Vad fick dig att le idag?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min gamla Kwack startade efter en liten dos startgas och 10-15 kickar. Inte illa med tanke på att den stått oanvänd i garaget, med gammal bensin i tanken, de senaste fyra åren.
Jag gjorde dock rent förgasarna i höstas då de beckat igen totalt, så lite underhåll har jag väl ändå gjort.

Sista besiktningen någonsin bokad på onsdag. Håller tummarna för att ljudnivån är godkänd, annars bör det inte vara några problem att få igenom den.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Här om dagen när jag satt i bilen på E10 runt Svappavara får jag se en skylt för badplats.
Kl 20, kanske 15 grader i luften, semestern är över och mitt inne i skogen är det garanterat helt tomt så att jag kan tvätta av mig lite i naturen tänkte jag...
Visade sig vara 2 km från vägen och när jag väl kommer fram är det en hel liten campingplats där och jag inser att tvätta sig i sjön framför husvagnsfamiljerna är nog högst olämpligt även i däromkring.

Så kommer en äldre man gående och hälsar, jag inser att han nog är föreståndare och förklarar varför jag bara råkat komma dit av misstag.
Gubben pekar på en byggnad och säger, gå in och duscha där. Jag frågar vad han vill ha för det och får svaret: - Nej inte ska jag ha nåt för de, har man jobbat så har man jobbat.

Jag har inte ens nämnt att jag jobbat men klädseln skvallrade väl om den saken. Och helt logiskt var det väl inte att man skulle få duscha gratis bara för att man jobbat men lite av den gästfrihet man inte sett på många år finns tydligen kvar i de djupa norrländska skogarna och det gör en lite glad.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
En bra beskrivning av varför de flesta inte åker tåg genom Europa.
Kanske lite lång, men det är väl semestertider...

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
En tur på mitt monster efter att harvat runt på en slö XT600 några veckor.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min gamla Kwack startade efter en liten dos startgas och 10-15 kickar. Inte illa med tanke på att den stått oanvänd i garaget, med gammal bensin i tanken, de senaste fyra åren.
Jag gjorde dock rent förgasarna i höstas då de beckat igen totalt, så lite underhåll har jag väl ändå gjort.

Sista besiktningen någonsin bokad på onsdag. Håller tummarna för att ljudnivån är godkänd, annars bör det inte vara några problem att få igenom den.
Och idag gick den igenom besiktningen och därmed behöver den aldrig besiktas igen.

Nu ska den ställas tillbaks längst in i garaget igen. Undrar om det gör mig till en sån där ”samlare” som @Tammer brukar prata om. :7peta

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Detroit Rock City- KISS

Jävlar vad länge sedan jag hörde den. När den slumpade upp på Spotify for jag i anden tillbaka till 1997 när jag såg dem en gång och hörde en. Hörde från taket på Försvarsmaktens högkvarter.

Oj vad gammal man är. ?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, du är en Horder som sabbar för hela mc-kollektivet. Usch och fy. Sälj. Bjuder en halv Tammer om den är inom en och en halv Tammer.
Avstånden "Tammer" och beloppen "Tammer" är absoluta termer och kan inte varieras på detta sätt. Det beror helt på hur Tammer har fått i lön och har kvar på bankkonto.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Gifter mig imorgon. Den här gången har det upprättats äktenskapsförord.

Det gjorde det inte förra gången. Tog åratal av hårt jobb och ett par fastighetsaffärer att hämta sig.
Gratulerar och bra att du är förberedd. Dock hoppas jag såklart att du aldrig ska få nytta av äktenskapsförordet.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Var två brudar på en pub som skulle börja skrapa av klistermärken på två dörrar mitt på dan på order av sin chef ,blivit fel märken - damernas/herrarnas

Just när dom skulle börja skrapa så sa jag att dom kunde hänga av dörrrarna o byta plats på dom

:rofl

Sagt o gjort

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Var två brudar på en pub som skulle börja skrapa av klistermärken på två dörrar mitt på dan på order av sin chef ,blivit fel märken - damernas/herrarnas

Just när dom skulle börja skrapa så sa jag att dom kunde hänga av dörrrarna o byta plats på dom

:rofl

Sagt o gjort
Var det gymnasietjejer?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
När jag mötte en gul gsx-r 750 på utvandrarnas väg tidigare idag. Sporthojar är riktigt sällsynta på våra vägar, så det är ett sant nöje när man väl möter en.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin