Vad fick dig att le idag?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Haha :), Visst blir det en enorm kraft för armarna :D
Ja det var ett jäkla slit med ratten! Istället för att sitta tillbakalutad tryckte jag fram huvudet, hängde över ratten och styrde med hela kroppen. Det funkade iaf :D Blev dock sugen på minimoto, körde endel sånt innan.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hemkommen från jobbet

Regnväder VS VTD slutade 3 - 0 till regnet och halkan.

Jag slutade mitt pass glidande baklänges nedför en backe och ner i diket och in i ett berg med punktering och trasig innerskärm höger bak som resultat, tog en stund med spade och gungandes innan jag kom loss och rullade tillbaka till depån.

När jag kommer till depån så kommer min arbetskamrat inrullandes med sin bil.

Han gled nedför en backe framlänges rakt in i en sten så fronten är mos på den bilen.

Ringer upp det sista budet för att kolla att han lever (Ringde mig innan och sa att det knappt gick att köra )
Han har lämnat bilen och gått hem.
Han körde (Gled) ner för en backe, men missade iaf alla hårda saker.
Nackdelen var att enda vägen därifrån var uppför backen igen och det gick inte så den bilen står där ännu.

En givande dag på jobbet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hemkommen från jobbet

Regnväder VS VTD slutade 3 - 0 till regnet och halkan.

Jag slutade mitt pass glidande baklänges nedför en backe och ner i diket och in i ett berg med punktering och trasig innerskärm höger bak som resultat, tog en stund med spade och gungandes innan jag kom loss och rullade tillbaka till depån.

När jag kommer till depån så kommer min arbetskamrat inrullandes med sin bil.

Han gled nedför en backe framlänges rakt in i en sten så fronten är mos på den bilen.

Ringer upp det sista budet för att kolla att han lever (Ringde mig innan och sa att det knappt gick att köra )
Han har lämnat bilen och gått hem.
Han körde (Gled) ner för en backe, men missade iaf alla hårda saker.
Nackdelen var att enda vägen därifrån var uppför backen igen och det gick inte så den bilen står där ännu.

En givande dag på jobbet

Paketbil?
Jag körde företagspaket för sisådär 15 år sedan.
Snöstorm.
Bonnapajk som jag är, så tog jag min vanliga, framhjulsdrivna Renault master med riktigt skåp och bakgavellyft och körde min runda.
Man fick arbeta flitigt med växelspaken för att få upp farten mellan snödreven, vilka man surfade över på underredet.
Man skall ju göra sitt jobb.

När jag kom tillbaka efter förättat tarv visar det sig att bara min landsbygdsrunda (tre små samhällen) och centrumrundan blivit utkörd.
Centrumrundan körde Jussi med sin höjda Chevrolet Blazer..

Skryter jag gärna med.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Ingenting där som säger emot mig.
Alvedon används ofta för att förstärka andra preparats verkan.
En ipren och en alvedon fungerar bättre än två av samma.
Jag förmodar att lite ibuprofen och lite paracetamol belastar kroppen mindre än mycket av en sort.

Kanske inte. Försiktighet är alltid bra dock. ;-)

Regn, konstigt nog..

Måste hålla med. Det känns lite sprittande i kroppen när man börjar se barmarken igen :)

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
+4C och sol här. Minst 20 cm snö bortsmält. Rena våren!
Hoppas det håller i sig nu så at tman kan köra hoj i +15C i början av feb.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
det ger mig ett litet leende men samtidigt så är det aningen störande:

först plingar datorn, nytt mail! sekunden senare på wp7an bredvid mig, nytt mail! sist iphonen på skrivbordet, nytt mail!

som att ha sin egen lilla orkester

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Paketbil?
Snöstorm.
Bonnapajk som jag är, så tog jag min vanliga, framhjulsdrivna Renault master med riktigt skåp och bakgavellyft och körde min runda.
Man fick arbeta flitigt med växelspaken för att få upp farten mellan snödreven, vilka man surfade över på underredet.

När jag kom tillbaka efter förättat tarv visar det sig att bara min landsbygdsrunda (tre små samhällen) och centrumrundan blivit utkörd.

Skryter jag gärna med.

Gott =)

Nuförtiden har VTD Toyota Yaris med sensidrive och icke urkopplingsbar antispinn så det är helt orkörbart när det kommer lite fukt på vägen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Paketbil?
Snöstorm.

Skryter jag gärna med.

Jo, helt klart så spelar teknik en viktig roll, många människor bromsar ju för drivorna och då sitter man garanterat fast mitt i.

Tar man istället fart så kravlar sig bilen igenom, det gäller dock att ta lämpligt med fart, för det är inte säkert att man tar sig igenom spikrakt och det är ju dumt att ha en massa fart över när man är igenom och bilen pekar mot diket.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jo, helt klart så spelar teknik en viktig roll, många människor bromsar ju för drivorna och då sitter man garanterat fast mitt i.

Tar man istället fart så kravlar sig bilen igenom, det gäller dock att ta lämpligt med fart, för det är inte säkert att man tar sig igenom spikrakt och det är ju dumt att ha en massa fart över när man är igenom och bilen pekar mot diket.

Det där ska man akta sig för i skåne har jag märkt. Uppblandingen med jord kan innebära en obehaglig överraskning :betongvägg

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
[YOUTUBE-ID]zpA4tjgSyrE[/YOUTUBE-ID]
:D

Återkommer till sensidrive och ej urkopplingsbar antispinn.
Är det lite halt så tar det ett par hundra meter att komma upp i 50. :huvet

Hade jag kört med min Saab 90 så hade det inte varit något problem, men dessa lådor gör allt fel som man kan göra när man kör i halka.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Man vet att man är på ett kvalitets-motorarrangemang när funktionärerna dricker öl medans tävlingen pågår :D

Sverige var långt framme med bil-trial.
Danskarna var intresserade.
SORF skickade en delegation för att hjälpa danskarna med arrangemang och regler.
Danskarna köpte allt, rakt av.
Utom alkoholförbud för förare och funktionärer.
Varje bil och varje postering hade minst en back öl.

Reaktionen var ungefär samma som om man skulle förbjuda bensin på svenska motortävlingar.
[YOUTUBE-ID]Qxo4ybawbQw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Gav mig själv ett stort leende idag med förhoppningen om att alla i ledande position på SL/Banverket skall gå en förtidig ond bråd död till mötes. Clowner i vagnarna, tomtar på spåren, säd i ögonen. Alltid är det en ny fin hittepå anledning till varför man blir 1h sen i vardera riktning.. ge mig sommar så att JAG kan åka hoj så lovar jag att le.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati