Vad fick dig att le idag?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Ett litet leende kom det när jag fick veta att jag och resten av min grupp dragit iväg 19500 kulor under veckans stridsskjutningar. Och med tanke på att en kula med kaliber 5.56 kostar ca 5 kr så blir det några tusen kronor vi skickat ut i den småländska skogen. Skatteåterbäring kan vi kalla det. :D

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ett litet leende kom det när jag fick veta att jag och resten av min grupp dragit iväg 19500 kulor under veckans stridsskjutningar. Och med tanke på att en kula med kaliber 5.56 kostar ca 5 kr så blir det några tusen kronor vi skickat ut i den småländska skogen. Skatteåterbäring kan vi kalla det. :D

Alternativt kostnad för oss andra via skattesedeln:tummenupp

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Allt som är roligt kostar!

Pangat med nåt roligt? Saknar ksp 90 de var tider de braaaatatatatatata!

Tyvärr så får vi hålla oss till hederliga Cesar. Skjutit lyspistol och kastat handgranater också men det är väl det. Hoppas på att få pröva på litet mer när man bli kadett lagom till efter sommaren. En ksp 90 vore ju inte helt fel att få lägga nävarna på. :yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Har tänkt söka till GMU för att kunna åka på utlandstjänst senare. Antagningen är "sensommaren 2010". Vad man tycker och tänker om det tar vi någon annan gång.
Hursomhelst, tänkte testa hur konditonen och styrkan är efter 1½ år i dvala.

Testade tidgare styrkan. Anser att cirka 40situps, 40armhävningar, 15chins och 40"ryggböj" (vetefan vad det heter) är "okej" resultat.
Jag klarade 23armhävningar, 20situps, 8chins och 21ryggböj tidigare i veckan. Tyckte inte det var kattpiss med tanke på hur lite jag tränat den senaste tiden (inte alls).

Idag har jag testat kondisen. Anser personligen att 5min per kilometer bör man klara åtminstone 2.5km även om man är otränad. Sprang den HÄR sträckan idag på 13.05min

Tror jag kommer hinna nå hyffsad form innan sensommaren :yoparty
Är fan så nöjd med mig själv som äntligen kommit igång med träningen igen.

Edit:
Dessutom bakade jag två jävligt goda limpor i förmiddags :hihi

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kvällens fångst fick mig att le! Även min grymma Mora 2000 fick mig att le :):yoparty

Bifogat

• CIMG1233.jpg
    CIMG1233.jpg
    229.6 KB · Visningar: 78

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kvällens fångst fick mig att le! Även min grymma Mora 2000 fick mig att le :):yoparty

Mora 2000 är en utomordentlig jaktkniv.
Dessutom har man råd att tappa den.

Du skulle agnat för sillkung istället:
szd00284.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag fick svar på att min överklagan av p-böter gick igenom, båda två som jag fick samma dag på samma plats på två bilar bredvid varandra :D
Alla pengar tillbaka, och jag tänkte dessutom göra ytterligare en överklagan om jag hade fått utbetalningskort som man får betala för att lösa in men de satte över pengar direkt på kontot så det var ju lite tråkigt :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati