Vad fick dig att le idag?

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
"Uteblivet resultat".
Det gäller väl bara muskelbyggnaden, eller?
Inte behöver man väl vila för att bränna fett eller öka konditionen?
...

Tja... om man intervalltränat i pulsområdet nära maxpuls så bör man nog lägga in en ledig dag följt av lite mer lågintensiv träning.

Vila behöver man för att få ned nivåerna av stresshormon (kortisol) som är katabolt (nedbrytande). Tror inte det spelar någon roll vad det är för fysisk stress du utsätter dig för, eftersom det är intensiteten på stressen som avgör storleken på hormoninsöndringen. Ju hårdare träningspass dessto längre vila.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det kan du absolut. Tränar man konsekvent under 4-5 veckors tid bör man ta ett uppehåll den 6e veckan för att låta kroppen återhämta sig. Om din kropp inte får vila får du motsatt effekt med högre skaderisk som följd.

Träna sön-tors, vila under fre-lör.. Variera konditionsträning med styrketräning och ta en paus från styrketräningen var sjätte vecka då du kanske bara går ut och går en timme per dag istället.

Jag tränar två gånger i veckan på gymmet, ibland kanske tre. Därimellan kör jag något core pass, kanske ett friskispass och någon promenad.
Ibland så kör jag ingen träning en vecka, mest för att jag inte hinner.

Dock så är jag alldeles för matglad för att hålla diet så det är väl där problemet ligger egentligen. Att det inte blir snabba resultat.

Nu blev vi offtopic.

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Jag tränar två gånger i veckan på gymmet, ibland kanske tre. Därimellan kör jag något core pass, kanske ett friskispass och någon promenad.
Ibland så kör jag ingen träning en vecka, mest för att jag inte hinner.

Dock så är jag alldeles för matglad för att hålla diet så det är väl där problemet ligger egentligen. Att det inte blir snabba resultat.

Nu blev vi offtopic.
Kapa kolhydratintaget lite så blir det säker bättre om du vill ha snabba resultat.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fi faan, grattis dregglet! Han ska heta Teo va?

Det vore ju en ära att få döpa slyngeln efter en så högt uppsatt industrialman som du själv. Med dig som förbild så får han ju dessutom en korrekt politisk och social inställning redan från början. :D
Teo...ja, inte så pjåkit kanske..

Och det allra första ordet han kommer ha lärt sig säga är "Ligga?" :D

Grattis Dreggel! Då har vi fått påfyllning i det stora MC-kollektivet, även om det är ett par år tills dess? :)

Jag funderar på att köra lobbyverksamhet för att grabben ska få sig en K6:a redan nu, med mig som förmyndare givetvis :hihi

"Ligga" har han redan lärt sig :tuttar (det ser ni väl på bilden hehe)

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Duktig du är!!
Själv så borde jag skriva i förbannad tråden då jag tycker att jag tränar väldigt ofta och det händer absolut ingenting.

Förutom att jag har grym träningsvärk i magen efter en timmas corepass igår kväll.
Händer inget på vilket sätt?
Går inte ner i vikt? Blir inte starkare? Får inte bättre kondition?

-edit-
Såg nu att det var viktnedgång du syftade på.
För en del personer måste det till en justering av kosten för att gå ner i vikt. Oftast möter man bara det ökade energiuttaget med ett ökat intag, alltså händer det inget med vikten oavsett hur mycket man tränar. Man blir bara hungrigare och äter mer. Låt säga att jag springer 15km och förbränner ca 1200 kcal, 200 gram choklad senare så är jag på +0 igen.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag fick mail där det stog att företaget ville träffa mig igen och diskutera jobb :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Grattis! :tummenupp Vilka är ämnena och vilket är det hett eftertraktade jobbet? Säger man A så måste man räkna upp resten av alfabetet också. :)

Tack! så jäkla skönt när allt slit ger resultat. Har pluggat marknadsföring, säljteknik, organisation/ledarskap mm.

Vill jobba med både sälj & marknadsföring inom arbets & profilkläder. Känns som om jag har jobbet inom räckhåll & hoppas givet att det blir som jag tänkt :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tack! så jäkla skönt när allt slit ger resultat. Har pluggat marknadsföring, säljteknik, organisation/ledarskap mm.

Vill jobba med både sälj & marknadsföring inom arbets & profilkläder. Känns som om jag har jobbet inom räckhåll & hoppas givet att det blir som jag tänkt :)

Skulle själv bli en urusel säljare, även om jag pluggat marknadsföring och säljteknik i hundra år, men det är intressant!

Man ser kanske på reklam på ett annat sätt efter marknadsföringskursen? Man blir lite "yrkesskadad"? :D Och säljteknik kanske kan vara bra, så man vet hur man ska snoppa av telefonförsäljarna på ett snyggt sätt? :näsblod

Organisations- och ledarskapsteori är riktigt intressant! Beror kanske för min del på att psykologi är skoj, som är en liten del i det hela?

Lycka till i alla fall, så du ror ditt drömjobb i hamn! Kommer du nog fixa fint! :yoparty

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag ler för jag har en sån go pojkvän...förlåt om det blir sliskigt :p men han fixade plats i bussen till MCmässan åt mig med honom och hans klubbpolare..spontant! Det är tjärlek fifan :)

Last edited by a moderator:

Mrs. Laphroaig

Guest
Jag ler för att det bara ramlar in beställningar på smycken och hantverk.

ler även för att jag idag fick kallelse till ortopeden för min axel, behövde inte vänta så länge.. ska dit 17/12. :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag har plockat högsta betyg i alla mina ämnen, och med lite tur är tjänsten som jag vill ha min :)

:tummenupp :) Grattis (inte för att jag blir förvånad då du har pluggat så hårt som du har :))

Håller en tumme så du får tjänsten :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

-edit-
För en del personer måste det till en justering av kosten för att gå ner i vikt. Oftast möter man bara det ökade energiuttaget med ett ökat intag, alltså händer det inget med vikten oavsett hur mycket man tränar. Man blir bara hungrigare och äter mer. Låt säga att jag springer 15km och förbränner ca 1200 kcal, 200 gram choklad senare så är jag på +0 igen.

Vad är viktigast?
Vikt eller omfång?
Hur vältränad man är, går väl knappast att mäta i vikt!

BTW, jag sprang en gång -87.
Nu har jag snart vilat klart.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag ler för att det bara ramlar in beställningar på smycken och hantverk.

ler även för att jag idag fick kallelse till ortopeden för min axel, behövde inte vänta så länge.. ska dit 17/12. :)

På min födelsedag & förhoppningsvis första arbetsdag på det nya stället. Jag håller tummarna för att vi får "bra besked", båda två :)

:tummenupp :) Grattis (inte för att jag blir förvånad då du har pluggat så hårt som du har :))

Håller en tumme så du får tjänsten :)

Tack Cookie :)

edit: primadonner som för omväxlinghets skull får "jobba" lite, det får mej att le...stort :)

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld

-edit-

Jag ska inte säga att det inte händer något. Jag blir starkare och orkar mer men det är ju bara ett plus. Jag vill att det ska synas, man ska bli fastare och smalare överlag. Har jag kanske blivit också men inte nog eftersom jag fortfarande inte kommer i mina för små jeans än :mad:

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!