Vad fick dig att le idag?

Zeromannen

Guest
Det kan stämma. Man kan ju visserligen växla in gamla sedlar mot en avgift. Men vid en viss summa lär ju banken fatta misstanke och kontakta polisen. Eller än värre, Skatteverket! ?
Läste om Gunnar på AB imorse. Ibland blir det lite sjukt hur lagstiftningen ställer till det! Samtidigt, om inte Riskbanken vill ta emot dom, borde dom inte delas upp bland arvingarna istället?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Läste om Gunnar på AB imorse. Ibland blir det lite sjukt hur lagstiftningen ställer till det! Samtidigt, om inte Riskbanken vill ta emot dom, borde dom inte delas upp bland arvingarna istället?
Läste den artikeln igår. Delas det upp i små portioner kanske degen "går under radarn" och löses in trots oklart ursprung. Kan jag tänka att det resoneras som.

På ämnet deg med oklart ursprung. Har du sett Deg på SVT play?

Zeromannen

Guest
Läste den artikeln igår. Delas det upp i små portioner kanske degen "går under radarn" och löses in trots oklart ursprung. Kan jag tänka att det resoneras som.

På ämnet deg med oklart ursprung. Har du sett Deg på SVT play?
Min tanke också, varför ska dom växlas in hos Riskbanken och sedan fördelas bland syskonbarnen. Om Riskbanken vägrar ta emot dom så ska dom väl fördelas enligt arvslagen, även om dom bara är värda pappret dom är tryckta på.

Nej deg har jag inte sett, något sevärt?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min tanke också, varför ska dom växlas in hos Riskbanken och sedan fördelas bland syskonbarnen. Om Riskbanken vägrar ta emot dom så ska dom väl fördelas enligt arvslagen, även om dom bara är värda pappret dom är tryckta på.

Nej deg har jag inte sett, något sevärt?
OT
Det är en serie som växlar litet karaktär under gång, så att säga. Men ett utmärkt exempel på att om du hittar en stor summa kontanter så ställer det till vardagen om man är en total sopa. Ge den en chans iaf, var helt ok.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nu slutar jag för dagen o går ut o startar min sportigare hoj för att köra hoj några timmar i solen ENBART för nöjes skull, avslutar dagen med tai restaurang. Väl mött?

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
2dc6ea9f646a52bbe4277015aa31769e.jpg

Roligt att få köra ut en dunk diesel med Teslan till grannen som fått soppatorsk med sin Skoda Kodiaq , det satt långt inne för han och ringa och be om hjälp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Fick en förfrågan om att vara moderator på Flashback i ämnena "Outlaw" samt "Trafik och körkortsfrågor". Haha, där fick man för att ge sken av att vara ordentlig. Jag kan iaf låtsas att jag är en bully som vill slå regelböcker i skallen på folk. Men, nä. :hihi

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Åkte ju en tur i går istället för att jobba med något tråkigt

När jag kommit hem ringde chefen.

ANDREAS O HANS FRU HAR COVID-19

Ja sa jag vadå dom e jhu fullvaxinerade så vad e problemet?

DU ÄR JU INTE VAXINERAD O NI SITTER JU 1 METER IFRÅN VARANDRA

Ta ett test.

Nånu är jag ovaxinerad o nu mera är det en bra hög folk runt omkring som är vaxinerade med ändå haft covid19.

Men jag har väll bra o rena nordiska gener antagligen??????IMG_20211105_154051_01.jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Nånu är jag ovaxinerad o nu mera är det en bra hög folk runt omkring som är vaxinerade med ändå haft covid19.
Hörru nattsuddaren, man blir ju bara lindrigare sjuk av covid-19 som vaccinerad och slipper förmodligen de svåra biverkningarna eller kolavippen. Man blir inte immun som med smittkoppsvaccination etc. Jepp, jag har ett kokoppsärr på min vänstra överarm.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Hörru nattsuddaren, man blir ju bara lindrigare sjuk av covid-19 som vaccinerad och slipper förmodligen de svåra biverkningarna eller kolavippen. Man blir inte immun som med smittkoppsvaccination etc. Jepp, jag har ett kokoppsärr på min vänstra överarm.

Va är du vaken? Trodde bara gammla mäniskor är vakna på natten? bakar bröd just nu föresten!

Jo vaxin har hjälpt mänskligheten genom åren absolut o jag har fått alla sprutor i alla kroppsdelar som dom flesta.

Men inte H5N1 vaxinet o inte Covid.

Jag får lixom aldrig influensa eller magsjuka eller kräksjuka.

Troligen tillhör jag dom % som är imuna. Vi hade influensa på jobbet samtliga utom jag o en till var väck i en vecka som att diger döden drog igen. Men som vanligt blir inte jag sjuk.

Högst troligt är det en kille på bravida som var utomlands som tog med detta han var hemma ett par dagar o kom hängig tillbaka till vårat bygge..

Nå alla tog test igår och det verkar bara vara våran eminente snickrare som var drabbad.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Va är du vaken? Trodde bara gammla mäniskor är vakna på natten? bakar bröd just nu föresten!
Jag ÄR ju gammal, kan gå i tvättäkta pension om fyra månader - om jag vill! Har både hunnit med att somna och vakna tidigt. Törnade i jäla lätt efter att ha plågat vår IT ge mig en VM på företagets vmware-kluster för testa om det är värt att plocka hem dyyyra molninstanser. Istället för att ha bakat bröd bakade jag ihop en w2k19 server med mssql 2017 dvs jag är tvungen att köpa mitt bröd.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag ÄR ju gammal, kan gå i tvättäkta pension om fyra månader - om jag vill! Har både hunnit med att somna och vakna tidigt. Törnade i jäla lätt efter att ha plågat vår IT ge mig en VM på företagets vmware-kluster för testa om det är värt att plocka hem dyyyra molninstanser. Istället för att ha bakat bröd bakade jag ihop en w2k19 server med mssql 2017 dvs jag är tvungen att köpa mitt bröd.
Du det där fattade jag nada om? men säkert skit viktigt för dom som fattar, så jag bakar vidare på mitt analoga LCHF bröd av hasselnötter?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
men säkert skit viktigt för dom som fattar
Meckar moln som används av företag som Tre Korvar, Borrkungarna i Sickla, Kanontillverkaren vid Möckeln och blixtrande Professionella fotoprylar. Så himla tråkigt. Svenska stötdämparkungen var på tal om att vara på väg in och på den vägen är det fortfarande. Provköra stötdämpare vore perfekt för min onda kotkomprimerade rygg!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati