Vad fick dig att le idag?

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Att jag äntligen fått tummen ur och plånboken full nog att köpa mig en omgång riktiga dubbade endurodäck till vinterpendlarbågen! :banana

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Trodde jag hade fått infanterield mellan låren. Det var inte så roligt. Roligare var det när jag insåg att det var en BAUTAfinne istället.

Jag som älskar att klämma finnar! :kär

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Den här lillskiten tittade ut strax före midnatt igår efter att ha väntat några dagar extra än beräknat.
Som tur är så var hon inte så lik sin far, men det var ingen afrikan heller så tjejen har troligtvis hållt sig i skinnet :näsblod

Stort grattis till er båda!! :)
Första? Andra? Tredje barnet..?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag hittade en raka med bar asfalt att testa mercan på för första gången sen jag köpte den.

220hk och 310nm som får sträcka på sig fick mig att dra lite på smilbanden, jag som är van en gammal volvo 460.

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Ta det försiktigt på barmark.

Ingen fara, det är landsvägsdubb, max 2mm utstick. Är dock medveten om att det kommer att vingla mer pga nabbarna, än de nuvarande däcken. Blir inga rusningar i 110km/h på E4:an mer. Inte för att det varit det tidigare heller, men nu är det av nödtvång... :)

Tack för din omtanke dock! ;)

Att höra ungjävelns gråt och se hans ben spratla i snödrivan, han valde fel tillfälle att kasta snö på bilar..

Var det din egen ungdjävel eller någon annans? :confused:

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ingen fara, det är landsvägsdubb, max 2mm utstick. Är dock medveten om att det kommer att vingla mer pga nabbarna, än de nuvarande däcken. Blir inga rusningar i 110km/h på E4:an mer. Inte för att det varit det tidigare heller, men nu är det av nödtvång... :)

Tack för din omtanke dock! ;)

Var det din egen ungdjävel eller någon annans? :confused:
:3freak nånannans.

Men om ungen kastar snö/is på en bil som passerar på 90 väg så bör man hjälpa föreldararna med uppfostran..

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Var på en workshop idag, hållet av ett icke-namngivet företag som vårt universitet har avtal med. Det var tre killar från företaget, en tekniker och två säljare.

Teknikern jobbade häcken av sig för att svara på våra frågor och ta kritiken vi hade samtidigt med demon. Ena säljaren gick igenom sin säljsvada som han var "tvungen att ta för sin arbetsgivare", och den andra säljaren, junior tror jag, var en riktig liten juvel.

För första gången i mitt liv hörde jag en människa, junior alltså, på fullt allvar använda orden "synergier", "besparingar" och "TCO" i ett och samma sammanhang och det utan att skämmas det minsta!

Har bara sett sån säljpitch i Dilbert, strippen ni vet... :lol:

Jag log brett inombords. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För första gången i mitt liv hörde jag en människa, junior alltså, på fullt allvar använda orden "synergier", "besparingar" och "TCO" i ett och samma sammanhang och det utan att skämmas det minsta!

Har bara sett sån säljpitch i Dilbert, strippen ni vet... :lol:

Jag log brett inombords. :D

Dom är söta dom små nyutskolade säljarna...

Det bästa är ju att dom tror att "vanligt folk" inte genomskådar skiten.

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Jag drog på smilbanden idag när jag såg att temperaturen hade krupit upp på rätt sida nollan! :)

Nog för att den är på fel sida igen nu och dessutom snöstorm..:huvet Men det går åt rätt håll iaf! typ.. :gnissla

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Farsan berättade en historia från sin ungdom idag.
När han var ung fanns det ganska mkt "tattare" som drog omkring.
Bland annat försökte de sälja en halvdöd häst till farfar.
Motivationen var: " Ho e så ääli, ho ä så ääli så ho ät int stule hö en gång"
Tydligen hade en bilskojare lyckats lura tillbaka, han hade sålt på dem ett riktigt lik till bil, en bubbla, om nu infon stämmer.
Han blev uppringd sent en natt av "tattar'n".
-"Johej de ä ja. De ä mörkt å de ä kallt, å de enda lyse jag ha, de ä oljelampan..."

Så jäkla många roliga historier det finns hos de gamla.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Att jag uppräkte att jag har 3 försäkringar som täcker min ryggskada, och att alla var skit trevliga när jag ringde och anmälde skadan och att allt verkar gå smdigt, skönt att nått e smidigt med den olyckan iaf :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM