Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Eftersom inga män föder barn så tycker jag det är en stor kränkning av de gravida kvinnorna att benämna dem som könlösa henpersoner.
Om jag förstått det rätt så skall Skatteverket tillåta att det är en man som föder barnet.På ämnet kön.
Lyssnade på radio igår där det pratades om förlossning. Den födande personen skulle känna trygghet så hen fick en bra upplevelse var budskapet.
Vad ända in i glödheta helvete!? Den födande KVINNAN ska känna trygghet så HON får en bra upplevelse.
Så vitt jag vet är testosteron som könshormon förhindrande en graviditet. Samt att de som byter juridiskt kön blir steriliserade vid bytet (där kan jag ha fel, vet att det debatterades om steriliseringen)
Vad är nästa grej, en kvinna som identifierar sig som man vägrar mammografi för att hon blir kränkt av kallelse. Får bröstcancer och gråter ut i Aftonbladet?
Såatteh..Om jag förstått det rätt så skall Skatteverket tillåta att det är en man som föder barnet.
På förslag (tror jag) är också att man skall kunna byta juridiskt kön från att man är 12 år vilket spontant känns liiite tidigt.
Att byta juridiskt kön betyder inte nödvändigtvis att man opererar könet också vilket då resulterar i att man kan vara ett juridiskt kön och ha ett annat fungerande biologiskt kön.
Inte lätt att hänga med i svängarna tycker jag...
Jag vill nog inte vara med och leka längre.?Om jag förstått det rätt så skall Skatteverket tillåta att det är en man som föder barnet.
På förslag (tror jag) är också att man skall kunna byta juridiskt kön från att man är 12 år vilket spontant känns liiite tidigt.
Att byta juridiskt kön betyder inte nödvändigtvis att man opererar könet också vilket då resulterar i att man kan vara ett juridiskt kön och ha ett annat fungerande biologiskt kön.
Inte lätt att hänga med i svängarna tycker jag...
Jag visste inte ens vilket fotbollslag jag höll på när jag var 12, om jag tyckte bättre om köttbullar än pannkaka eller om matte eller träslöjd var roligast...Jag vill nog inte vara med och leka längre.
12 är en alldeles för låg ålder.
Träffar med jämna mellanrum transsexuella individer och har inte mer emot dem än andra. De är vuxna individer, inte barn.
Tänk vad mycket man lär sig här. Tack! (Uppriktigt)En anledning att inleda hormonbehandlingar och andra delar av ett könsbyte tidigt är för att kroppen utvecklas ganska kraftigt sen. Då jag har en närstående som numera betraktar sig som man från att ha kallats flicka fram till 16 års ålder ser jag vad höfter och bröst gör för självkänslan och kroppshållningen.
Samma här. Känslan av en enklare tid för 12-åringar infinner sig. Ska vi ämnesglida så kanske inte tiktok, Instagram, Facebook eller motsvarande är så bra för våra unga.Jag visste inte ens vilket fotbollslag jag höll på när jag var 12, om jag tyckte bättre om köttbullar än pannkaka eller om matte eller träslöjd var roligast...
Jag har också träffat en person, då fortfarande man, som definitivt övertygade mig om att hon var född i fel kropp.
Om man vill se lite mer om det kan man söka på Abigail Shrier på tuben.
Hon verkar veta vad hon säger imo.
Problemet är att tidigt insatt hormonbehandling kan vara (ofta är?) irreversibelt vilket inte är bra då många, framförallt flickor, faktiskt ångrar sig i ganska hög grad.En anledning att inleda hormonbehandlingar och andra delar av ett könsbyte tidigt är för att kroppen utvecklas ganska kraftigt sen. Då jag har en närstående som numera betraktar sig som man från att ha kallats flicka fram till 16 års ålder ser jag vad höfter och bröst gör för självkänslan och kroppshållningen.
Våra sociala media ställer helt klart till en del i vissa fall.Samma här. Känslan av en enklare tid för 12-åringar infinner sig. Ska vi ämnesglida så kanske inte tiktok, Instagram, Facebook eller motsvarande är så bra för våra unga.
Med två små barn hemma så är mina tankar om kommande tiotalet åren. Det blir nog inte helt avslappnat och enkelt. Tur att mamman är utbildad socionom, litet bättre än pappan på att lirka med humör och tolka signaler. Pappan är alltid tvåa på bollen.Våra sociala media ställer helt klart till en del i vissa fall.
