Vad fick dig att le idag?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Saknar det höga tempot o utmanande arbetsuppgifter så jag har sökt en tjänst på universitetssjukhuset. Bara fyra sökande så det ser ljust ut :)

Såg en nyckelpiga idag :) :)

Edit fantasin flödar..måla svarta prickar på bilen o vips har man fått en racernyckelpigebil :hihi

Jag gjorde tvärtom i våras. Efter att haft ett otroligt kreativt jobb gick jag "ner" till ett där jag är aningen understimulerad, men den kreativiteten använder jag på fritiden. Känns lite konstigt, innan kom man hem från jobbet och var "mätt" på och trött av kreativiteten, nu har jag massor med energi till annat!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag gjorde tvärtom i våras. Efter att haft ett otroligt kreativt jobb gick jag "ner" till ett där jag är aningen understimulerad, men den kreativiteten använder jag på fritiden. Känns lite konstigt, innan kom man hem från jobbet och var "mätt" på och trött av kreativiteten, nu har jag massor med energi till annat!

Gjort samma.
Naturligtvis tjänar jag mindre.
Men det är det värt.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Det vimlar av jobb så jag har bytt område ofta, privat o offentligt. Bra sätt att få upp lönerna :)
Jag började min kärriär på "storsjukhus" o det känns som att "ringen e sluten" om jag kommer tillbaka, varit ute o fått erfarenhet inom områden som jag ville komplettera.

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Det vimlar av jobb så jag har bytt område ofta, privat o offentligt. Bra sätt att få upp lönerna :)
Jag började min kärriär på "storsjukhus" o det känns som att "ringen e sluten" om jag kommer tillbaka, varit ute o fått erfarenhet inom områden som jag ville komplettera.

Låter bra, du har testat det mesta då förstår jag!

Gjort samma.
Naturligtvis tjänar jag mindre.
Men det är det värt.

Jag lyckades tjäna mer pga andra avtal, eller avtal överhuvudtaget kanske jag ska säga :hihi

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ibland bara funkar saker helt enkelt:) Beställde en tung verkstadsmaskin från UK i måndags. Hade för det första räknat med svindyr frakt hit, men det kostade bara 30£:tummenupp Och så idag knackade brevbäraren på och annonserade att han hade paket åt mig!:yoparty Fyra dagar från UK till Sverige, för 30£! Ett paket som väger 25 kg, och med rådande vädersituation! Och inte blir det sämre av att maskinen är ett verkligt monster, hur grym som helst:D
Trevlig överraskning:)

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Ibland bara funkar saker helt enkelt:) Beställde en tung verkstadsmaskin från UK i måndags. Hade för det första räknat med svindyr frakt hit, men det kostade bara 30£:tummenupp Och så idag knackade brevbäraren på och annonserade att han hade paket åt mig!:yoparty Fyra dagar från UK till Sverige, för 30£! Ett paket som väger 25 kg, och med rådande vädersituation! Och inte blir det sämre av att maskinen är ett verkligt monster, hur grym som helst:D
Trevlig överraskning:)

Ok, vad för maskin är det? :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ok, vad för maskin är det? :)

Evolution Rage 2 multikapsåg:)

[YOUTUBE-ID]Qn_8ymcTPx4[/YOUTUBE-ID]

Kapar allt med en klinga!:tummenupp

Sparade dessutom ca 2k genom att beställa från UK, och så gick det i stort sett lika snabbt och smidigt att få hem den:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Verkar ju bra med diamantbelagd skiva! Vad är de annars vanligen belagda med? :confused:

Ah, de jobbar sig igenom två klingor i den videon. En multikapklinga (den orangea i början av klippet, hårdmetalltänder) för stål, trä, plast, alu med mera, och en diamantklinga (svart, i slutet av klippet) för sten:) Sten är ju som ett grovt sandpapper, så det skulle slita ut vanliga hårdmetalltänder. Så där krävs det diamantbeläggning.
Versionen jag har köpt har den orangea multikapklingan, då jag sällan jobbar med sten. Men jag skulle kunna köpa till en diamantklinga och kapa sten med samma maskin om jag så önskar:)

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Ah, de jobbar sig igenom två klingor i den videon. En multikapklinga (den orangea i början av klippet, hårdmetalltänder) för stål, trä, plast, alu med mera, och en diamantklinga (svart, i slutet av klippet) för sten:) Sten är ju som ett grovt sandpapper, så det skulle slita ut vanliga hårdmetalltänder. Så där krävs det diamantbeläggning.
Versionen jag har köpt har den orangea multikapklingan, då jag sällan jobbar med sten. Men jag skulle kunna köpa till en diamantklinga och kapa sten med samma maskin om jag så önskar:)

Heh, inget är som valfrihet. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Heh, inget är som valfrihet. :tummenupp

Indeed!:tummenupp

Edit: Testade just att kapa lite stål med sågen. Satan säger jag bara:D Tog sig igenom ett stålrör, 70mm diameter och 4mm väggtjocklek, som om det vore gjort av smör, flera gånger och utan minsta spår av slitage på klingan! Jag är imponerad och nöjd:D

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
[YOUTUBE-ID]vg0Tmydj29M[/YOUTUBE-ID]

Finns många minnen i det spelet :)

Av nån anledning saknar jag trumpeten så jag kan blåsa ur mig lite BF låtar :yoparty

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Var ute och festade för första gången sedan september mer eller mindre. (lite onykter under julafton, ingen idé att ens försöka tacka nej till nubbar och vodka-spetsad glögg av farsan hehe)

Först var det Afterski-förfest nere på Campus, MICKE ÄGDE
Sen var det fortsatt Afterski-tema ute på krogen, MICKE ÄGDE

Sånt jädra flow, glädje och kul jag hade, och folk märkte av det samt var förbannad glada att se mig ute festandes igen.

mysigt lätt-onykter dessutom, sex öl på ca fem timmar plus några klunkar Jägermeister - helt excellent.

(Varit thaiboxning till 110% under hela hösten i hopp om att få match, varit lite strul med anmälningar, få motstånd osv. så nu i början av januari fick jag äntligen gå min första match, så efter den var det fritt fram att supa och vara lite extra social igen, härligt härligt)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati