Madhonda
Diamonds and pearls don´t move this girl
För att jag cyklade till jobbet idag, och i alla fall fick mig en liten endorfindos som jag varit utan så länge.
Kändes fint i kroppen.
Kändes fint i kroppen.
I området bor en lite lätt förståndshandikappat mongo o smyger omkring o håller koll på folk
i tron om att han är hemlig agent.
Mongot har bilen parkerad medans han smyger omkring o låtsats att en fickradio är en hemlig agentkomradio - denna dag är han jätte intresserad av mig.
Jag kommer körande o ser att en lapplisa står i vägen där jag skall parkera tvärs över en trottoar
och en gräsmatta , jag knallar fram och ber han ge sig av.
Sen gör jag en sällan skådad fulparkering.
Mongots bil är perfekt parkerad medans han sitter i ett buskage o leker fbi agent.
Dock får man inte stå där ändå.
Lapplisan knallar fram o lappar mongoagentbilen.
Mongoagenten blir jättearg o avbryter spaningsuppdraget och börjar tjafsa.
"Han idioten som står så där då" utbrister mongoliden och pekar på min bil.
"Han får stå där ha en trevlig dag"
Mongot är nu på dåligt humör
Jag såg han köra sin mongoagentbil lite senare - allt tydde på att fbi chefen inte ville betala hans p-bot som han fått under hemligt uppdrag
Lite gulligt faktiskt. Har hon bra smak då?
Jag har ett särboende i mitt hus (borde nog söka en av deras lägenheter själv iof) och en av särisarna har en flick(?)vän som är ca 65 bast. Hon har dock en mental ålder av 8 år och är smått besatt av min luddtuss till hund. Det börjar bli jobbigt att smyga på hundprommis så man kan få hundjeffeln att skita innan han blir distraherad av fanclubben som kommer flämtandes efter oss.
Jodå, helt okej
Men man raggar väl inte på facebook? Det är väl mer till för att lägga till gamla klasskompisar som man egentligen inte önskar ha någon vidare kontakt med?
Fördelen med "särisarna" är att de oftast brukar vara väldigt snälla mot både djur och barn
Jo...en var så snäll att han kidnappade min hund när denna var bara 10 veckor.
Hissen stannade på min våning och jag klev ur med lillavappen..men innan dörrarna stängdes smet lillvappen in igen och åkte med säris upp till hans våning.
Jag tänkte att eftersom "särisen" ÄR ganska normalbegåvad så kanske han står o väntar där uppe med valpen tills jag hinner åka upp igen (vi talar kanske 2 minuter och så snabbt har han och rollatorn aldrig rört sig förr). Icke. Varesig avlp eller "säris" på någon våning. Jag vet inte vad han heter heller så jag kunde inte hitta lghten först. Sen kom jag på vilken våning han bodde på och började kolla in genom fönster på loftgångarna. Tillslut hittade jag rätt. Han satt o kollade tv och klappade min hund.
Okej tänkte jag och ringde på dörren. Inget svar. ringde på två och tre ggr. Så jag bankade på rutan...han tittade till lite men ingen större reaktion annars.
När jag nästan bankat in hans köksruta så kommer han slutligen och öppnar och tittar helt blankt på mig och säger: Ja? kan jag hjälpa dig med något?
Lillharry kommer skuttande skitglad över att matte också har kommit för att leka. Snubben ser lite förlägen ut när han inte hann stoppa hunden. Jag säger ursäkta om vi stört, tar hunden och går därifrån
När hade han tänkt meddela mig att han hade min hund?
Min morsa som är i 60 års åldern kläckte häromdan:
-"Vet du vilken orkester jag har börjat tycka om? Jo de där..va heter de nu då...M...Metallica."
Kunde nysa för första gången på fem veckor sedan jag brassat av vägen och möblerat om lite bland revben å sånt.
Jävlar va underskattat det är.
Prosit,tamefaan
Trodde tiden var inne för gamla tanthunden.
Började inte äta frukosten direkt.
Dröjde ett par minuter innan hon halvhjärtat började äta.
Aldrig hänt innan.
Tolv år gammal, vet att hon har tumörer.
Kanske dags?
Visade sig att hon under natten hoppat över grinden (vi har en "barngrind" till köket emedan det inte passar med dörr) och smällt i sig sisådär ett kilo lasagne och en stor, mjuk pepparkaka.
En bajsseans bakom vinbärsbuskarna senare är hon lika pigg som vanligt.
Sorgrespit.
Gratulerar! Ta vara på det som är kvar av säsongen nu.Att jag klarade uppkörningen och äntligen har hojkort.
Att jag klarade uppkörningen och äntligen har hojkort.
Har de nattöppet eller? (03:25)Att jag klarade uppkörningen och äntligen har hojkort.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|