Vad fick dig att le idag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
600-Gixxern han haft gjorde enl. uppgift 350 km/h och hade 120 hk mer än i originalversion.
Den som senast drog dylika siffror för mig hade iaf anständigheten att utgå från en hayabusa, som självklart hade nåt specialtrim som var helt okänt och han var tvungen att tiga om. Han skulle få köpa den för en styver mot vad den skulle säljas för på öppna marknaden när patentet bäl var i hamn. Det coola var att den nådde dessa siffror utan turbo. Toppfarten var dock högre. Runt 390, på gatdäck, med packning, på autobahn…

Msn lyssnar uppmärksamt och lägger in en uppmuntrande kommentar medan berättaren fyller sina lungor för att komma med mer fantastiska anekdoter.
Man undrar om de kommer till den där gränsen nån gång, när man inte kan dra till med mer…
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Läste en tråd på ett bilforum, inlägg äggsakt enligt följande, inget märke, typ eller årsmodell
angavs.
TS:
- Min bil startar inte, vad kan det va för fel?

Första svaret:
- Min startar.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Läste en tråd på ett bilforum, inlägg äggsakt enligt följande, inget märke, typ eller årsmodell
angavs.
TS:
- Min bil startar inte, vad kan det va för fel?

Första svaret:
- Min startar.
Kan i sådana lägen vara värt att påminna om att man behöver säga till taxichauffören vart man vill åka.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det vore najs, kasta sig in i baksätet och väsa "hem"

Det är lite kul, det har jag gjort många gånger i min lilla byhåla. Minns särskilt en gång när vi råkade bli flera att dela samma taxi och en tjej bredvid mig i baksätet läxade upp mig att du måste ju säga vart du ska, du kan ju inte bara säga att du ska hem. Jag vidhöll bara att jag skulle hem och lite förvånad blev hon när taxin så småningom rullade i på en gård och jag betalade och klev ur. Jag kände både chauffören och ännu mer hans son men det lät jag ju bli att berätta åt henne för det var så mycket roligare och se henne bli allt mer ilsken.

Har även lyckats få några stammischaufförer när jag bott i större kommuner som jag kunnat säga samma sak åt, fast det kanske man borde ha tagit som en signal om att man festade lite för mycket. Men det är väl också så att beter man sig någorlunda normalt så stannar väl samma chaufförer gärna igen ifall dom känner igen en sen tidigare. Det är ju bättre att ta upp en problemfri fyllskalle man haft tidigare än att chansa på någon ny fyllskalle.

När jag är i Filippinerna på marknaden och handlar brukar tricycleförarna ofta känna igen, sakta ner och ropa "Baybay Tuban!?" Jag känner ofta inte ens igen dom, men har man en vit näsa så sticker man ju ut lite. Tuban är byn där jag brukade bo tidigare men numera är jag inte där så många nätter.
Samma sak vid bussterminalen tittar inkastaren på mig allt som oftast, ropar Baybay Tuban och pekar på den buss som snart blivit full så att den kan rulla i den riktningen. Inkastaren känner jag faktiskt igen då det alltid är samma gubbe. Regnar det så brukar han guida med paraplyet om han inte redan guidar några snygga tjejer under paraplyet.

Det är ungefär jag, snygga tjejer och pensionärer som får paraplyskydd, kanske jag ser ut som en pensionär....
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
View attachment 500112firade midsommar på ett ställe där jag inte kunde sluta förundras över det fackmannamässiga i denna installation :)
- Får vibbar av installationen vid poolpump- och värmaren.
Först o främst är själva värmaren placerad så att displayen med kontrollknapparna är vänd in mot en vägg. Lyckas man få in huvudet där, är man överlycklig när man eventuellt får ut det igen.
Sen finns det ett kulkopplingsvred med 4 olika lägen, markerade med siffror. På den handritade mallen finns samma siffror med, fast i annan ordning. Inga riktningspilar vare sig på rör eller ritning.
Inga knapp- eller vredströmbrytare monterade, så avstängning av resp. pump och värmare sker medelst dra-ut-kontakten-metoden.
Knappen till poolbelysningen sitter placerad 1 m över marken fullt synlig, medan andra elinstallationer ligger i knähöjd...bakom värmaren.
Installatörens svar på frågan om jordfelsbrytare: "eh..jag tror att det kanske finns en"

Och nej, jag var inte hemma då installationen gjordes.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Föratt räta ut lite frågetecken så skulle det tydligen vara två olika infravärmare och belysningsstolpen på gården och så var det en sak till jag inte kom ihåg.... Så nu blev väl allt mycket mer logiskt :tummenupp :rofl
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inte idag utan på morgonen midsommarafton träffade jag denna tysk 10km från Överkalix, han hade kört den här bilen i ca 30km/h från Tyskland.
Jag tog mig friheten att bjuda in honom till den årliga bilträffen som råkar vara i Överkalix varje midsommarafton. Trots att jag inte hör till klubben.
Tyvärr han jag inte prata med honom om själva fordonet men jag tror den gick på gas om jag inte hörde fel.

1000019354.jpg
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Inte idag utan på morgonen midsommarafton träffade jag denna tysk 10km från Överkalix, han hade kört den här bilen i ca 30km/h från Tyskland.
Jag tog mig friheten att bjuda in honom till den årliga bilträffen som råkar vara i Överkalix varje midsommarafton. Trots att jag inte hör till klubben.
Tyvärr han jag inte prata med honom om själva fordonet men jag tror den gick på gas om jag inte hörde fel.

View attachment 500152
Aha, har sett såna tidigare och alltid trott att det var en glorifierad cykel, dvs att man trampar för brinnande livet därinne. Formen skulle i såna fall förklaras av lågt luftmotstånd samtidigt som man kan få med sig mer packning.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top