Han skulle försvara staden. Nobelt motiv och helt enligt konstitutionen.Varför stod han på gatan med ett maskingevär?
Han skulle försvara staden. Nobelt motiv och helt enligt konstitutionen.Varför stod han på gatan med ett maskingevär?
Ingripa mot plundrare ?Varför stod han på gatan med ett maskingevär?
Han skulle försvara staden. Nobelt motiv och helt enligt konstitutionen.
Så kan det ha varit. Oavsett vilket så blev han angripen och försvarade sig. Ena snubben han sköt hade en Glock riktad mot honom.Eller så gick han ut för att söka en ursäkta att nyttja sina rättigheter enligt konstitutionen.
Så kan det ha varit. Oavsett vilket så blev han angripen och försvarade sig. Ena snubben han sköt hade en Glock riktad mot honom.
Å andra sidan behöver någon stå upp för ordning när myndigheterna med det ansvaret slutar göra sitt jobb. Det bästa hade ju varit om myndigheterna gjort sitt jobb från början i det här fallet.Jag har sett filmen och det är solklart självförsvar. Däremot stödjer jag inte det faktum att han reser till en plats dit han redan från början räknar med att behöva ett automatvapen.
Om sen syftet från början är att leka polis eller bara söka bråk är väl osäkert men egentligen anser jag inte något av dem är nobelt.
Det är lika lite nobelt som de gubbar i hatt som leker polis, prejar och på andra sätt hindrar andra trafikanter som de anser kör för fort.
Läsvärd sammanfattning av ärendet. Lång, men värd tiden:Jag har sett filmen och det är solklart självförsvar. Däremot stödjer jag inte det faktum att han reser till en plats dit han redan från början räknar med att behöva ett automatvapen.
Om sen syftet från början är att leka polis eller bara söka bråk är väl osäkert men egentligen anser jag inte något av dem är nobelt.
Det är lika lite nobelt som de gubbar i hatt som leker polis, prejar och på andra sätt hindrar andra trafikanter som de anser kör för fort.
Jag är bara så lättad över att vi i Sverige anser att vapen ute bland allmänheten är förkastligt. Att våldsmonopolet i Sverige naggas i kanten av slynglar prånglades droger ligger på de folk(om)valda att ta åt sig. Det är VAL nästa år.Läsvärd sammanfattning av ärendet. Lång,
Man måste ge ynglingen att han gjorde rätt val med att ha en bössa annars hade han varit död och 3 mordiska våldsverkare kunnat ställa till mer. Det var nog i grevens tid han sköt.Jag är bara så lättad över att vi i Sverige anser att vapen ute bland allmänheten är förkastligt. Att våldsmonopolet i Sverige naggas i kanten av slynglar prånglades droger ligger på de folk(om)valda att ta åt sig. Det är VAL nästa år.
Jag är nog på Two strokes sida här.Man måste ge ynglingen att han gjorde rätt val med att ha en bössa annars hade han varit död och 3 mordiska våldsverkare kunnat ställa till mer. Det var nog i grevens tid han sköt.
Förövarna hade ett lättare val. Låt bli att attackera.
Problemet här är att fel typer har vapen. Den marknaden tveksamt reglerad. När småglinen på Kroksbäck säljer automatvapen och butiken är en väska vet man att det är inte sportskyttar som kommer hantera dem. Jag har bott där.
Nej, det var ett lagligt vapen för honom, och han korsade inte delstatsgränser med det.Jag är nog på Two strokes sida här.
Grabben gjorde fel val som åkte dit med bössa till att börja.
Men rätt val i en situation han inte borde ha befunnit sig i.
Jag har för mig att det var något olagligt med ålder, vapen och korsade delstatsgränser men kommer inte ihåg riktigt hur det var?
Kanske han blir dömd för något sånt efter att ha friats för skjutningen?
Synd om killen som skall leva hela livet med att ha skjutit ihjäl två personer är det iaf.
Gås igenom i texten.Jag är nog på Two strokes sida här.
Grabben gjorde fel val som åkte dit med bössa till att börja.
Men rätt val i en situation han inte borde ha befunnit sig i.
Jag har för mig att det var något olagligt med ålder, vapen och korsade delstatsgränser men kommer inte ihåg riktigt hur det var?
Kanske han blir dömd för något sånt efter att ha friats för skjutningen?
Synd om killen som skall leva hela livet med att ha skjutit ihjäl två personer är det iaf.
Jag har läst en del olika artiklar om det.Gås igenom i texten.
Läste du den? Inga mysiga typer och Kyle har visat enorm självbehärskning i tumultet. Nu kritiserar han Biden för förhastade slutsatser. Blir spännande.
De verkar åtminstone i det här fallet ha ett bättre fungerande rättsväsende än vi.
Ska det vara OK-olja eller Biltema?Hm, jag försökte styra in tråden på våra svenska dödsvåldsknarkare men AR-fanatikern tycks fortfarande få många att le. Undras om Magdalena och Nooshi kan inveckla sig i en tvättäkta wt catfight MED olja. Nosh nosh!
AR-fanatikern, är det jag det?Hm, jag försökte styra in tråden på våra svenska dödsvåldsknarkare men AR-fanatikern tycks fortfarande få många att le. Undras om Magdalena och Nooshi kan inveckla sig i en tvättäkta wt catfight MED olja. Nosh nosh!
Ska det vara OK-olja eller Biltema?
Huh? Du heter väl inte Rittenhouse? Med tanke på trådens ämne är det svårt att le åt vissa saker. Däremot oil-wrestling!AR-fanatikern, är det jag det?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|