Speciellt om man överlämnar uppfostran till sociala media.
Jag har numer två utflugna barn.Med två små barn hemma så är mina tankar om kommande tiotalet åren. Det blir nog inte helt avslappnat och enkelt. Tur att mamman är utbildad socionom, litet bättre än pappan på att lirka med humör och tolka signaler. Pappan är alltid tvåa på bollen.
...och man kan inte bli adoptivförälder vid 12 års ålder utan vid 25 och vara myndig och i enstaka fall när man bara är myndig. Att låta barn leka "gud" före myndig ålder låter mig helt vansinnigt.Vill man ha barn finns andra sätt att bli vårdnadshavare.
Huruvida det är "rätt" nu eller inte är en tanke som givetvis finns med hela tiden. Det är en person som slutit sig mer och mer inom sig själv sen 12 års ålder ungefär där familjen försökt få hjälp av BUP/fri psykiatri för att undvika självskadebeteende och självmord. Nyckeln kom i våras efter fyllda 16 så det är väldigt färskt ännu. Familjen har fått bra stöd via PRIMA Trans där de närmsta har fått råd och vägledning kring hur det kan fungera och gruppmöten med föräldrar i liknande situationer.Problemet är att tidigt insatt hormonbehandling kan vara (ofta är?) irreversibelt vilket inte är bra då många, framförallt flickor, faktiskt ångrar sig i ganska hög grad.
Iaf om man skall tro på Abigails forskning.
Bra att din närstående hittat rätt!
Om din närstående mår bättre är det rätt.Huruvida det är "rätt" nu eller inte är en tanke som givetvis finns med hela tiden. Det är en person som slutit sig mer och mer inom sig själv sen 12 års ålder ungefär där familjen försökt få hjälp av BUP/fri psykiatri för att undvika självskadebeteende och självmord. Nyckeln kom i våras efter fyllda 16 så det är väldigt färskt ännu. Familjen har fått bra stöd via PRIMA Trans där de närmsta har fått råd och vägledning kring hur det kan fungera och gruppmöten med föräldrar i liknande situationer.
Det finns någon form av träffplats för unga där han fått nya vänner som går att dela tankar med.
Det är fusk att alla andra kan le, jag som fortfarande dras med sviterna från Bells Pares!"Vad fick dig att le idag?"
Jag kan förstå den rent praktiska aspekten av att "ska man byta kön är det bättre att börja tidigt innan kroppsutvecklingen springer iväg i en oönskad riktning", men är det verkligen rätt bara för det? Min mening är att 12-åringar helt enkelt inte är mogna att fatta beslut som kommer att påverka återstoden av deras liv i såpass stor omfattning. Det finns mycket annat du inte får besluta själv vid 12 års ålder, saker som inte är i närheten av samma grad av permanens som ett könsbyte. Du är för ung och omogen för att jobba, ta körkort, röka, dricka, tatuera dig, samtycka till sex och så vidare, men att bestämma vilket kön man vill tillhöra för resten av livet och fatta beslut om att inleda korrigering är helt ok? Om en 12-åring är mogen att fatta det beslutet kan vi lika gärna sänka åldersgränsen på allt annat också till 12 år, och det är en utveckling jag verkligen inte vill se. När jag var 12 visste jag inte ens vilka fritidsaktiviteter och hobbyer jag ville ägna mig åt, det tog år av prov och försök för att landa in i vad jag egentligen tycker är roligt att hålla på med och forma mina beständiga intressen. Men numera kan 12-åringar förväntas veta såpass säkert där och då att de är födda i fel kropp och bör initiera en könskorrigering? Bevisligen är det ju många som ångrar sig i efterhand, med det i åtanke kanske man ska vara lite försiktig med att fatta förhastade beslut i låg ålder:En anledning att inleda hormonbehandlingar och andra delar av ett könsbyte tidigt är för att kroppen utvecklas ganska kraftigt sen. Då jag har en närstående som numera betraktar sig som man från att ha kallats flicka fram till 16 års ålder ser jag vad höfter och bröst gör för självkänslan och kroppshållningen.
Sov middag idag.Meh, åter till;
"Vad fick dig att le idag?"
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring