Vad fick dig att le idag?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Huh, en 17-åring med en AR ska vakta bilar, där slutade jag titta på filmen... slutade den/det lyckligt?
En pedofil och en hustrumisshandlare dog när de anföll Kyle med dödligt våld. En professionell inbrottstjuv skadades när han försökte skjuta honom. Jag räknar det som en vinst i mänsklighetens historia..
Om man faktiskt tittar på filmen eller har lite koll på vad som hände så var det mer eller mindre en total krigszon vid tidpunkten. En 17-åring som faktiskt försöker försvara sin arbetsplats/familj, och gör det fullständigt klanderfritt, är värt hjältestatus i just detta scenario.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Huh, en 17-åring med en AR ska vakta bilar, där slutade jag titta på filmen... slutade den/det lyckligt?

Den slutade med reklam för magnesiumtillskott.

Nu var det väl inte fordonen som var jämförelsematerialet utan:
-Pedofilens framtida offer, förhoppning om avslut för de han förgripit sig på, (inte sällan ett betydande mörkertal där). Därtill tydligen en våldsverkare.
-De kvinnor som slipper göra erfarenheten att vara slagpåse åt åtminstone denne notoriske hustrumisshandlare.
-De som slipper komma ivägen för en professionell, beväpnad inbrottstjuv, åtminstone på ett tag.
Det och mer hade de på sina CV:n
Men fokusera på bilarna, videon ger annars en bredare bild.

Svårt att tala om vinst men mycket uteblivet lidande handlar det om. Förövarna hade val och det var uteslutande dessa val som gav det resultat som blev. Rittenhaus hade gjort valet att kunna skydda sig och andra där staten frångått sitt uppdrag, vilket han också gjorde. Detta efter att ha mottagit potentiellt dödligt våld.

Det finns andra skyldiga. Varför springer folk lösa som skulle vara bakom galler? Varför släppte de ut en suicidal pedofil och våldsverkare i uppenbar obalans? Finns säkert mer.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Har tre orkidéer som jag fått, köpt för ett tag sen. Vissna ner å spela halvdöda mellan 6 å 9 månader. Men nu idag upptäckte jag liv i plantorna ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Regeringskaoset. Inte ens Shakespeare hade kunnat dikta upp en bättre komedi :rofl

Grattis Maggan, du är en världsnyhet! :banana :rofl :hihi

Magdalena avgår 2.jpg

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...