Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
O nu tycker ni att man säkert e dum ihuvet för att man blev glad när bilen braka ihop. mjae inte riktigt så glad men iaf tillräckligt glad för att eventuellt ett fel kan hjälpa ett annat :) blir till o handla drivrem imorrn(läs idag).

Det var ju förmodligen det billigaste felet att åtgärda på bilen dessutom.

Om det nu inte är så att remmen gick av för att servopumpen har skurit och stått stilla.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
O nu tycker ni att man säkert e dum ihuvet för att man blev glad när bilen braka ihop. mjae inte riktigt så glad men iaf tillräckligt glad för att eventuellt ett fel kan hjälpa ett annat :) blir till o handla drivrem imorrn(läs idag).

Min lider av något liknande. Tomgången påminner om en V8 med lite vassare kammar (det är en 4 med blompinnar som kammar).
Låter som en tändkulemotor på mellanvarv.
Som en gräsklippare på "hög"varv.

Laddmätarn pendlar som en jojo.

Misstänker elsystemet och tändningen mår lite halvtaskigt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min lider av något liknande. Tomgången påminner om en V8 med lite vassare kammar (det är en 4 med blompinnar som kammar).
Låter som en tändkulemotor på mellanvarv.
Som en gräsklippare på "hög"varv.

Det där vill jag höra, filma och lägg upp på tuben:D

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Det var ju förmodligen det billigaste felet att åtgärda på bilen dessutom.

Om det nu inte är så att remmen gick av för att servopumpen har skurit och stått stilla.

Så kan det ju vara också. men det lär jag ju bli varse om när jag väl bytt remmen :confused:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag håller på att sälja ett hus, som säljare är man tydligen skyldig numera att energideklarera sitt hus, något som mäklaren fixade åt mig.

I dag fick jag en kopia på energideklarationen, där stod mycket intressant, jag som har bott där i tiotalet år har ju givetvis min uppfattning.
Huset värms av direktverkande el, gamla dammbrännare med bimetalltermostat till radiatorer (utom ett som var trasigt när jag flyttade in och byttes till Julas billigaste oljefyllda)

Mitt hus var tydligen riktigt bra, längt bättre än genomsnittet för hus byggda på den tiden, och bara marginellt över det krav som ställs på nybyggnation i dag.

Men det som verkligen fick mig att le var förslagen på åtgärder till en eventuell köpare.

Byt gummilister, dom är att anse som förbrukade efter 6 år. (ingen kostnads/sparkalkyl)

Byte til fancy-smancy fläktstyrning för utluften skulle kosta 6.500:- och ge en återbetalningstid på 8år, beräknad livslängd 20 år,

Installation av fjärrvärme, kostnad 96.000:-, återbetalningstid 47år, beräknad livslängd 20 år...

Beräknat på dagens inte allt för billiga elpris.

Grannarna anslöt sig till fjärrvärmen i somras och var på mig som fan att jag också skulle ansluta, det skulle ju vara såå lönsamt....
Då var dessutom anslutningskostnaden 130 000 :D

Finns det inte möjlighet till annat uppvärmingssätt, t ex. jordvärme? Eller är det ett radhus?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag håller på att sälja ett hus, som säljare är man tydligen skyldig numera att energideklarera sitt hus, något som mäklaren fixade åt mig.

I dag fick jag en kopia på energideklarationen, där stod mycket intressant, jag som har bott där i tiotalet år har ju givetvis min uppfattning.
Huset värms av direktverkande el, gamla dammbrännare med bimetalltermostat till radiatorer (utom ett som var trasigt när jag flyttade in och byttes till Julas billigaste oljefyllda)

Mitt hus var tydligen riktigt bra, längt bättre än genomsnittet för hus byggda på den tiden, och bara marginellt över det krav som ställs på nybyggnation i dag.

Men det som verkligen fick mig att le var förslagen på åtgärder till en eventuell köpare.

Byt gummilister, dom är att anse som förbrukade efter 6 år. (ingen kostnads/sparkalkyl)

Byte til fancy-smancy fläktstyrning för utluften skulle kosta 6.500:- och ge en återbetalningstid på 8år, beräknad livslängd 20 år,

Installation av fjärrvärme, kostnad 96.000:-, återbetalningstid 47år, beräknad livslängd 20 år...

Grannarna anslöt sig till fjärrvärmen i somras och var på mig som fan att jag också skulle ansluta, det skulle ju vara såå lönsamt....

Nu har du inte riktigt förstått vitsen med fjärrvärmen, alla har den så då skall du oxå ha den.:rolleyes:

Vet några stycken som kopplat från fjärrvärmen och kör elpanna och luft-luft pumpar som sparar en hyfsad slant varje år.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
:confused::va

dog_and_cat_carrier1.jpg

876.jpg

:rofl:rofl

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det inte möjlighet till annat uppvärmingssätt, t ex. jordvärme? Eller är det ett radhus?

Det är ett radhus, men just det huset är ett gavelhus, så det är det enda som har tomt som är stor nog för att kunna borra in bergvärme.

Andra grannar har sökt tillstånd men får inte borra för att det blir för nära tomtgräns, så dom kör luft/luft pumpar istället.

Men väldigt många anslöt fjärrvärme...

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Idag fick jag le stort igen :D När en otålig kärring skulle passera mig i trapphuset jag målar om, sa åt henne bestämt men vänligt, stå still så ska jag flytta på mig, för ann..., ja jag hade inte avslutat meningen(som för övrigt slutade, annars kommer du få färg på kläderna) förrän kärringjäveln börja kliva över färgburken och strök jackan mot den nymålade väggen. Muhaha somliga straffas direkt.

E väl person nummer 5 i raden nu och fler lär det bli.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Jag har fjärrvärme och det förbannar jag tidigare ägare för :mad:
Iofs så eldade de med olja tidigare och installationskostnaden blev bara futtiga 30k efter rabatt från värmeverk samt subvention från staten.
Men fortfarande, jag lär få pynta över 3000:- för värmen i december :mad:
Hade jag haft elpanna så hade jag iofs fått betala lite mer men då kunde jag åtminstone fått välja vem som skulle ha fått mina pengar.

Skitsamma, nu ler jag åt hur kåta folk verkar vara på isdäck. Satte ut en annons igår och har just gått igenom 30st mail. Tydligen var jag för billig, men det skiter jag i just nu då jag inte har betalat något för däcken /Antikapitalist idag.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har fjärrvärme och det förbannar jag tidigare ägare för :mad:
Iofs så eldade de med olja tidigare och installationskostnaden blev bara futtiga 30k efter rabatt från värmeverk samt subvention från staten.
Men fortfarande, jag lär få pynta över 3000:- för värmen i december :mad:
Hade jag haft elpanna så hade jag iofs fått betala lite mer men då kunde jag åtminstone fått välja vem som skulle ha fått mina pengar.

Skitsamma, nu ler jag åt hur kåta folk verkar vara på isdäck. Satte ut en annons igår och har just gått igenom 30st mail. Tydligen var jag för billig, men det skiter jag i just nu då jag inte har betalat något för däcken /Antikapitalist idag.

Vaffan, vad gör du i den här tråden?

Moderator, kan vi flytta Anders inlägg ovan till "Idag är jag förbannad därför att"-tråden istället. Det är där han brukar hänga :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vaffan, vad gör du i den här tråden?

Moderator, kan vi flytta Anders inlägg ovan till "Idag är jag förbannad därför att"-tråden istället. Det är där han brukar hänga :D

Äsch, tyst på dig :mad:

Jag skrev ju att jag log åt alla tomtar som ville köpa däck ju, det borde väl räcka som skäl nog :gnissla

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Hade visst fått ett reklamblad från Medborgarskolan:

Pappersklipp
Lär dig konsten att klippa och skära i papper.
Inspirerande föreläsningar med exempelvisningar varvas med
praktiska tekniker.
Du klipper utifrån ett tema och använder tekniken till
att illustrera en kort berättelse.

Dejta på nätet
Vill du träffa din livspartner? Formulera dina mål, hitta just din strategi och en medveten handlingsplan för din nätdejting. Vi går igenom olika sajter, hur nätdejting går till rent, fallgropar och genvägar. Precisera vad du söker och bli klar över dina behov. Ger din presentation och ditt foto en rättvis bild av dig? Hur ofta skall du maila, och vad är viktigt för dig att ta reda på innan ni ses? Vad gör att du väljer bort/fastnar för någon? Fakta kombineras med coaching, och du får möjlighet att ifrågasätta dina mönster och inse vad du egentligen söker efter hos en partner.

:D :D :D

Inte lika roligt som nedanstående, som iofs varit uppe tidigare.
Men vet inte om man har fått med kursledarens namn då. :tummenupp

Duvmatning
Vi lär oss bryta bröd i lämplig storlek och kasta utan att träffa duvorna i huvudet. Vi tränar in duvornas läten, huvudrörelser och stirrande blick för att smälta in och våga oss gå närmare. Öva gärna hemma framför spegeln. Du lär dig locka duvan att äta direkt ur handen. Eget bröd medtages.

Kursledare Olle Dufva :D :D

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
På Studio ett talade man idag med föräldrar som uppfostrar sina barn könsneutralt, t ex att småpojkar får klä sig i klänning om de vill det. Det var kul att höra hur otroligt provocerade en del kan bli av sådant.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
På Studio ett talade man idag med föräldrar som uppfostrar sina barn könsneutralt, t ex att småpojkar får klä sig i klänning om de vill det. Det var kul att höra hur otroligt provocerade en del kan bli av sådant.

För att inte tala om hur kul det är med folk som tycker det är helt rätt. Det är för hippies, new age-fjollor och andra misslyckade individer i samhället som desperat letar efter ett sätt att få uppmärksamhet... :gnissla

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati