Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla vet ju hur jävla bra duct-tape är, och ändå är det få som har använt riktigt bra duct-tape.

Jag jobbade på ett ställe som använde riktigt bra duct-tape, den var dubbel bredd och svart.

Jag känner en konnäsör, han köpte alla sorter han hittade i USA, och den som tillverkas av samma tillverkare som Gorilla-glue (kallas även gorilla-tape) är riktigt bra.

Annars är 3M ett säkert kort.

Samma sak med eltejp förövrigt, ytterst få personer använder den riktigt bra eltejpen, den som är mjuk och följsam, funkar även på lätt fuktig yta och som är mjuk och klistrig även vid minus 30.

Folk köper biltema/jula/bensinmacks tejp och är nöjda med det, bara för att dom inte vet att det finns bättre.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Alla vet ju hur jävla bra duct-tape är, och ändå är det få som har använt riktigt bra duct-tape.

Jag jobbade på ett ställe som använde riktigt bra duct-tape, den var dubbel bredd och svart.

Jag känner en konnäsör, han köpte alla sorter han hittade i USA, och den som tillverkas av samma tillverkare som Gorilla-glue (kallas även gorilla-tape) är riktigt bra.

Annars är 3M ett säkert kort.

Samma sak med eltejp förövrigt, ytterst få personer använder den riktigt bra eltejpen, den som är mjuk och följsam, funkar även på lätt fuktig yta och som är mjuk och klistrig även vid minus 30.

Folk köper biltema/jula/bensinmacks tejp och är nöjda med det, bara för att dom inte vet att det finns bättre.
Samma gäller jeepdunkar. Till exempel så ska fogen mellan halvorna vara försänkt, det är inte biltemas.

Last edited:

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Säkrade säsongens garageplats igår. Nära hemmet dessutom. Så nu kan bilen kvarstanna i det till huset hörande garaget.

Plus att bägge bilarna fick sommardäcken på i helgen.

Nu ska jag bara väcka 690n ur sitt ide i ett tredje garage som är på annan ort. Och fixa ett garage till så att bil nr 2 får sig en plats, den med.

Det här kan bli dyrt. Andrahandsmarknaden för garage häromkring är litet ansträngd.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Säkrade säsongens garageplats igår. Nära hemmet dessutom. Så nu kan bilen kvarstanna i det till huset hörande garaget.

Plus att bägge bilarna fick sommardäcken på i helgen.

Nu ska jag bara väcka 690n ur sitt ide i ett tredje garage som är på annan ort. Och fixa ett garage till så att bil nr 2 får sig en plats, den med.

Det här kan bli dyrt. Andrahandsmarknaden för garage häromkring är litet ansträngd.
Snacka med raggarbilsägare nån midsommar , dom hade åkt långt ut på landet o hyrt plats för bilen (bondgård)för vettigt pris där den stod 9 månader per år , bodde i Stockholm så vanlig plats var otänkbart för dom

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Snacka med raggarbilsägare nån midsommar , dom hade åkt långt ut på landet o hyrt plats för bilen (bondgård)för vettigt pris där den stod 9 månader per år , bodde i Stockholm så vanlig plats var otänkbart för dom
Har haft tur hittills, så det har hållit sig på knappa tusenlapp per månad i garagehyra. Men det blir ju ett jäkla hattande runt när man har tre platser på tre olika adresser...

Får se om det blir bättre nästa säsong.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
En arbetskamrat tog sin ljudliga Prilla till jobbet. Lite kyligt imorse tyckte han. Förstod då jag själv körde till jobbet i söndags...:tungan

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag mötte SVTs korre Bert Sundström idag när jag cyklade. Det var oväntat.
När jag var liten, eller yngre, tyckte jag synd om honom som bodde och jobbade i Moskva. Usch. Han verkar vara en klippa som korre.
Vi möttes och väjde först åt samma håll så han såg mig också. Tänk om han trodde att jag var GRU. :)

För ett tag sedan åkte jag förbi Tomas Andersson Wij som stod och väntade på någon.
Dr Alban genade över en gata i stan och Björn Eriksson släppte jag över ett övergångsställe. Lite kunde man ju le åt det.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...