Väckte det habegär? Har du råd? Om inte: Infann sig ångest och planer på att sälja din kropp för att få råd?
Det var första gången jag körde en skrevraket så Ninjan kändes mest ovant spännande. Tror inte att kroppen skulle tycka om någon längre tur på den. Och i ärlighetens namn så skulle jag aldrig kunna göra den rättvisa/köra den för vad den är. Men visst var det kul, det var det.
Diaveln däremot...ujujuj. Kollade efter en lämplig hoj att efterträda min lilla plastmoppe när handlaren kom fram och frågade ifall jag ville testa besten från söder. Har haft ögonen på den tidigare (på ett pojkdrömmande sätt) och visste att jag skulle ångra mig ifall jag ödmjukt fegade ur, så det var bara att nervöst sätta sig på den och starta upp. Döm om min förvåning när jag rullade iväg och den visade sig vara
väldigt lätthanterlig! Banne mig nästan mer så än Er6:an (aka: "den perfekta nybörjarhojen"). Vem kunde ana't? ¯\_(ツ)_/¯
När jag sedan kom ut från stan och vred på rullen så kunde jag inte hålla mig från skratt. Vilken känsla.
Bekväm - CHECK
Kraftfull - CHECK
Lätthanterlig - CHECK
Sepesnygg - CHECK (men visst finns det detaljer som sticker i ögonen..borstad plast?)
Pengarna finns men förnuftet säger ifrån. Känns ganska dumt att som arbetslös byta in en helt ok hoj (det är ju inget fel på plastmoppen...egentligen) och nästan länsa bankkontot bara för att man är sugen på något annat. Det går nog att ha riktigt kul på en Superduke R också. Förmodligen mer så. Eller varför inte den vettigare brodern SMT. Jag kör ju mestadels lite längre turer. Kanske upp till fjällen för att fiska och så. Då är ju en (bus)touring med några väskor perfekt.
Men dom är ingen Diavel.
Jag skulle aldrig ha tackat ja till den där provturen.