Brittisk brud? Sitter alla tänderna i en prydlig rad?
Perfa tajming:
Fyllde i vita arkivet. Inget i sig som får en att le med tanke på att man planerar för sin egen bortgång. Men att det underlättar mina anhörigas kommande arbete är skäl till ett litet leende. Det har varit nära alldeles för många gånger nu.
Ja det var ju onekligen snällt mot dina anhöriga.
Vore det inte bättre att se över sitt liv så att det inte "är nära" så ofta istället?
Jag tror dina anhöriga skulle föredra det framför att du underlättar begravningen.
Med tanke på den risk de flesta av oss här utsätter sig för när man ger sig ut bland fyrhjulade i trafiken så är det nog nära ögat fler gånger än man erkänner för sig själv eller märker av. Naturligtvis gör jag allt i min makt för att minska den risken, helställ, ryggskydd, observation, riskbedömning mm. Men ibland går det åt helvete pga annat än mig själv.
Ja, den frågeställningen är ju högst subjektiv gällande hur många gånger som är för många. För egen del så är 2 gånger på 10 år när det bara har varit slumpen som räddat mig för många. Jag har ett hjärtfel som bidrog till en av gångerna då det var nära ögat.
Med tanke på den risk de flesta av oss här utsätter sig för när man ger sig ut bland fyrhjulade i trafiken så är det nog nära ögat fler gånger än man erkänner för sig själv eller märker av. Naturligtvis gör jag allt i min makt för att minska den risken, helställ, ryggskydd, observation, riskbedömning mm. Men ibland går det åt helvete pga annat än mig själv.
Premiärtur me hojen, Behöver nog inte säga mer..
Ja det var ju onekligen snällt mot dina anhöriga.
Vore det inte bättre att se över sitt liv så att det inte "är nära" så ofta istället?
Jag tror dina anhöriga skulle föredra det framför att du underlättar begravningen.
Som sagt. Bara varit slumpen som räddat mig. De gångerna förbrukade jag all min tur för all framtid. Om man nu ska tro att det finns nåt som heter tur.
Ska vi sen räkna in de gånger det varit nära för att man inte gjort en korrekt riskbedömning eller räddats av andras skicklighet så blir det betydligt fler gånger. Både i trafiken och i annan verksamhet.
En sak är säker. Jag kommer aldrig mer köra hoj eller bil för att skaka av mig ilska. Känns som om jag inte är ensam om att ha gjort det?
Sportbike fick mig att le idag! Inte för att jag träffa han lr så. Utan bara för att jag gick o tänkte på vilken bra gubbe han är Me betoning på ung gubbe
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|