Det som fick mig att dra lite extra på smilbanden i helgen var mitt besök på Mc varuhuset i lördags.
Efter att ha vart och vänt på Tuvängen (kom såklart för sent för att få en plats...) ...så tog jag vägen förbi butiken för att få dagens Mc porrdos
...går runt i butiken och stannar upp vid en finfin yamaha r6 när jag hör samtalet mellan en försäljare (F) och 2 kunder.
Mamma (M) med son (S) på ca 20 år.
(S) Jag vill ha den!
(M) Är du säker? jo den är ju fin...
(F) Mmmm en mycket fin maskin...
(S) är den svår att köra? (M avbryter ) man måste ha körkort va??
Nu följer en diskussion om hurvida det är svårt att ta Mc kort ..vart man kör upp o s v.
(M) jag har inte pengar med mig nu men vi ska ha den i alla fall hur gör vi då?
(F) vi kan skriva ett kontrakt att du förbinder dig att köpa den...
(M) ...bestämmer en tid när dom ska komma tillbaka ..Det lät inte som att dom vart inne tidigare och visst har man bestämmt sig så har man, men nu börjar det bli riktigt kul!!
(M) Men hur ska du hinna köra det blir kallt snart!
(S) Jag ska köra året runt! (det är en sporthoj han spanat in sig på..
(M) Då måste vi ha vinterdäck också!!
(F) Ehem jo denhär dimensionen på däck vet jag inte om det finns för vinterbruk och sen kan det ju vara lite halt...
(S) men vadå om jag inte kör när det är snö och dom saltar ju vägarna! då är det väl inte halt ...och dessutom! även om det ligger snö ute så är det ju inte snö på dom stora vägarna oftast!
Försäljaren försöker nu förklara varför det inte är så bra att köra sporthoj på vintern ..och vad salt skulle göra med den fina nya hojen.
Spelar ingen roll! sonen ligger på som Sverker när han grillar säljaren... men du menar att det GÅR att köra på vintern!?! jag SKA bara köra där det inte är snö och VISST kan man tvätta den om den blir smutsig!?
Helt hysteriskt kul! vart nära flera gånger att dra upp buffen för att dölja garvet!! men som sagt! mycket ska man väl höra innan öronen trillar av