Jag ska inte säga att det inte händer något. Jag blir starkare och orkar mer men det är ju bara ett plus. Jag vill att det ska synas, man ska bli fastare och smalare överlag. Har jag kanske blivit också men inte nog eftersom jag fortfarande inte kommer i mina för små jeans än
Men vikten brukar ju inte ändra sig så dramatiskt när man tränar. Muskler väger mer än fläsk, ju... Fram med måttbandet tills dess du kommer i jeansen så blir du nog gladare!
Många långa promenader biter på mitt fläsk. De är bra för att man knappt behöver återhämtning av dem.
Att planera maten så att jag inte blir godissugen med... jag äter inte godis längre med undantag för riktigt redigt mörk choklad "en gång i månaden".
Dra ned på kolhydraterna och se till att äta övervägande del långsamma så slipper du lågt blodsocker och sockersug. Ät tillräckligt ofta så att du inte blir hungrig och äter godis bara därför.
Vill man gå ned ruggigt snabbt så är det "pulver" som gäller. I ett anfall av experimentlusta testade jag Cambridgedieten för några år sedan.
8 kg på 5 veckor. Det var fan lite otäckt.
Det finns en bunt nackdelar med... men på det hela taget är det inte så vansinnigt svårt och jobbigt. Sockersuget försvann i stort sett helt efteråt... tyvärr alla muskler också. Så där var det bara att börja om.
...
BTW, jag sprang en gång -87.
Nu har jag snart vilat klart.
Jag går runt löjligt leende för att jag dejtar en supergullig kille.
Ler fortfarande åt det...