Det heter ju egentligen sockeLbit, men eftersom ingen vet vad en sockel är så säger många sockerbit.Egentligen i lördags. Monterade loss en lampa på landet ovanför spisen som troligtvis suttit där sedan kåken byggdes 1967. Har väl aldrig reflekterat på varför man kallar en liten kopplingsplint för sockerbit, men har nog hittat ursprunget till smeknamnet.
View attachment 498711
Det har jag nog aldrig hört någon säga vad jag kan påminna mig om. Men jag kan ju hört fel, precis som en del tror att det heter insektsnyckel. Fyller 60 i år så första gången man hörde det var väl för en 50 år sedan.Det heter ju egentligen sockeLbit, men eftersom ingen vet vad en sockel är så säger många sockerbit.
Skrattade till ljudligt på Öresundståget till Göteborg lördag eftermiddag i helgen som var.Igår joggade jag en runda efter jobbet. Sprang på en cykelväg som gick brevid vägen och vid ett trafikljus stod en fin CBX1000. När han drog iväg så log jag ett brett leende det var riktig skön sång
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |