Vad fick dig att le idag?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Oj, det måste jag ha missat. Har någon VERKLIGEN försökt få napp via blocket?

Här kommer en lite histora apropå ovanstående:

Polarens farsa har nån äldre jobbarkompis på jobbet, en riktigt smålänning som inte sett världen utanför grindarna på gården och vars son just skaffat tjej som han hittat på internet. På detta jobb diskuterades mycket om "Blocket", om vad man sett, köpt eller hittat. Sedan kommer det upp att denne äldre mannens son har skaffat tjej och medarbetarna frågar då:
-"Vad hittade han henne?"
-"På blocket..."

Nu försökte han inte vara rolig utan han trodde alltså att "Blocket" var "Internet"
:hihi :D

Bild på stolarna då? :D

För att spinna vidare på ovan historia.
Det har ni väl märkt att mötesplatsen eller vad det heter annonserar på blocket, hur många har ni sett där som ni vet vem det är eller känner?
Jag har sett ett par tre stycken, nog inte riktigt vad dem tänkt när de reggade sig där :hihi

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det har ni väl märkt att mötesplatsen eller vad det heter annonserar på blocket, hur många har ni sett där som ni vet vem det är eller känner?
Jag har sett ett par tre stycken, nog inte riktigt vad dem tänkt när de reggade sig där :hihi

En jobbarkompis plyte syns där då och då, det har han fått höra många gånger.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Fienden
Fi har luftherraväldet, har rörliga markstridskrafter i form av civila och märkta fordon. Fi har också posteringar i form av radar-och rutinkontroller. Fi markstridskrafter kraftsamlas dock i regel till stora vägar. Fi förmåga att strida i mörker är begränsad pga. brist på teknik och stridsvilja efter kl. 17.

Fi tjänstefordon syns på långt håll genom sitt sätt att ligga längst fram i varje bilkö där de demonstrativt håller gällande hastighetsbegränsningar.

Fi är stel och förutsägbar i sitt sätt att strida och färdas i välvårdade civila fordon av sen modell med tre antenner. Dessa fordon är också alltid befolkade av två vältrimmade personer i sina bästa år.

Motståndaren har även tillgång till prickskyttevapen i form av s.k. laserpistoler.

Slutsatser
- Vi bör åka under dygnets mörka timmar eftersom fienden har dålig mörkerkapacitet hos sitt flyg och har begränsad lust och förmåga att strida i mörker.
- Tidigast avgångstid 1730 pga. fi verksamhet.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
En tillbakablick på fredagen fick mig faktiskt att skratta rakt ut.. :tungan Kommer körande i Malmö med lastbilen, mot en ljuskorsning, som för mig visat grönt ett bra tag, och därmer varit rött länge för gående som tänker korsa vägbanan. Det är en ganska stor korsning, så de gående ska ta sig över 4 filer totalt. Ser när jag närmar mig korsningen att det är en gubbe på väg ut på övergångsstället, men tänker att "Ja, han hinner väl innan jag är framme". Men nej, gubben segar sig sakta men säkert framåt, och när jag är ca 10-20 meter ifrån honom honom är han mitt för "min" fil. När han får syn på lastbilen som är på väg rakt emot honom, vad tror ni han gör då? Rappar på lite? Haha neejdå, han stannar, och slänger armarna runt huvudet som för att ta skydd, och där står han, fastklistrad! Folket på trottoaren asgarvar åt honom, och jag får helt enkelt köra runt honom lite fint, för han står helt enkelt där, och tar skydd. Ganska roligt en fredagseftermiddag, faktiskt! Och en tisdagseftermiddag i efterhand också, för den delen! :D

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
AIK slog ut HV 4-0 i matcher i kvartsfinalen i hockeyslutspel.. Hahahaha

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Träffade ett gammalt ragg på kvällsturen idag. Hon tyckte att min hoj var skitig (vilket den är) och att jag skulle komma hem till henne så hon kunde hjälpa till att tvätta den. Jag ska nog ta och åka dit och få hojen tvättad imorgon. Hehe.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Träffade ett gammalt ragg på kvällsturen idag. Hon tyckte att min hoj var skitig (vilket den är) och att jag skulle komma hem till henne så hon kunde hjälpa till att tvätta den. Jag ska nog ta och åka dit och få hojen tvättad imorgon. Hehe.

"få hojen tvättad" :brynad:crash

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Blere nå ligga....fölåt "tvätta" då? :va

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Highside i 70-80km/h på isbanan.

Tråkigt att hojen pajade.
Kul att jag klarade mig med lätta blåmärken.
Att det kom med på film.
Och den brutala adrenalinöverdosen som kommer sekunderna efter man insett att man var 30cm från att få ett bakdäck proppfullt med spikdubb i nyllet.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Att det kom med på film.
Och den brutala adrenalinöverdosen som kommer sekunderna efter man insett att man var 30cm från att få ett bakdäck proppfullt med spikdubb i nyllet.

I dödens närhet är livet närmast.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh

Att det kom med på film.

Skönt att du klarade dig!
Synd att du klotade. :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Att det kom med på film.

Grattis du hade ett nära levande ögonblick :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det börjar dra ihop sig med bilen och det är inte riktigt vår ännu. :fakta

Själv har jag kanske 50 timmars jobb innan Jaguaren är klar för sommaren, det får mig kanske inte att le sådär direkt, men när allt är fixat så kan jag njuta av brittisk elegans och doften av välpolerat ädelträ hela sommaren. Det får mig att le :yoparty

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras