Vad fick dig att le idag?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
WEHOO! om en timme får jag köra igen! :yoparty
två månader utan att köra hoj (eller bil, eller lastbil)... ibland är livet hårt :(

Jag trodde man var tvungen att ansöka om ett nytt körkort innan man fick köra igen? Men jag kanske SD släppa spritflaskan... :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag trodde man var tvungen att ansöka om ett nytt körkort innan man fick köra igen? Men jag kanske SD släppa spritflaskan... :)

Nej då, man får köra på.
Det är t.o.m. så att dom inte tillverkar ens körkort förens spärrtiden tagit slut, så i mitt fall är det inte ens troligt att dom tillverkar det förens imorgon måndag - och med lite tur (dom är ju inte snabba dom där myndigheterna...) så har jag det kanske på fredag. Tills vidare får jag köra runt och njuta med mitt pass i fickan några dagar till.

*EDIT*

Jodå föresten, man måste ta nytt kort och skriva ny signatur (200 kr hos jädra Expert för fyra små skitbilder... och 150 kr i administrativa avgifter hos myndigheten....)
Men allt sådant hinner man ju fixa under dom X antal månader man är utan kortet.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
För att jag ska jobba.:yoparty Normalt sett ett skäl att skriva i den andra tråden, men övertid med 100% påslag sätter ett leende på läpparna!:D

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Räknade iskallt med att det inte var några poliser på vägarna under natten. De flesta som bilat lite i norrland vet att det är fånigt låga hastighetsbegränsningar och väldigt tråkiga vägar vissa sträckor. Särskilt nattetid när man ser en bil var 15:e mil.

Låg väl i cirka 120-130 på 90väg och körde om en civilbil (noterade inte det förräns jag var så gott som förbi). Chansade lite och sänkte inte hastigheten. Men han orkade inte bry sig. Då blev jag klad hest!

Zitronis

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF 600R "Thundercat" -97
... ett sms fick mig att le som jag aldrig gjort förut. Dock blev jag än en gång lika besviken som förut så nu är jag bara lika ledsen som innan smset :(

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
... ett sms fick mig att le som jag aldrig gjort förut. Dock blev jag än en gång lika besviken som förut så nu är jag bara lika ledsen som innan smset :(

Det där känner man igen :(

Det som fick mig att le idag var en vacker kvinna som jag har fattat tycke för:)
Och log även lite av den där konstiga känslan av att kliva in på polisstationen, pulsen höjs och man blir lite skakig, även om man bara ska in och ansöka om vapenlicens, lämna några papper och betala 600 spänn liksom :gnissla

Last edited:

Dr. Moto

Ambitious but rubbish
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
Honda
Och log även lite av den där konstiga känslan av att kliva in på polisstationen, pulsen höjs och man blir lite skakig

Ser han vapnet jag har i bältet?
Har jag slagits med den här polisen?
Vilken flyktväg ska jag använda vid problem?
Många saker att tänka på.

Log idag för att jag ska bli elev igen.:)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Blev tillfrågad idag om jag ville vara "kåt och flörtande hantverkare" på en möhippa.
Jag sa ja :näsblod

Vad har jag nu gett mig in på? :crash :D

R5+1

Guest
Blev tillfrågad idag om jag ville vara "kåt och flörtande hantverkare" på en möhippa.
Jag sa ja :näsblod

Vad har jag nu gett mig in på? :crash :D

Är de under 30 kommer rummet va fullt av fnittrande och rodnande tjejer. (De har fortfarande förmågan att bli generade. :rodnar)
Är de över 30 ska du se till att låsa kyskhetsbältet. (De TAR vad de "får". :eek:)
Är de över 40 ska du inte gå dit. (Har du varit på en Tom Jones-konsert nån gång? :skrämd)

Bara en liten varning...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Du får rapportera tillbaka efteråt! :D :tuttar

Haha, will do :D

Är de under 30 kommer rummet va fullt av fnittrande och rodnande tjejer. (De har fortfarande förmågan att bli generade. :rodnar)
Är de över 30 ska du se till att låsa kyskhetsbältet. (De TAR vad de "får". :eek:)
Är de över 40 ska du inte gå dit. (Har du varit på en Tom Jones-konsert nån gång? :skrämd)

Bara en liten varning...

Inte helt 100, men med tanke på tjejen som frågade mig så rör det sig om ålder mellan 30 och 40 :brynad

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Själv ler jag dagligen vid tanken på att jag är åtrådd av iaf en kvinna. Trots att jag nyligen (Skapligt) är nyskild och "skadat/reklamerat gods". Det fiffiga är att jag åtrår henne med. :)

BTW, banga inte möhippan. Jag bangade att strippa på en i somras och ångrar det bittert.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Idag fick jag ett mail som sa att jag är välkommen på anställningsintervju för ett nytt jobb som jag väldigt gärna vill ha. Bara att ha kommit så långt gör mig duktigt nöjd, fast det faktum att jag trots över 10 års jobberfarenhet aldrig har varit på en jobbintervju gör mig nervös. :gnissla

Jag fick jobbet!! 10 november blir det till att åka till Sydkorea för att plocka ut ett "drill ship" från varvet. :banana:banana Sen skall det :borra(s) efter olja!

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Grattis!

Har själv varit på intervju idag. Inte lika macho, men ändå ett nytt jobb. Med företagsrabatt. ;)

Sen kom mitt larm idag. Klad panaan. :banana

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...