Vad fick dig att le idag?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tjohoo! Nu ligger 5 veckor semester för fötterna, förhoppningsvis med fint väder & måånga mil i sadeln på hoj.

Gick hem från jobbet före lunch, bytte om till skinnställ & tog hojen till Kinnekulle för att kika på lite bankörning & tjata skit. Därefter åkte jag hem & svidade om inför kvällens grillning med några kalla härliga semester-öl:)

När jag kom hem såg jag att två avier från posten kommit, så jag åkte & hämtade ut mina senaste nyförvärv, PCIII + K&N-filter & min nya kamera Nikon D90.

En riktigt, riktigt skön & härlig dag!:)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Blev glad när ja/vi skrevs ut från sjukan idag på förmiddagen så pass att man hann tillbaka till banan och fick köra ett pass om än ett väldigt lugnt sådant. Öm i kroppen är man men det var nödvändigt.

Återigen tack till Jocke för lånet av hoj och ni andra för utrustningen :) (min blev sönderklippt på akuten)

Nu ska bara grejerna dvs hoj och kropp tejpas så man kan köra mer!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tjohoo! Nu ligger 5 veckor semester för fötterna, förhoppningsvis med fint väder & måånga mil i sadeln på hoj.

Gick hem från jobbet före lunch, bytte om till skinnställ & tog hojen till Kinnekulle för att kika på lite bankörning & tjata skit. Därefter åkte jag hem & svidade om inför kvällens grillning med några kalla härliga semester-öl:)

När jag kom hem såg jag att två avier från posten kommit, så jag åkte & hämtade ut mina senaste nyförvärv, PCIII + K&N-filter & min nya kamera Nikon D90.

En riktigt, riktigt skön & härlig dag!:)

Låter som en riktigt bra semesterstart. :) Jag hoppas den fortsätter som den började!

Blev glad när ja/vi skrevs ut från sjukan idag på förmiddagen så pass att man hann tillbaka till banan och fick köra ett pass om än ett väldigt lugnt sådant. Öm i kroppen är man men det var nödvändigt.

Återigen tack till Jocke för lånet av hoj och ni andra för utrustningen :) (min blev sönderklippt på akuten)

Gjort en marksyning? Krya på dig! :tummenupp Silvertejp fungerar säkert till det mesta. :hihi

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Härligt att du kunde komma ut på banan igen! Skönt att du inte skadade dig, blev som sagt orolig då du ringde & sa att du låg på sjukan.

Utrustningen får du snart ny ska du se!

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
jag satt på thaibåten och kände mig väldigt chartrig under tidig kväll igår, tänkte att det vore jädrans skoj om skutan faktiskt rörde sig framåt istället för att vibrera sönder av generatorerna på nedervåningen.

Vilket flyt då, att jag som av en händelse, kanske skall få åka båt idag! Det är nästan så att jag skall be han där oppe om en ny moppe också.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag upptäkte att jag har husdjur! :D Dom springer runt på sina 8 ben här i lägenheten och lever loppan. Hoppas dom är folkskygga och gömmer sig när mäklaren kommer sen :hihi

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Hämtade en hyrbajk idag och var ute och körde i det fina vädret, först lite i stan, sen till Djursholm, sen till Vaxholm för att avsluta med att köra Bogan (premiär tillika) och hemåt igen, och hann precis parkera hojen på innergården när de första dropparna föll på tanken.
Perfekt. :)
Var över 2 månader sist jag körde så lite stelt va det i början, men det släppte på hemvägen och man kom in ett skönt flow, underbart. :katt

Imorron blir det åka me! :banana

Nu när man avverkat Bogan kanske man skulle prova att köra Bulten också :tuttar
Lär isf slå rekod på Bulten som den första som kör hela den sträckan lagligt :näsblod :D:D

Underbar dag hursomhelst! :)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hämtade en hyrbajk idag och var ute och körde i det fina vädret, först lite i stan, sen till Djursholm, sen till Vaxholm för att avsluta med att köra Bogan (premiär tillika) och hemåt igen, och hann precis parkera hojen på innergården när de första dropparna föll på tanken.
Var över 2 månader sist jag körde så lite stelt va det i början, men det släppte på hemvägen och man kom in ett skönt flow, underbart. :katt

Lär isf slå rekod på Bulten som den första som kör hela den sträckan lagligt :näsblod :D:D

Vad var det för bajk? Och var hyrde du?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Två månader sedan sist du körde? Den som väntar på något skoj... :)

Lät som en härlig dag i alla fall! :tummenupp

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Vad var det för bajk? Och var hyrde du?

Hade värsta flaxen imorse, ringde MCvaruhuset tidigare i veckan och ville hyra, men det fanns inget förrens på torsdag nästa vecka :(
Men imosre så tänkte jag att man vet ju aldrig om det blir ändringar och så,
så jag ringde dem meddetsamma kl 10 på morgonen och snubben som hyrde den innan mej skulle redan komma tillbaka med den idag kl 14.30!! :banana
McVaruhuset hade precis tänkt ringa mej på morgonen, men jag var snabb och hann före! :D

Det kanske inte är något att höja ett ögonbryn över, en Honda CBF600SA
http://www.mcvaruhuset.se/media/hyra/cbf600sa.jpg
Kostade 1595:- (lör-mån)

Tänkte vara lite trevlig och hälsa på en annan sporthojsåkare när jag körde ut till Vaxholm och såg att han tog upp handen ganska högt (fan va han var ivrig att vinka tillbaka, tänke jag:krama) men då tar han upp långfingret och pekar detta emot mej samtidigt som han lutade sig lite utåt emot mej och tittade bestämt på mej med en mean blick! :confused: :4skrika :rofl

Så jävla skön och rolig snubbe, fick mej ett skratt, han uppskattade nog inte att en touring-tjej fick för sig att vinka åt han.
Så om du läser detta;
Fuck you right back :FU :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Klev upp ganska tidigt, åkte en sväng.
Stannade till i stan och tittade på dam-beachvolley på på torget.
Åkte till min bror som fortfarande var bakis, såg StarWars och fick gott käk.
Åkte ett par mil till en tjej jag inte har träffat på evigheter, fick efterrätt och kaffe där, sittandes på en klippa blickandes ut över havet.
Åkte hem.

Hela dagen i underbart väder, utom stunden vi satt inne och glodde på TV mitt på dagen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras