Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
5aeba6d5-7e79-da48.jpg

:nynnarThewinnertakesitall

Närgick den turneringen av stapeln!? Boda Borg är fett nice!:yoparty

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Jag lagade elfelet på volvon, genom att volta bilen :D
Beprövad teknik, tyvärr inte gångbar på jobbet då en bil inte får skrotas med fel.
(skattetekniska regler gör att en bil som blir utdömd inte får ha andra fel än dom som den är utdömd för, den måste vara komplett, hur kul som helst att laga en bil som du vet skall gå i krossen:rolleyes:)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kommunistisk version av Monopol
Kommunistisk version av Monopol
Publicerad 2011-01-22 15:32

En kommunistisk version av kapitalistiska Monopol har tillverkats i Polen. Tanken är att brädspelet ska lära skolelever om hur det var under sovjettiden.

I Monopol, som redan i dag finns i många olika varianter, köper spelaren gator, hus och hotell. Tanken är att samla på sig så mycket pengar som möjligt. Förlorarna blir bankrutt och vinnaren får ensamrätt på ägande i staden.

I den kommunistiska versionen är upplägget inte helt oväntat annorlunda. Spelaren får, enligt Orange news, en lista med viktiga saker som bröd och toalettpapper. Därefter ska spelaren hoppa runt brädet och ställa sig i kö för att komma in i statsägda butiker.

I stället för frågekorten allmänning och chans får spelaren i den kommunistiska versionen i stället dra wild cards som antingen kan ge spelaren förtur i kön på grund av kommunistkontakter eller leda till att en butik stängs igen.

Bakom tillverkningen av spelet står en polsk myndighet som på ett pedagogiskt sätt vill visa skolbarn hur livet var i landet under sovjettiden.

Susanne Jacobsson

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Beprövad teknik, tyvärr inte gångbar på jobbet då en bil inte får skrotas med fel.
(skattetekniska regler gör att en bil som blir utdömd inte får ha andra fel än dom som den är utdömd för, den måste vara komplett, hur kul som helst att laga en bil som du vet skall gå i krossen:rolleyes:)

:va:va:va:va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Började snusa igen efter 3 års uppehåll :) Nu funderar jag på om jag ska snusa helhjärtat eller om jag ska köra varannan vecka eller något annat karaktärsdanande system...

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Började snusa igen efter 3 års uppehåll :) Nu funderar jag på om jag ska snusa helhjärtat eller om jag ska köra varannan vecka eller något annat karaktärsdanande system...

Kör helhjärtat! Finns ju inget annat alternativ? :):yoparty

Själv ler jag för att jag lyckades skarva ihop en gammal motorvärmarkabel, så nu slipper jag klämma sönder förlängningssladden i dörren för att få lite värme i bilen. Sen är det ju även en bonus att just motorvärmaren får jobba lite den också :)

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kör helhjärtat! Finns ju inget annat alternativ? :):yoparty

Njae, det vet jag inte om jag håller med om... Grymt skön känsla av att veta att man tvingar sig själv till saker som är svåra att klara av men som man ror i land.
Lovade att hålla uppe i 6 månader och sedan snusa 6 månader och sen hålla uppe ett år och sen snusa ett år. Sen tyckte jag att det var lika bra att sluta helt men lovade mig själv att börja om 3 år igen och det gjorde jag nu.
Man måste ha en plan vettu :banana

Du måste verkligen hata din sambo.:(

Ähh, vadå? Jag är ju glad varannan vecka, vad mer kan hon önska?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är klart, det är faktiskt en total förbättring. Förut var du ju skitsur hela tiden!:arsele:D

Den där borde jag ha sett komma :gnissla

Tjejen visade mig lokaltidningen idag, då var det en bild på en söt 1-åring :kär Tiden går fort, snart kommer hon i skoluniform och gör honnör.

Bifogat

• milla23.jpg
    milla23.jpg
    66.2 KB · Visningar: 42

sportbike

Guest
Den där borde jag ha sett komma :gnissla

Tjejen visade mig lokaltidningen idag, då var det en bild på en söt 1-åring :kär Tiden går fort, snart kommer hon i skoluniform och gör honnör.

När dom ser sådär nöjda ut så har dom precis gjort nåt, if u catch my drift :tummenupp

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag vill kunna ha en svensk flagga hissad, utan att bli kallad rasist.
Jag vill kunna fira Sveriges nationaldag. utan att bli kallad rasist.
Jag vill kunna sjunga Sveriges nationalsång, utan att bli kallad rasist.
Jag vill kunna älska mitt land, Sverige, utan att bli kallad rasist.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Jag vill kunna ha en svensk flagga hissad, utan att bli kallad rasist.
Jag vill kunna fira Sveriges nationaldag. utan att bli kallad rasist.
Jag vill kunna sjunga Sveriges nationalsång, utan att bli kallad rasist.
Jag vill kunna älska mitt land, Sverige, utan att bli kallad rasist.
Och det där fick dig att le?
Du är konstig...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras