Vad fick dig att le idag?

Att man äntligen kunde åka hem och äta lunch hemma, för att sen ta hojen tillbaka till jobbet. Vårtecknet nummer ett. Säkrast att hinna med det idag, innan snön kommer i morgon kväll. :huvet

När mäklaren värderade vårt nybyggda hus till samma värde som de gissade på för 15 månader sedan, innan byggstart. Trots nedgången på marknaden med ca 15% här i trakterna tyckte det att vi fått till ett lyckat bygge som var mycket trevligare än de tänkt sig när de såg ritningarna.

Briljant författat.
Som förtvivlad/sömndepraverad/frustrerad/livsgnisteberövad/ilsken småbarnsförälder skrattar jag.

Christian har sannolikt barn, humor och självdistans.

(Men de flesta föräldrar jag känner tar sig själva på större allvar än vad jag gör. De skulle ta illa upp.)

Åhh... det kanske ska läggas på min lista idag. Bakade bröd igårkväll med egenmalen fänkål och anis. Idag blir det mandelkubb - en klassiker och helt galen doft. Båda från mormors handskrivna recept jag ärvt. För övrigt en bra grej att lämna till ungarna, recept alltså. Mitt kålpuddingrecept är ett sånt exempel, ena ungen önskar sig jämnt det till födelsedagsmiddag. När jag ibland bakar så kan hon komma o säga att "åhh det luktar barndom". Fint ?

Åhh... det kanske ska läggas på min lista idag. Bakade bröd igårkväll med egenmalen fänkål och anis. Idag blir det mandelkubb - en klassiker och helt galen doft. Båda från mormors handskrivna recept jag ärvt. För övrigt en bra grej att lämna till ungarna, recept alltså. Mitt kålpuddingrecept är ett sånt exempel, ena ungen önskar sig jämnt det till födelsedagsmiddag. När jag ibland bakar så kan hon komma o säga att "åhh det luktar barndom". Fint ?
Kålpudding???? det finns dom som blivit sambos efter att ha blivit bjudna på kålpudding?

Kålpudding???? det finns dom som blivit sambos efter att ha blivit bjudna på kålpudding?
Potatis, brunsås med torkade trattkantareller i och egenplockade rårörda lingon. För att citera min 17 åring "Det här knullar i munnen!!"
Sambos säger du? Aldrig mött nån mer än min blodssläkt som gillar kålpudding faktiskt.

Är det efter dom gasat ur sig under täcket (dutchoven)?
Tunnis. Kan äta alla bönor, ärtsoppa och massa vitkål, inga pruttar alls. Ge mig kolsyra däremot ?

Igår.
Var ute och vandrade och leden gick ett par hundra meter längs en grusväg. Det brummar till och någon BW GS-variant puttrar förbi.
Jag gör tummen upp och får en vink tillbaka.

Nikos-Samaras-seahorse-caught-with-mask-in-tail-1392x2089.jpg

Lite som ordsspråket - One man's trash is another man's(nåväl) treasure.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back