Vilka gulliga marsvin.View attachment 495077
Hade besök av några som var hungriga.....
Vilka gulliga marsvin.View attachment 495077
Då är varken du eller de hungriga längre??View attachment 495077
Utanför Gröna-Skylten i Mariefred. Jävla hjälte!View attachment 495099
Reser lite då och då ner mot Tyskland/Italien/Frankrike och den delen av Europa och det är väldigt få gånger man slipper plocka ur vätskor och elektronik ur väskan. På 12-15 resor har det hänt kanske 2-3 ggr. Ta av skorna har jag nog fått göra fler ggr än låta vätskor/elektronik ligga kvar. Och fått händerna torkade för att se om de innehåller spår av droger eller krut eller vad de nu letar efter. Men det har nog mest att göra med hur nya maskiner de har i säkerhetskontrollen.Resten av resan gick smärtfritt åtminstone tfram till den oskottade gården... Inga omcheckningar av väskan.
Och beträffande säkerhetskontrollerna så var det bara i Sverige jag tvingades tömma väskan på alla slags elektroniska prylar, två mobiler, en GPS, en gopro och ett armbandsur...
På alla andra ställen dög det att prylarna låg i väskan.
Förvisso såg jag i gengäld vissa som fick ta av sig skorna i dubai. Men inte vid alla passager.
Just i Dubai råkade jag av glömska smuggla in en full vattenflaska också utan reaktion.
Inte en partikelaccelerator alltså? ?Ännu en vecka inledd med att studera min favorit bland websidorna:
Inte heller denna gång var rätt svar 8543 10 00 00.ITE Tariff
tulltaxan.tullverket.se
Njae, vin och sex & the city tror jag snarare än städa, men inte fan saknar hon mig!Kan det ligga nåt i det tro...? View attachment 495184
Får inte sängen plats i bussen?Säljer en sängstomme. För en 160-säng. I metall, vikten är ca 85kg.
Köpare kommer med buss... (Kommunala färdmedel, inte familjebil)
En del vuxna människor saknar kognitiv förmåga.
Se någon jonglera med 160*200cm sängstomme inklusive sänggavel med höjd 140cm på bussen är nog en fröjd. Visserligen i fem olika delar, men ändå.Får inte sängen plats i bussen?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|