Vad fick dig att le idag?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kom cyklande i centrum förbi nga yngre killar vid "hemmakväll" varvid en vänder sig om o ropar "du syns väldigt bra" (det va skymning).
Stannade till o kom att tänka på att ja visst sjutton jag har ljus på cykeln som går igång automatiskt när det börjar bli mörkt/är mörkt. :)
Berättade händelsen för pathfinder som först försökte lura i mig att jag har xeonljus, :hihi lättlurad man är, gick nästan på det :hihi
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
BetfairBRED_1297755l.jpg


:D

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article7876807.ab
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Att viffern funkade att köra till jobbet med trots en minusgrad. Däcken car som bakelit, men det funkade. :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
106km/h (90-väg) in i en fartkontroll för någon timme sen. Ler åt polisens min när han frågade hur jag skulle betala den; Internet eller via papperslapp. Jag svarade att jag inte vet hur de brukar betala den. "Jag har fortkörningsförsäkring så jag betalar den inte själv"
:D

Skönt, det var fan på tiden att jag fick en ny bot så jag får valuta för pengarna det kostar för försäkringen och nu kan jag betala i ytterligare 4 år och ändå ligga på plus :banana
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Att komma hem efter mördande dag på jobbet... :huvet
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Att när man sitter förkyld och halvt sover på jobbet får samtal från en rekryterings-firma med öppningen "-Hej Dan, Felix från xxxx. vad skulle du säga om att flytta till Amsterdam och börja jobba åt Plantronics? Lönen är 400 euro mer i månaden..."
 
  • Gilla
Reaktioner: /J

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Att när man sitter förkyld och halvt sover på jobbet får samtal från en rekryterings-firma med öppningen "-Hej Dan, Felix från xxxx. vad skulle du säga om att flytta till Amsterdam och börja jobba åt Plantronics? Lönen är 400 euro mer i månaden..."

Utveckla :tummenupp
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.

En rekryteringsfirma (beezwax) som försökte fixa jobb lokalt åt mig tidigare frågade om jag hade något som "band mig" eller om jag var flyttbar. Förklarade att jag var mobil och inte hade något bindande här.

Tydligen Nätverkstekniker-support för Plantronics, baserat i Haarlem, amsterdam.
får ut drygt 1600 euro/månad nu. Flytt dit skulle ge 2000 /månad.
Dock högre skatt där om jag fattat rätt?

Men god öl och massa fina :tuttar
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min egen virighet i helgen har trott min cykel vart stulen men de va jag som hade glömt den på max :D

Varför i helvete jag gick 500 meter för att hämta cykeln, cykla tillbaka till max som ligger port i port med krogen ja va på, låser cykeln, går in å köper käk, går 50 meter hem å glömmer alltihop när jag vaknar på morgonen är för mig ett mysterium.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Hade en helveeeetiskt lång konversation med det gamla paret en våning upp.
Självklart erbjöd jag mig att hjälpa till med deras kassar, sen var jag fan fast.
Jävlar, vilka historier och vilken historia de har!
Vet inte, men jag älskar som gamla människor.
Undrar om jag själv blir en sån nån dag...
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Min egen virighet i helgen har trott min cykel vart stulen men de va jag som hade glömt den på max :D

Varför i helvete jag gick 500 meter för att hämta cykeln, cykla tillbaka till max som ligger port i port med krogen ja va på, låser cykeln, går in å köper käk, går 50 meter hem å glömmer alltihop när jag vaknar på morgonen är för mig ett mysterium.

FYLLEhunger. Inte sjutton kan man komma ihåg att man cyklade till stället när man lite på pickalurven och hungrig som en varg! :D
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Att få komma hem till Sverige efter 4 veckor till sjöss. Seglat HMS Falken på rutten London-Guernsey-La Coruña-Palma-Barcelona. Jävligt fin resa bortsett från London-Guernsey med 12m/s i motvind och 3-4 meter vågor rakt i fören. Tog 3 min att bli dyngsur på däck, lagom kul vid 04 på natten. Men iaf så var det skönt att komma hem, kontrasten mellan 30-gradigt Barcelona och regnigt Malmö är dock påtaglig... :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top