Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gav mig själv ett stort leende idag med förhoppningen om att alla i ledande position på SL/Banverket skall gå en förtidig ond bråd död till mötes. Clowner i vagnarna, tomtar på spåren, säd i ögonen. Alltid är det en ny fin hittepå anledning till varför man blir 1h sen i vardera riktning.. ge mig sommar så att JAG kan åka hoj så lovar jag att le.

Caferacer med dubbdäck?

Det finns ju dårar som kör snöskoter och så mycket bättre skyddad sitter man inte på en sån...

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Så sant!

Få pålitickernaa i Stockholm att godkänna skoterleder så är jag på :D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Trodde att detts var ett sådant där klipp där man skrämmer skiten ur en....hade bara en känsla av det ..sötskrämmande e nog ett bättre ord :D
[YOUTUBE-ID]FqLjofNBFng[/YOUTUBE-ID]

Vilken stubbe hade du sovit under då. :hihi:hihi . Det gjorde mig glad.

Det roligaste var att jag några veckor senare träffade en :tuttar arbetskamrat till killen på krogen som också hör o häpna, helt oberoende av varandra, precis hade "upptäckt" korkarna i korkeken..vi asg o alla andra asg åt oss.

sa jag att vi är blondiner :D

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Två av mina underbara kvinnliga vänner. De sparkar på mig när jag sackar efter och bromsar mig när jag blir för ivrig.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det roligaste var att jag några veckor senare träffade en :tuttar arbetskamrat till killen på krogen som också hör o häpna, helt oberoende av varandra, precis hade "upptäckt" korkarna i korkeken..vi asg o alla andra asg åt oss.

sa jag att vi är blondiner :D

Tänk att ni blondiner har roat och kommer att roa världen, lika självklart som luften vi andas, och sen,,,,,,,,,,,,,,:)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En Australiensare hade uppdaterat sin Facebook status idag.

"SURFS UP!!!"

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tänk att ni blondiner har roat och kommer att roa världen, lika självklart som luften vi andas, och sen,,,,,,,,,,,,,,:)
Vi må va korkade men tänk va tråkig världen skulle va utan oss :hihi
Ibland kan en helt nja "normal" situation bli ngt man skrattar åt efteråt t ex förra helgen då vi var i Hjo o hade handlat på systemet. Jag som i bekantskapskretsar e känd för att lyckas me konststycket att titt som tätt ramla stillastående :rolleyeas överlät spriten.
Kom gående lite efter o hoppla så låg jag på marken efter att ha ramlat, isgata. Nu var det bara det att jag lyckades ramla framme vid förardörren till bilen men killen som satt där inne såg inte att jag hade ramlat (satt o läste)så när han ser min hand sträckandes efter dörrhandtaget (för att kunna ta mig upp då det var halt)så vevar han ner rutan o säger "hitta du en krona". :rofl

En Australiensare hade uppdaterat sin Facebook status idag.

"SURFS UP!!!"

O vad e det för roligt med det när tusentals är drabbade o förlorat sina hem :va

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Stiffmeister :yoparty :D

http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80423213/

11432999_gal.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
O vad e det för roligt med det när tusentals är drabbade o förlorat sina hem :va

Han är en av dom drabbade, vill han skämta om det så får han skämta om det.

Ungefär som att en bög får skämta om bögar, en invandrare får skämta om invandrare, en muslim... Näe vänta, där går nog gränsen...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag log jag över att det plötsligt blivit budgivningskrig på min bil, och för att det imorgon bitti kommer en kille och köper den (hoppas jag, kan ju vara snack också) för 2000 kr mer än jag satte ut den för:D Vafan har hänt, har folk fått tillbaka på skatten eller något helt plötsligt?:va Fem pers som ringt bara idag och budat mot varandra... Så jag har fått leka telefonväxel och ringa upp folk och säga att "nu har det ring en till som vill komma runt lunch imorgon och köpa den för si och såhär mycket över ditt bud", varpå personen i andra änden svarar något i stil med "Jag kommer imorgon bitti, tidigare än han den andra, och tar den för si och såhär mycket till!". Vafan har hänt med folk?:va :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du kanske har satt ut den för en tredjedel av vad den egentligen är värd. :gnissla

Det tror jag väl inte, tyckte att priset jag satt var ganska rimligt... Ännu roligare är det ju att det var ett satans turkprutande precis när annonsen lades ut, folk som bjöd hälften av det utsatta priset och sådär. Nu verkar det ju som att en vecka med is i magen ska ge rejäl avkastning:D

Vad är det för kärra de krigar om? (Ej spekulant, bara nyfiken.) :)

Honda civic automatare från 92. Visst att det är den enda automataren till det priset på blocket just nu, men det var som sagt ett evinnerligt turkprutande precis i början... Och nu slåss folk om bilen och bjuder över varandra för att få den:D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ah, har Markus ringt? Jag tror han är torsk på slika bilar. :D

Nix, en ung kille och en äldre herre som slåss om bilen... Kan mycket väl vara markus som är den äldre herren i och för sig när du nu säger det...:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag håller på att sälja ett hus, som säljare är man tydligen skyldig numera att energideklarera sitt hus, något som mäklaren fixade åt mig.

I dag fick jag en kopia på energideklarationen, där stod mycket intressant, jag som har bott där i tiotalet år har ju givetvis min uppfattning.
Huset värms av direktverkande el, gamla dammbrännare med bimetalltermostat till radiatorer (utom ett som var trasigt när jag flyttade in och byttes till Julas billigaste oljefyllda)

Mitt hus var tydligen riktigt bra, längt bättre än genomsnittet för hus byggda på den tiden, och bara marginellt över det krav som ställs på nybyggnation i dag.

Men det som verkligen fick mig att le var förslagen på åtgärder till en eventuell köpare.

Byt gummilister, dom är att anse som förbrukade efter 6 år. (ingen kostnads/sparkalkyl)

Byte til fancy-smancy fläktstyrning för utluften skulle kosta 6.500:- och ge en återbetalningstid på 8år, beräknad livslängd 20 år,

Installation av fjärrvärme, kostnad 96.000:-, återbetalningstid 47år, beräknad livslängd 20 år...

Beräknat på dagens inte allt för billiga elpris.

Grannarna anslöt sig till fjärrvärmen i somras och var på mig som fan att jag också skulle ansluta, det skulle ju vara såå lönsamt....
Då var dessutom anslutningskostnaden 130 000 :D

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Min bil har inte mått så bra den senaste tiden (framförallt inte servon, nästan ingen servoverkan), har försökt luska på egen hand eftersom det är kul att skruva(men jag kan inte mycket om motorer,bilar etc iaf :D ) och kommit fram till, eftersom oljenivån i servobehållaren inte är förändrad så läcker den inte och styrförmågan är försämrad pga det.

Nästa var ju att klura ut om den är trasig eller inte, och det har jag fortfarande inget svar på.

Men som sagt efter en liten biltur, eller rättare sagt vid starten av turen började batterilampan lysa konstant. Hmm vafan kan detta vara då? har generatorn lagt av o ladda? satte igång fönstervisparna, och jo de gick ju verkligen i slow-mo även på högsta hastighet.

Då fick jag en viss känsla av att det kunde vara drivremmen som stuckit(och den sitter ju som sagt ihop med både generator och servopump). läste även det som felsymptom i Haynesboken för nån vecka sen.

Väl hemma så klev jag ur och öppnade huven, tände ficklampan o kolla. där satt det då ingen rem alls, o samtliga hjul utom ett stod still(det längst ner på motorn(vevaxelhjul?)).

Detta frambringade då ett leende på mina läppar och jag sa till mig själv, jaha så det var den iaf :D

O nu tycker ni att man säkert e dum ihuvet för att man blev glad när bilen braka ihop. mjae inte riktigt så glad men iaf tillräckligt glad för att eventuellt ett fel kan hjälpa ett annat :) blir till o handla drivrem imorrn(läs idag).

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati