Vad fick dig att le idag?

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
I fredags när jag var på bolaget och betalade skatt så kom jag ut och fick se en snut stå och skriva parkeringsböter. Jag sa åt honom att vara schysst och riva lappen, jag var ju bara inne i sju minuter. Men han skrev vidare. Då sa jag åt honom att ha lite medkänsla, men han lappade ändå. Så jag kallade honom skitstövel. Då skrev han ut en till!! Jag sa: Va f**n gör du, gris jä**l!? Då flinade han och skrev ur en tredje.
-Har inte ni svin annat att göra? Då kom det en till. Vad jag sedan kallade honom går inte att beskriva i ord men efter tio minuter satt det en halv telefonkatalog på vindrutan. Då tänkte jag: Vad f**n lite kul ska man väl ha på en fredag. Sedan gick jag bort till min egen bil...


:rofl

haha :lol
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
I fredags när jag var på bolaget och betalade skatt så kom jag ut och fick se en snut stå och skriva parkeringsböter. Jag sa åt honom att vara schysst och riva lappen, jag var ju bara inne i sju minuter. Men han skrev vidare. Då sa jag åt honom att ha lite medkänsla, men han lappade ändå. Så jag kallade honom skitstövel. Då skrev han ut en till!! Jag sa: Va f**n gör du, gris jä**l!? Då flinade han och skrev ur en tredje.
-Har inte ni svin annat att göra? Då kom det en till. Vad jag sedan kallade honom går inte att beskriva i ord men efter tio minuter satt det en halv telefonkatalog på vindrutan. Då tänkte jag: Vad f**n lite kul ska man väl ha på en fredag. Sedan gick jag bort till min egen bil...


:rofl

:rofl
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nyss hemkommen från restaurang där jag och tjejen käkade en 5-rätters middag med gås som huvudämne. Satan vad gott det var, det godaste jag har ätit i mitt liv tror jag!
Och till det massa olika viner och champagne, men finsmakare som jag är så drack jag bara champagnen och sen bad jag om att få grogg istället, då blev det en av kocken privatimporterad rom istället för sedvanliga CM. Drack iofs ett glas rött vin men det var inget vidare, trots att det enligt uppgift skulle vara ett mycket gott vin. Sa de som gillade sånt där fjant.

Så nu kan jag lägga mig med ett leende på läpparna, så här behagligt mätt har jag inte varit på länge.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nyss hemkommen från restaurang där jag och tjejen käkade en 5-rätters middag med gås som huvudämne. Satan vad gott det var, det godaste jag har ätit i mitt liv tror jag!
Och till det massa olika viner och champagne, men finsmakare som jag är så drack jag bara champagnen och sen bad jag om att få grogg istället, då blev det en av kocken privatimporterad rom istället för sedvanliga CM. Drack iofs ett glas rött vin men det var inget vidare, trots att det enligt uppgift skulle vara ett mycket gott vin. Sa de som gillade sånt där fjant.

Så nu kan jag lägga mig med ett leende på läpparna, så här behagligt mätt har jag inte varit på länge.
Gåsmiddag?
Saknar gässen.
Trevliga levande.
Trevliga döda.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Gåsamiddag är najs! Det är det godaste man kan äta.. Synd att det bara blir en gång om året..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Gåsmiddag?
Saknar gässen.
Trevliga levande.
Trevliga döda.

Nu är du suspekt. En gåsjävel kan väl förfan inte vara trevlig annat än på tallriken!? Nåja, gott var det iaf. Det var så mycket konstiga maträtter på menyn, jag tror inte jag har hört om någon tidigare.
Eller jo, svartsoppa. Det var spännande :gnissla Faktiskt rätt gott, som flytande blodpudding typ.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Dee_cati skrev:
Nu är du suspekt. En gåsjävel kan väl förfan inte vara trevlig annat än på tallriken!?

Klart den kan!
Riktigt bra som "vakthundar" också. :D
Jag gillar gäss!
Fast hur de kan vara trevliga på tallriken är däremot främmande för mig..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag käkade Grekiskt häromdagen, bjudmiddag, så jag snålade inte, beställde in massor med käk och riktigt trycktankade i mig.
Tog även efterrätt.
Jag trodde jag skulle bli proppmätt men jag blev bara behagligt mätt, det satt i länge dock...

Vore det inte för det omöjliga språket så skulle jag kunna bo i det landet...
Bra mat, bra vin, bra hojväder, snygga tjejer... Det är bara språket och bozoukimusiken som är lite svår...
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Klart den kan!
Riktigt bra som "vakthundar" också. :D
Jag gillar gäss!
Fast hur de kan vara trevliga på tallriken är däremot främmande för mig..
Du borde prova. Se bara till att den är tillagad på rätt sätt, annars smakar det skit!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu är du suspekt. En gåsjävel kan väl förfan inte vara trevlig annat än på tallriken!? Nåja, gott var det iaf. Det var så mycket konstiga maträtter på menyn, jag tror inte jag har hört om någon tidigare.
Eller jo, svartsoppa. Det var spännande :gnissla Faktiskt rätt gott, som flytande blodpudding typ.

Jodå.
Tuffare än stålmannens tånaglar.
Attackerar allt.
Oavsett storlek.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jodå.
Tuffare än stålmannens tånaglar.
Attackerar allt.
Oavsett storlek.

Tss, det är ju ena riktiga töntfåglar. Jag jagade en sån till fots på en badplats en gång, han behövde ca 20 meter att springa innan den feta grisen kunde lyfta. Skulle lätt kunnat vridit nacken av fanskapet och gjort mig en egen gåsmiddag.
Anledningen till att jag jagade den feta fågeljäveln var dels för att de är förbannat fula, men sen skiter de så förbannat på stränderna. Borde få jaga dem bara för det :mad:
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tss, det är ju ena riktiga töntfåglar. Jag jagade en sån till fots på en badplats en gång, han behövde ca 20 meter att springa innan den feta grisen kunde lyfta. Skulle lätt kunnat vridit nacken av fanskapet och gjort mig en egen gåsmiddag.
Anledningen till att jag jagade den feta fågeljäveln var dels för att de är förbannat fula, men sen skiter de så förbannat på stränderna. Borde få jaga dem bara för det :mad:
En gås attackerade min hund.
Genom staketet.
Hund blev förbannad.
Hoppade över.
Stadigt tag i halsen och skakade.
Jag hoppade efter.
Kastade tillbaka hunden till "rätt" sida.
Gåsen låg kvar.
Ryckte lite i en vinge.
"Fan".
"Inte död".
Stampade den i skallen med trätofflorna.
Då kom en på benen och försökte nypa mig.
Enda menet efter batalj med 30kg hund och 85kg tokig bonde var ett igenmurat öga.
Gick över.
Ninjafåglar.
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Ska iväg och åka skidor i Laax, Schweiz om 3 timmar... Bestämdes för 5 minuter sedan. Efter som jag inte har några grejer här nere så ringde jag min Tyska rumskamrat och han lånade gladeligen ut sina grejer till mig. Fy fan vilken kille han är! Vad hade jag gjort utan honom här? Hade det inte varit för honom hade jag åkt hem för länge sedan! :näsblod


Så nu får vi se om jag kommer tillbaka på söndag på :kryckor
Har inte åkt skidor på 5 år! Kan bli intressant och se!

Ha det gött i helgen allihopa!

/Arnoldsson
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top