Vad fick dig att le idag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
The other guysnivå på polis och rättsväsende. Det är ju som ett manus med Will Ferrell i rollen som åklagare. Dvs om det ens är möjligt att parodiera vårt fallna rättsväsende. Loffe är ju borta men med "Repmånad" som förlaga kan man nog sy ihop polisrollerna, komplett med en brokig samling dialekter.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag följer en massa Maskinbearbetare på youtube, då jag gillar att se folk tillverka saler.

ToT hade lagt upp en video i dag "Turn a CUBE on a lathe"
Det var ju en sån där typisk uppgift man gjorde i skolan för att öva på att spänna saker i fyrbackschucken, men okej, videon var bara 9 minuter lång, och något smart tips kanske han hade.

Jag slår igång videon, den är filmad med mysigt ljus och hissmusik i bakgrunden och BAM så ställer han ner en metallkub som defenitivt inte ser ut att vara gjord i en svarv på släden på svarven.

Sen ägnar han 8½ minuter till att vrida på den.......

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Står och meckar frukost i köket. På radion kommer plötsligt The Trashmen- Surfin' Bird.

Jag går full fucking Peter Griffin! ??

De andra närvarande i rummet reagerar inte med samma entusiasm... ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
This Old Tonys aprilskämtvideo :hihi

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag följer en massa Maskinbearbetare på youtube, då jag gillar att se folk tillverka saler.

Det var ju en sån där typisk uppgift man gjorde i skolan för att öva på att spänna saker i fyrbackschucken, men okej, videon var bara 9 minuter lång, och något smart tips kanske han hade.

Jag slår igång videon, den är filmad med mysigt ljus och hissmusik i bakgrunden och BAM så ställer han ner en metallkub som defenitivt inte ser ut att vara gjord i en svarv på släden på svarven.

This Old Tonys aprilskämtvideo :hihi

Samma samma?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Yepp, så går det när man inte läser sista sidan i tråden innan man postar :huvet Nåja, jag inkluderade iallafall videolänken ifall någon annan känner för att fördriva 9 minuter med något meningsfullt :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Den var ju skitbra ju :skrattaåt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
The lockpicking lawyer brukar ha bra aprilskämt också, dom kan innehålla diskreta sexuella anspelningar...

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Vilken tur man blev elkompenserad :D
Efter statens bidrag så kommer jag få utbetalat drygt två lakan för att jag förbrukat ström i vinter :rofl
1648970429854.png

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag läste en tweet från Daniel Helldén i morse, Stockholm ska få 600 parkeringar för elsparkcyklar, för att rädda världen, och han hade stolt målat den första mitt på trottoaren. Han fick hundratals svar, som alla lyste av ilska, idiotförklaranden och frustration, mot honom. Det genomgående temat var att dom ligger mitt på trottoaren, färre går men lika många kör bil, frågor om vilket elsparkcykelbolag han skulle börja jobba för när han blir utröstad osv. Jag anar att han hade förväntat sig ett något mer positivt bemötande :rofl

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag läste en tweet från Daniel Helldén i morse, Stockholm ska få 600 parkeringar för elsparkcyklar, för att rädda världen, och han hade stolt målat den första mitt på trottoaren. Han fick hundratals svar, som alla lyste av ilska, idiotförklaranden och frustration, mot honom. Det genomgående temat var att dom ligger mitt på trottoaren, färre går men lika många kör bil, frågor om vilket elsparkcykelbolag han skulle börja jobba för när han blir utröstad osv. Jag anar att han hade förväntat sig ett något mer positivt bemötande :rofl

Är det inte enklare att man skickar ut honom att rita rutor runt dom där dom ligger?
Ungefär som polisen gör med lik på en brottsplats?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin