörren redan aktiverad, för nu kom en tredje herre gåendes och går in igenom dörren som gled upp när han närmade sig den.

Det skulle han inte gjort, för nu blev det krig, herre ett och två förmanade herre tre att minsann ställa sig bakom eftersom han kom sist, blev tjafs utan dess like :dummer

När jag själv till slut äntrade så var vi alltså fyra pers totalt i hela butiken.
Man blir glad, gratis såpa på morgonen :tummenupp

:rofl Bara i Stockholm...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ju mindre makt personer har desto häftigare blir små konflikter , dom vill ju iaf vinna nån endaste strid i sitt liv :hihi

Master inom psykologisk krigsförning :fakta

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan inte säga att jag ler, (absurdt ordval mtp kvicklerskredet), men lättad är jag allt. Bror min skulle gå vakt vid rasplatsen i Gjerdrum igår em-kväll, alltså efter det andra, mindre raset. Istället delade han ut förnödenheter. Befann sig alltså inomhus och blir kanske inte lika fort varse om det kommer nya ras. Tämligen otäckt.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ler vet jag inte. Mer nervös.
Imorgon kolla om jag är immun mot covid. ( lutar åt att jag inte är det )
Och sen besiktning av Corvetten på tisdag ( kände lite glapp när jag satte knät på framhjulet )
Och jäkla årstid å besiktiga en låg bil. Men värmen å ventilation är bra för åldern.
Men först test imorgon :)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
(Förvisso igår)

Inte gör att va sån. Men ven FN e far om barnet e oäkting,

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte gör att va sån. Men ven FN e far om barnet e oäkting,

Född utanför ett äktenskap brukade vara definitionen av en oäkting.

Jag var aldrig gift när jag skaffade barn, så enligt den definitionen är dom oäktingar

Det var ju därför folk panikgifte sig förr i tiden, för att vara gifta när barnet föddes, att det var tillverkat utanför äktenskapet var inte lika skamligt

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Född utanför ett äktenskap brukade vara definitionen av en oäkting.

Jag var aldrig gift när jag skaffade barn, så enligt den definitionen är dom oäktingar

Det var ju därför folk panikgifte sig förr i tiden, för att vara gifta när barnet föddes, att det var tillverkat utanför äktenskapet var inte lika skamligt
Även omnämnt som shotgun wedding, där man under vapenhot fråb blivande svärfar, gifter sig med kvinnan man råkat göra med barn.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Blankt papper på besiktningen. Sällan hade han sett en så välvårdad fin Corvette sa han. :)

Härligt! Ganska sällan de ser Corvetter på bilprovningen i januari överhuvudtaget gissar jag.

Har du en halvgammal goding eller något lite nyare? De gamla godingarna behöver ju inte besiktigas mer. Själv besiktigar jag min vartannat år, några gånger till. :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring