Vad fick dig att le idag?

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Äntligen!

Jag vann en flaska vin i vecko-lotteriet.
"Winebrand of the year"
(Voted best winebrand in United States 2007) :rolleyes:

Nån som druckit Barefoot Pino Grigio? :p

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fyllde i vita arkivet. Inget i sig som får en att le med tanke på att man planerar för sin egen bortgång. Men att det underlättar mina anhörigas kommande arbete är skäl till ett litet leende. Det har varit nära alldeles för många gånger nu.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fyllde i vita arkivet. Inget i sig som får en att le med tanke på att man planerar för sin egen bortgång. Men att det underlättar mina anhörigas kommande arbete är skäl till ett litet leende. Det har varit nära alldeles för många gånger nu.

Ja det var ju onekligen snällt mot dina anhöriga.

Vore det inte bättre att se över sitt liv så att det inte "är nära" så ofta istället?

Jag tror dina anhöriga skulle föredra det framför att du underlättar begravningen.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Vore det inte bättre att se över sitt liv så att det inte "är nära" så ofta istället?

Jag tror dina anhöriga skulle föredra det framför att du underlättar begravningen.

Ja, den frågeställningen är ju högst subjektiv gällande hur många gånger som är för många. För egen del så är 2 gånger på 10 år när det bara har varit slumpen som räddat mig för många. Jag har ett hjärtfel som bidrog till en av gångerna då det var nära ögat.

Med tanke på den risk de flesta av oss här utsätter sig för när man ger sig ut bland fyrhjulade i trafiken så är det nog nära ögat fler gånger än man erkänner för sig själv eller märker av. Naturligtvis gör jag allt i min makt för att minska den risken, helställ, ryggskydd, observation, riskbedömning mm. Men ibland går det åt helvete pga annat än mig själv.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Med tanke på den risk de flesta av oss här utsätter sig för när man ger sig ut bland fyrhjulade i trafiken så är det nog nära ögat fler gånger än man erkänner för sig själv eller märker av. Naturligtvis gör jag allt i min makt för att minska den risken, helställ, ryggskydd, observation, riskbedömning mm. Men ibland går det åt helvete pga annat än mig själv.

Har precis kommit hem från vårens premiärtur med viffern. Tog flera mil att komma till köpcentret en kilometer bort och handla halstabletter till frun. :)

Och bilisterna är fortfarande samma klantarslen som vanligt. :arsele SwePace, jag förstår fullständigt din inställning. Ska antagligen se över mitt vita arkiv också.

Nu kör jag motorcykel året runt och borde vara lite vanare vid hur pappskalliga en del bilister är, men ändå... :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, den frågeställningen är ju högst subjektiv gällande hur många gånger som är för många. För egen del så är 2 gånger på 10 år när det bara har varit slumpen som räddat mig för många. Jag har ett hjärtfel som bidrog till en av gångerna då det var nära ögat.

2 gånger på 10 år är väl inte så farligt, jag fick intrycket att det var 2 gånger i månaden...

Jag har åkt in med ambulans 2 gånger senaste månaden, ena gången var det illa, det gav IOFS lite perspektiv på livet, men i trafiken har det väl varit "nära" minst en gång per sommar.

Den dagen jag brister i uppmärksamhet när jag kör hoj samtidigt som en bilist brister i uppmärksamhet (som vanligt) då går det illa, så jag tillåter inte mig själv att köra när jag är ouppmärksam.

Är jag inte alert nog att tänka både för mig själv och för mina mottrafikanter så tar jag bilen...
(som motorcyklist kan man bara räkna andra motorcyklister som medtrafikanter och knappt det)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Som sagt. Bara varit slumpen som räddat mig. De gångerna förbrukade jag all min tur för all framtid. Om man nu ska tro att det finns nåt som heter tur.

Ska vi sen räkna in de gånger det varit nära för att man inte gjort en korrekt riskbedömning eller räddats av andras skicklighet så blir det betydligt fler gånger. Både i trafiken och i annan verksamhet.

En sak är säker. Jag kommer aldrig mer köra hoj eller bil för att skaka av mig ilska. Känns som om jag inte är ensam om att ha gjort det?

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Premiärtur me hojen, Behöver nog inte säga mer.. :D

:tummenupp

Blir litet avis på dig och alla andra som kört. Själv sitter man här med kronförkylningen. (Träffat snoriga dagisbarn för några veckor sedan.) I egenskap av man är jag ju då dödssjuk. :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Haft en underbar dag i Göteborg. Först nga timmars jobb (bra bet helg) o sedan mötte killen upp o vi shoppade o hade en trevlig middag. Nu på väg..ngn drink ute "hemma". Helt perfekt dag..:)

Varför får du det att låta som det skulle vara ngt negativt :va Man vet aldrig vad som kan hända o en hel del kan man inte styra över(min vännina förlorade t ex sin bror av en som körde rattfull)

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som sagt. Bara varit slumpen som räddat mig. De gångerna förbrukade jag all min tur för all framtid. Om man nu ska tro att det finns nåt som heter tur.

Ska vi sen räkna in de gånger det varit nära för att man inte gjort en korrekt riskbedömning eller räddats av andras skicklighet så blir det betydligt fler gånger. Både i trafiken och i annan verksamhet.

En sak är säker. Jag kommer aldrig mer köra hoj eller bil för att skaka av mig ilska. Känns som om jag inte är ensam om att ha gjort det?

Tjörafort mot ilska är en dålig idé.
Jag plockar ut en gamling på småvägarna.
Det funkar faktiskt bra.
I stället för att avreagera sig bryter man ner ilskan och frustrationen.
Viktigare:
Kör aldrig någonsin bakfull.
Även om man inte märker något själv, så kör man otroligt dåligt.
Körde enduro en gång (ränneslättsloppet -88) efter en ganska lugn fylla.
Då blev det tydligt hur dålig koll man har.

Iövrigt har jag redan bokat gravsten.
Gjutjärnskors FTW!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Sportbike fick mig att le idag! Inte för att jag träffa han lr så. Utan bara för att jag gick o tänkte på vilken bra gubbe han är :) Me betoning på ung gubbe :D

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Wife : "I dreamt they were auctioning off dicks. The big ones went for ten dollars and the thick ones went for twenty dollars."

Husband : "How about the ones like mine?"

Wife : "Those they gave away."

Husband : "I had a dream too...I dreamt they were auctioning off cunts. The pretty ones went for a thousand dollars, and the little tight ones went for two thousand."

Wife : "And how much for the ones like mine?"

Husband : "That's where they held the auction."

:hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...