Vad fick dig att le idag?

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Att man äntligen kunde åka hem och äta lunch hemma, för att sen ta hojen tillbaka till jobbet. Vårtecknet nummer ett. Säkrast att hinna med det idag, innan snön kommer i morgon kväll. :huvet

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
När mäklaren värderade vårt nybyggda hus till samma värde som de gissade på för 15 månader sedan, innan byggstart. Trots nedgången på marknaden med ca 15% här i trakterna tyckte det att vi fått till ett lyckat bygge som var mycket trevligare än de tänkt sig när de såg ritningarna.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Briljant författat.
Som förtvivlad/sömndepraverad/frustrerad/livsgnisteberövad/ilsken småbarnsförälder skrattar jag.

Christian har sannolikt barn, humor och självdistans.

(Men de flesta föräldrar jag känner tar sig själva på större allvar än vad jag gör. De skulle ta illa upp.)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Åhh... det kanske ska läggas på min lista idag. Bakade bröd igårkväll med egenmalen fänkål och anis. Idag blir det mandelkubb - en klassiker och helt galen doft. Båda från mormors handskrivna recept jag ärvt. För övrigt en bra grej att lämna till ungarna, recept alltså. Mitt kålpuddingrecept är ett sånt exempel, ena ungen önskar sig jämnt det till födelsedagsmiddag. När jag ibland bakar så kan hon komma o säga att "åhh det luktar barndom". Fint ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Åhh... det kanske ska läggas på min lista idag. Bakade bröd igårkväll med egenmalen fänkål och anis. Idag blir det mandelkubb - en klassiker och helt galen doft. Båda från mormors handskrivna recept jag ärvt. För övrigt en bra grej att lämna till ungarna, recept alltså. Mitt kålpuddingrecept är ett sånt exempel, ena ungen önskar sig jämnt det till födelsedagsmiddag. När jag ibland bakar så kan hon komma o säga att "åhh det luktar barndom". Fint ?
Kålpudding???? det finns dom som blivit sambos efter att ha blivit bjudna på kålpudding?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Kålpudding???? det finns dom som blivit sambos efter att ha blivit bjudna på kålpudding?
Potatis, brunsås med torkade trattkantareller i och egenplockade rårörda lingon. För att citera min 17 åring "Det här knullar i munnen!!"
Sambos säger du? Aldrig mött nån mer än min blodssläkt som gillar kålpudding faktiskt.

Är det efter dom gasat ur sig under täcket (dutchoven)?
Tunnis. Kan äta alla bönor, ärtsoppa och massa vitkål, inga pruttar alls. Ge mig kolsyra däremot ?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Igår.
Var ute och vandrade och leden gick ett par hundra meter längs en grusväg. Det brummar till och någon BW GS-variant puttrar förbi.
Jag gör tummen upp och får en vink tillbaka.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nikos-Samaras-seahorse-caught-with-mask-in-tail-1392x2089.jpg

Lite som ordsspråket - One man's trash is another man's(nåväl) treasure.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE