Vad fick dig att le idag?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Du anar inte... i USA kallar dom 24 timmars formatet för "military time" och folk kan inte använda det.
Över hela världen har en hel generation slutat kunna med att avläsa en analog urtavla...
Det har i sin tur medfört att begrepp som "Clockwise och Counterclockwise" har blivit värdelösa...

Filmen Idiocracy var en profetia....
- Ja jo, men sista raden ironiserade ju över just det också ; )

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Kanske
Tusen
Mil

Knuffa
Till
Mållinjen

Kicka
Tio
Minuter

Jodå. Haft en 640, en 701 och nu en 690. Alla tre med sina egna små karaktärsdrag. Exempelvis drog 701 nästan 4 liter olja på 800 mil och rostade på skruvskallar efter en fuktig (ej regnig) sommarnatt under bar himmel.

Men 690n tycks identifiera sig som en Ducati...
Kass
Till
Max

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Blev nöjd när trygghansa hörde av sig om försäkringen på hojen,

jag ser att du tecknat ny helförs, Japp eran var bättre än läns. Men det kan bli ännu bättre. Vi håller i bilsport försäkringen o den är bättre o innehåller mer som är bra för mc o 1000 kronor billigare. Är du intresserad?

Tja om bättre sparar 1000 spänn så är jag med helt klart.

Så tack trygghansa för att ni själva sparade 1000 spänn till mej på eran egen bekostnad, det uppskattas.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

jag ser att du tecknat ny helförs, Japp eran var bättre än läns. Men det kan bli ännu bättre. Vi håller i bilsport försäkringen o den är bättre o innehåller mer som är bra för mc o 1000 kronor billigare. Är du intresserad?

Så tack trygghansa för att ni själva sparade 1000 spänn till mej på eran egen bekostnad, det uppskattas.
IMG_1406.jpeg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Kommer själv byta alla försäkringar jag har hos Bilsport och MC just för att de gått ihop med Stygghansa, det absolut sämsta jävla försäkringsbolaget jag någonsin haft missnöjet att ha att göra med. Har tidigare tyckt bra om bilsports klassikerförsäkring men Stygghansa befattar jag mig inte med på ren princip, enligt dem så ska du dagligen dokumentera att ditt fordon är i bruksskick för att din försäkring ska ha teckning för om det blir stulet och du inte kan bevisa att det var körbart då det stals så blir du utan ersättning trots att det faktum att fordonet kördes från platsen då det stals torde vara mer än godkänd bevisning i frågan... Inte ens det faktum att bilfan inte startade då jag skulle hämta den på skadeverkstan var bevisning nog, de skickade ut sin egen "oberoende" besiktningsman som konstaterade att bilen efter x antal timmar felsökning startade (vad som ingick i felsökningen vägrade de svara på) och sen fick jag hot om inkassokrav om jag inte hämtade ut bilen då den stod och tog plats på skadeverkstan.

Har sett att Svedea erbjuder en egen variant av klassikerförsäkring för veteranfordon, beroende på årsmodell kan deras till och med bli billigare än Bilsport så för min del blir det Svedea framöver. Bara ett litet tips från en med personlig erfarenhet av att stångas med värdelösa försäkringsbolag, Stygghansa är med råge absolut sämst av alla jag tvingats nyttja.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kommer själv byta alla försäkringar jag har hos Bilsport och MC just för att de gått ihop med Stygghansa, det absolut sämsta jävla försäkringsbolaget jag någonsin haft missnöjet att ha att göra med. Har tidigare tyckt bra om bilsports klassikerförsäkring men Stygghansa befattar jag mig inte med på ren princip, enligt dem så ska du dagligen dokumentera att ditt fordon är i bruksskick för att din försäkring ska ha teckning för om det blir stulet och du inte kan bevisa att det var körbart då det stals så blir du utan ersättning trots att det faktum att fordonet kördes från platsen då det stals torde vara mer än godkänd bevisning i frågan... Inte ens det faktum att bilfan inte startade då jag skulle hämta den på skadeverkstan var bevisning nog, de skickade ut sin egen "oberoende" besiktningsman som konstaterade att bilen efter x antal timmar felsökning startade (vad som ingick i felsökningen vägrade de svara på) och sen fick jag hot om inkassokrav om jag inte hämtade ut bilen då den stod och tog plats på skadeverkstan.

Har sett att Svedea erbjuder en egen variant av klassikerförsäkring för veteranfordon, beroende på årsmodell kan deras till och med bli billigare än Bilsport så för min del blir det Svedea framöver. Bara ett litet tips från en med personlig erfarenhet av att stångas med värdelösa försäkringsbolag, Stygghansa är med råge absolut sämst av alla jag tvingats nyttja.
Nu är det ju så att dom flesta bolag gämför min thunderace med gämförbar andra 1000cc typ R1-gsxr cbr-rr-r-sp-zx10r-ss1000rr.
Det är ju kul att ha en 97,a som anses lika vass o kompetent som dom andra.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu är det ju så att dom flesta bolag gämför min thunderace med gämförbar andra 1000cc typ R1-gsxr cbr-rr-r-sp-zx10r-ss1000rr.
Det är ju kul att ha en 97,a som anses lika vass o kompetent som dom andra.
För egen del så skulle jag hellre ta en försäkring med högre premie hos valfritt annat bolag som ger någon slags hjälp när du behöver det då min erfarenhet är att en försäkring hos Stygghansa är sämre än att kasta pengarna i sjön, för inte nog med att du blir utan hjälp om något händer utan du kommer dessutom få lägga tid och möda under en redan jobbig period på att bråka med dem om det till absolut ingen nytta. men som sagt, det är bara mitt tips i all välmening.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Holmia var bra, tills danskarna drog in TH och lät dem bli normerande. Speciellt dåligt för mig, efter olycka där personskada hamnade hos TH och hojen hos Holmia under det att fusionen pågick. 8 år och en rikare jurist... TH är hart när lika destruktiva som förskingringskassan eller mitt ex.

Har en barndomsvän, supergo människa med viss ställning på TH. Hon vågar inte säga vad hon jobbar med för reaktionerna blir som om hon krigat för IS. Inte heller jag klarade hushålla med min uppfattning om bolaget och jag skäms ännu! Till mitt försvar anför jag att det var under en särdeles frustrerande period i processen.

Haft ett litet materialfelärende hos Svedea. Bemötandet och priserna ok, men skadeverkstaden, en större "nordostskånsk" firma, skämde ut sig...igen. Det är väl vad jag kan säga. Jo, fick sänkt premie med 20-25% på årets försäkring. Premien var inte så svettig innan, tycker denne snåljåp.

Nackdel att man inte kan bryta årsförsäkringen ens på huvudförfallodagen om man vill ställa av. Då får man ta till metoder som ägarbyte eller byta bolag. Tönterier.

Edit;
Geografi

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Holmia var bra, tills danskarna drog in TH och lät dem bli normerande. Speciellt dåligt för mig, efter olycka där personskada hamnade hos TH och hojen hos Holmia under det att fusionen pågick. 8 år och en rikare jurist... TH är hart när lika destruktiva som förskingringskassan eller mitt ex.

Har en barndomsvän, supergo människa med viss ställning på TH. Hon vågar inte säga vad hon jobbar med för reaktionerna blir som om hon krigat för IS. Inte heller jag klarade hushålla med min uppfattning om bolaget och jag skäms ännu! Till mitt försvar anför jag att det var under en särdeles frustrerande period i processen.

Haft ett litet materialfelärende hos Svedea. Bemötandet och priserna ok, men skadeverkstaden, en större västblekingsk firma, skämde ut sig...igen. Det är väl vad jag kan säga. Jo, fick sänkt premie med 20-25% på årets försäkring. Premien var inte så svettig innan, tycker denne snåljåp.

Nackdel att man inte kan bryta årsförsäkringen ens på huvudförfallodagen om man vill ställa av. Då får man ta till metoder som ägarbyte eller byta bolag. Tönterier.
Beklagar. Din reaktion, som jag absolut kan föreställa mig, kan knappast du skyllas för. Det vore som att bli upprörd över att någon beklagar sig efter att ha tvingats utstå tortyren i självaste helvetets innersta cirkel.

Stygghansa skulle lika gärna kunna byta slogan till "bättre att försäkra hos oss än att drabbas av trafikförsäkringsföreningens straffavgift", för det är i princip den enda fördelen med att teckna försäkring hos dem. Noll hjälp vid skada, otrevligt bemötande samt värdelös och långdragen handläggning där de inte ens ids svara på kontaktförsök. Hade jag tvingats välja mellan att sätta pungen i maskinhammaren eller behöva ha med stygghansa att göra igen så hade jag ärligt talat valt det förstnämnda.

Som referens har ni här ett klipp på min maskinhammare in action:

Har "sålt" mer än ett av mina fordon till min sambo, bara för att omedelbart "köpa tillbaka" dem igen av just den anledningen. Och jag bojkottar sedan en tid tillbaka även Dina försäkringar just för att deras villkor uttryckligen tillät uppsägning vid avställning men vilket självklart nekades då jag försökte med hänvisning till särskilda villkor för årsförsäkring.

Jag kan ju tycka att det här är ganska glasklart då det inte nämner någonting om särskilda regler för årsförsäkring av mc men däremot för andra typer av försäkringar:
säga upp dina försäkringar.jpg

Men ja, Dina stod på sig och då kan de slippa ha mig som kund för allt jag bryr mig. Sålde den beröra hojen till sambon med avställning, tecknade ny försäkring i annat bolag och köpte tillbaka den med påställning. Som om jag bryr mig om att hojen får ytterligare en ägare, vill jag säga upp försäkringen så kan de lika gärna bara låta mig göra det då den enda följden blir att jag tycker sämre om ett bolag som tvingar mig till denna onödigt krångliga åtgärd.

Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Den mörkhåriga killen i systemets reklam som kaxigt viftar med sitt id-kort som visar att han är max 15 år hahaha.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Beklagar. Din reaktion, som jag absolut kan föreställa mig, kan knappast du skyllas för. Det vore som att bli upprörd över att någon beklagar sig efter att ha tvingats utstå tortyren i självaste helvetets innersta cirkel.

Stygghansa skulle lika gärna kunna byta slogan till "bättre att försäkra hos oss än att drabbas av trafikförsäkringsföreningens straffavgift", för det är i princip den enda fördelen med att teckna försäkring hos dem. Noll hjälp vid skada, otrevligt bemötande samt värdelös och långdragen handläggning där de inte ens ids svara på kontaktförsök. Hade jag tvingats välja mellan att sätta pungen i maskinhammaren eller behöva ha med stygghansa att göra igen så hade jag ärligt talat valt det förstnämnda.

Som referens har ni här ett klipp på min maskinhammare in action:

Har "sålt" mer än ett av mina fordon till min sambo, bara för att omedelbart "köpa tillbaka" dem igen av just den anledningen. Och jag bojkottar sedan en tid tillbaka även Dina försäkringar just för att deras villkor uttryckligen tillät uppsägning vid avställning men vilket självklart nekades då jag försökte med hänvisning till särskilda villkor för årsförsäkring.

Jag kan ju tycka att det här är ganska glasklart då det inte nämner någonting om särskilda regler för årsförsäkring av mc men däremot för andra typer av försäkringar:
View attachment 488671

Men ja, Dina stod på sig och då kan de slippa ha mig som kund för allt jag bryr mig. Sålde den beröra hojen till sambon med avställning, tecknade ny försäkring in annat bolag och köpte tillbaka den med påställning. Som om jag bryr mig om att hojen får ytterligare en ägare, vill jag säga upp försäkringen så kan de lika gärna bara låta mig göra det då den enda följden blir att jag tycker sämre om ett bolag som tvingar mig till denna onödigt krångliga åtgärd.
Bra att veta då jag övervägde Dina för hemmet. Haft volvon där.

Brukar säga att den där livbojen TH vilseledande kör med, den är av betong...

Du, vi är visst i fel tråd.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...