Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lite förvånad blev jag faktiskt, men den har fungerat felfritt sedan jag flyttade in i huset. Har för mig att jag bytte tändstift första våren (2019) men sedan dess har den bara tuffat och gått.

Jag var faktiskt lite osäker på om det skulle funka i år eftersom jag dessutom använde gammal bensin som stått i en dunk i garaget sedan i somras, och man hör ju så mycket om att bensinen är dålig nu för tiden.

Min Biltema klippare som är 10 år gammal startade och gick i fjol i alla fall, men primer gummitutan skulle behöva bytas, den har ingen funktion längre, men snapsar man förgasaren startar den på första rycket.

Däremot är ALLT annat på den tokslut, den ser ut som en sån där japansk tonårsbil där hjulen håller på att vika in sig, naven på plasthjulen är olagrade och fullständigt uppnötta,, kniven är tokslut trots några snabbrenoveringar med vinkelslip chassiet är skevt osv...

Men för den peng jag gav i panik en söndag när jag behövde klippa färdigt efter att ha stenkört den förra klipparen så har den gjort ett utmärkt jobb.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min Biltema klippare som är 10 år gammal startade och gick i fjol i alla fall, men primer gummitutan skulle behöva bytas, den har ingen funktion längre, men snapsar man förgasaren startar den på första rycket.

Däremot är ALLT annat på den tokslut, den ser ut som en sån där japansk tonårsbil där hjulen håller på att vika in sig, naven på plasthjulen är olagrade och fullständigt uppnötta,, kniven är tokslut trots några snabbrenoveringar med vinkelslip chassiet är skevt osv...

Men för den peng jag gav i panik en söndag när jag behövde klippa färdigt efter att ha stenkört den förra klipparen så har den gjort ett utmärkt jobb.

Jag "renoverade" också svärdet med vinkelslipen inför förra säsongen, men jag är alldeles för oförsiktig med klipparen för att det skulle ha någon långvarig effekt.
Man ska inte hålla på och skämma bort maskinerna, då blir de bara bortskämda och går sönder.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag "renoverade" också svärdet med vinkelslipen inför förra säsongen, men jag är alldeles för oförsiktig med klipparen för att det skulle ha någon långvarig effekt.
Man ska inte hålla på och skämma bort maskinerna, då blir de bara bortskämda och går sönder.

Jag har en röjsåg med en sån där trekantig sly/gräs kombi klinga, där måste jag nog göra en insats med vinkelslipen för att den inte ska skaka sönder, den har inbyggd timer-funktion, när man har kört upp en tank så har händerna domnat bort så att man inte får upp tanklocket, alltså måste man ta en paus på några timmar :lol

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag har en röjsåg med en sån där trekantig sly/gräs kombi klinga, där måste jag nog göra en insats med vinkelslipen för att den inte ska skaka sönder, den har inbyggd timer-funktion, när man har kört upp en tank så har händerna domnat bort så att man inte får upp tanklocket, alltså måste man ta en paus på några timmar :lol
Ja, då kanske det är läge att göra ett halvhjärtat försök att balansera upp den.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Milton.. sämsta älgspionen:

20220509-165832.jpg

20220509-170025.jpg

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jo, jag känner nog tre hundar som heter det, är det efter någon filmhund?
Det blev tvärpopulärt för ca 20 år sedan och har hållit i sig sedan dess.
Är det inte efter drömhästen Milton?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, hästen Milton känner jag till, men döper man verkligen hundar efter berömda hästar?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En tjej jag kände som var ordentligt tjock shockade arbetskamraterna med att hon ansökte om ledigt sista veckan innan hon skulle föda, ingen hade sett något.

Nu hade hon sån otur att hon mådde fruktansvärt dåligt av mat under graviditeten, så hon gick ner i vikt själv i ungefär samma takt som hon skulle ha gått upp i vikt av barnet så hennes yttre förändrades väldigt lite.
(hon åt dock tillskott så att alla värden höll sig bra och barnet utvecklades som det skulle)

Efter förlossningen syntes det dock på henne då hon var avsevärt mindre än innan hon blev gravid, hon sa att det var en bantningskur med 18-20 års avbetalning...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
En tjej jag kände som var ordentligt tjock shockade arbetskamraterna med att hon ansökte om ledigt sista veckan innan hon skulle föda, ingen hade sett något.

Nu hade hon sån otur att hon mådde fruktansvärt dåligt av mat under graviditeten, så hon gick ner i vikt själv i ungefär samma takt som hon skulle ha gått upp i vikt av barnet så hennes yttre förändrades väldigt lite.
(hon åt dock tillskott så att alla värden höll sig bra och barnet utvecklades som det skulle)

Efter förlossningen syntes det dock på henne då hon var avsevärt mindre än innan hon blev gravid, hon sa att det var en bantningskur med 18-20 års avbetalning...
Låter som mitt ex. Man såg inget förutom lite sista månaden. Graviditeten kom som en chock. Speciellt när det visade sig att hon var sex månader gången. Hon förstod att hon var gravid först när spenarna började läcka mjölk.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hade en äldre kollega som kunde häva ur sig vad som helst utan insikt. Sååå när den frodiga kvinnan..

-Jaha här väntas tillökning ser jag. (kommer inte ihåg exakt)
-? Va? Nä jag är inte gravid.
-Nähä, lite för mycket McDonalds då. (varav förmodligen alla sprang o gömde sig med röda ansikten medan han fortsatte med sitt)

En annan gång stod karln o tvätta bilen efter jobbet..
-Leffe, Leffe! Kolla där ute vilken ful kärring. (Leffe heter något annat)
-Det där är min fru.
Någon åkte blixtsnabbt från jobbet i en fullt schamponerad bil.

-Hej o välkommen, eh du får ta med dig hundarna i baksätet.
-Kom barn så går vi och fikar lite.

O.s.v.. vissa överlever allt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE