Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det var ju någon i USA som upptäckte att grannen ropade genom väggen/ventilationen när ingen var hemma och styrde saker med deras Alexa.

Det skulle nog jag också göra om jag tvingades höra grannen ropa på Alexa hundra gånger varje kväll...

"Alexa, beställ ett dussin stora dildos"
Fanns ju folk som roade sig med att streama in sadobögporr i folks tvs för 10-15 år sen på småfyllan , sen en dag stod det en fin 65 tummare i soprummet o då var dessa dyra.

Han fattade ju inget utan det tog ett tag så gick det upp att det var grannarna som slängt tven för dom trodde det var fel på den.

:rofl

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Fanns ju folk som roade sig med att streama in sadobögporr i folks tvs för 10-15 år sen på småfyllan , sen en dag stod det en fin 65 tummare i soprummet o då var dessa dyra.

Han fattade ju inget utan det tog ett tag så gick det upp att det var grannarna som slängt tven för dom trodde det var fel på den.

:rofl
Det fanns en skröna om någon som skulle vattna blommorna hos en snubbe som åkt på semester. Denne hade då pausat mitt en bögporrulle på plasma-TVn så det brände in.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det fanns en skröna om någon som skulle vattna blommorna hos en snubbe som åkt på semester. Denne hade då pausat mitt en bögporrulle på plasma-TVn så det brände in.
Ja man måste kunna skilja på skrönor o sanning , man måste filtrera.

En skröna som fanns bland mallorcasvenskar var en som handlade om kameror me film.

Några mongos hade kommit in i fel hytt/rum o stoppat upp dom boendes tandborstar i röven o tagit bilder med deras kamera på detta.

Dom såg ju vid hemskomsten var deras tandborstar varit när dom framkallade filmen

Jag kan tänka mig att historian är sann för det finns wt folk

Du var säkert en av dom som :lol

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ett gäng i min klass på gymnasiet lyckades koppla upp sig till skolans projektor, som låg och snurrade typ information och reklam om skolan i huvudentrén.
Hoppsan hejsan så var det knullande havssköldpaddor som låg och snurrade lite före lunch när alla skall förbi där...

Och nytt lösenord, självklart.....
Tog en stund att få bort det.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ett gäng i min klass på gymnasiet lyckades koppla upp sig till skolans projektor, som låg och snurrade typ information och reklam om skolan i huvudentrén.
Hoppsan hejsan så var det knullande havssköldpaddor som låg och snurrade lite före lunch när alla skall förbi där...

Säkert att det var havssköldpaddor?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Vi är nog i typ samma ålder. Kommer ihåg det klippet från skoltiden. De stönar gott de där sköldpaddorna.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Äh, sjukt smidigt att kunna röststyra lite belysningar, musik, dammsugare osv. Eller appstyra luftvärmepumpen och dylikt. Inget måste, men bekvämt kan jag tycka. Sen finns det ju de som ska ta det till extremer, det hade jag aldrig pallat. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Äh, sjukt smidigt att kunna röststyra lite belysningar, musik, dammsugare osv. Eller appstyra luftvärmepumpen och dylikt. Inget måste, men bekvämt kan jag tycka. Sen finns det ju de som ska ta det till extremer, det hade jag aldrig pallat. :)
Tänkte att wifistyra luftvärmepumpar skulle kunna vara en bra idé. Inte för något annat, men det blir en jäkla massa fjärrisar överallt.

Visade sig att Panasonics app är fullkomligt obrukbar, och tvärvägrar att få kontakt med deras produkter...

Så jag gav upp på det projektet...

Raderad medlem 51742

Guest
Tänkte att wifistyra luftvärmepumpar skulle kunna vara en bra idé. Inte för något annat, men det blir en jäkla massa fjärrisar överallt.

Visade sig att Panasonics app är fullkomligt obrukbar, och tvärvägrar att få kontakt med deras produkter...

Kolla Sensibo Air. Funkar med de flesta luftvärmepumpar och integrerar med flera smarta hem-lösningar om man inte vill använda deras egen app. Funkar även med Tibber, om man vill styra luftvärmepumpen utifrån aktuellt elpris. Har styrt båda luftvärmepumparna med Sensibo + Home Assistant i ett par år och det har funkat klockrent.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Samma här.
Tji i h-vete att få appen att prata med pumpen. :4skrika
Gav också upp.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Mitsubishi funkar, har kört några år utan ett enda problem.

Peppar peppar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Mitsubishi funkar, har kört några år utan ett enda problem.

Peppar peppar.
Ja, fast jag lär inte köpa två nya pumpar för att något annat fabrikat har bättre app.
Nä blir nog att använda fjärren. Men lite trött blir man ju när nästan hela maskinen är klistrad med reklam och qr-koder för en app som inte hittar någon pump.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Ja, fast jag lär inte köpa två nya pumpar för att något annat fabrikat har bättre app.
Nä blir nog att använda fjärren. Men lite trött blir man ju när nästan hela maskinen är klistrad med reklam och qr-koder för en app som inte hittar någon pump.
Som sagt, kolla Sensibo, det är det jag har, funkar bra. :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka