När jag skickade bilden ovan till dottern kom svaret; "Haha, det vet ju alla att det heter insatsnyckel."För att inte tala om insektsnycklar…
Gissar på montage meeen, det är fortfarande kul.
Samma gäller jeepdunkar. Till exempel så ska fogen mellan halvorna vara försänkt, det är inte biltemas.Alla vet ju hur jävla bra duct-tape är, och ändå är det få som har använt riktigt bra duct-tape.
Jag jobbade på ett ställe som använde riktigt bra duct-tape, den var dubbel bredd och svart.
Jag känner en konnäsör, han köpte alla sorter han hittade i USA, och den som tillverkas av samma tillverkare som Gorilla-glue (kallas även gorilla-tape) är riktigt bra.
Annars är 3M ett säkert kort.
Samma sak med eltejp förövrigt, ytterst få personer använder den riktigt bra eltejpen, den som är mjuk och följsam, funkar även på lätt fuktig yta och som är mjuk och klistrig även vid minus 30.
Folk köper biltema/jula/bensinmacks tejp och är nöjda med det, bara för att dom inte vet att det finns bättre.
Eller så skruvar dom kablar i en sockerbit.För att inte tala om insektsnycklar…
Snacka med raggarbilsägare nån midsommar , dom hade åkt långt ut på landet o hyrt plats för bilen (bondgård)för vettigt pris där den stod 9 månader per år , bodde i Stockholm så vanlig plats var otänkbart för domSäkrade säsongens garageplats igår. Nära hemmet dessutom. Så nu kan bilen kvarstanna i det till huset hörande garaget.
Plus att bägge bilarna fick sommardäcken på i helgen.
Nu ska jag bara väcka 690n ur sitt ide i ett tredje garage som är på annan ort. Och fixa ett garage till så att bil nr 2 får sig en plats, den med.
Det här kan bli dyrt. Andrahandsmarknaden för garage häromkring är litet ansträngd.
Har haft tur hittills, så det har hållit sig på knappa tusenlapp per månad i garagehyra. Men det blir ju ett jäkla hattande runt när man har tre platser på tre olika adresser...Snacka med raggarbilsägare nån midsommar , dom hade åkt långt ut på landet o hyrt plats för bilen (bondgård)för vettigt pris där den stod 9 månader per år , bodde i Stockholm så vanlig plats var otänkbart för dom
Säger ju det att R6 är en gammal träbock till konstruktion o att framtiden är en R7.Man kanske skulle köpa en sån där äventyrscykel.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|