Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att en kvinnas lägenhet där jag var på visit idag var stökigare än min. Det gjorde henne genast litet mänskligare i mina ögon.
 

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Ort
Södermanland
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Att veta om att man börjar jobba senare på eftermiddagen, vilket innebär att man får sovmorgon under veckan. Och det i sig leder till att man kan ta en repa på hojen innan man börjar jobba.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Killen som precis ringde från Svensk Pensionsservice (eller vad det nu var), och hade så grova talfel så man inte hörde vad han sa. Man kanske har sökt sig till fel yrke då :D

Tydligen skulle han inte sälja något heller :va
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fick en p-bot som jag inte var helt nöjd med och skickade följande mail till berörd personal:

"Hej!

*artig presentation*

Jag bestämde mig för en shoppingrunda på hemmaplan idag, som tack för det fick jag en p-bot på 300:-.

Naturligtvis förstår jag att ni måste ha tidsbestämmelser för parkering så att det inte missbrukas på olika sätt och vis men om jag spenderar ca 4 timmar och 40 min på att handla, äta och klippa mig i centrum bör det väl knappast räknas som något sådant. Jag har alltså ingen större lust att få betala en straffavgift på 300:- p.g.a. detta.

P-skivan var inställd på kl 13:00

P-boten var tidsbestämd 17:20-17:35

P-botens ärendenr: **** *** *** ***

Belopp: 300:-

Jag var tillbaka vid bilen och såg boten ca 17:45, tog den och pratade med informationen i centrum och denne hänvisade till er.

Mellan ca 13:00-17:45 gjordes följande inköp av oss två som vi har kvitto på:

??:?? Frisören Sören 295:-

13:33 H&M 348:-

13:56 H&M 393:-

14:16 H&M 545:-

14:53 Brand Store 399:-

??:?? BURGER KING 185:-

15:43 MQ 99:-

15:56 Indiska 117:-

16:05 Indiska 648:-

16:48 Kjell & Company 139:-

16:53 Gina Tricot 247:-

16:54 Kjell & Company 24:90:-

17:07 Teknikmagasinet 29:90

17:35 Åhléns 199:-

Kan ärendet lösas och hur går jag i sådant fall till väga?

Vänligen


P-boten makulerades dagen efter med villkoret att jag någon gång skulle spendera 300:- där igen :tummenupp Alltid med glimten i ögat eller vad är det man säger...?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Suveränt Brute Force!!

Åkte själv på hela 800 kr i p-bot för att ha parkerat på trottoar för någon vecka sedan. Var inne hos morsan i MAXIMALT tre minuter, troligen kortare tid då jag enbart gick in, hämtade en påse med hundfoder och gick ut. Såg inte en enda människa på gatan, varken när jag "parkerade", gick in, eller gick ut. Så antagligen satt en skadeglad människa/P-lisa i någon av de parkerade bilarna (inte en enda ledig parkering på hela gatan, ca 30 st totalt) när jag stannade till, lämnade bilen och satte mig i den igen och körde iväg.....
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Visserligen igår, men ändå.. Helgens lycka (och leende) var att lura med killen till Ullevi och se lyckan hos honom när favvolåtarna spelades :yoparty:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tre olika kvitton på samma butik på 45 minuter, man får plocka på sig flera varor innan man går till kassan, men det var säkert en kvinna inblandad....

Grattis till den makulerade p boten, och till vad du nu fick tröstköpa på herrbutikerna på slutet...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Frugan? Jag håller inte på med sånt där larv :6surkart det är en backaffär, hon har minsann egen månadspeng ;) Som jag förklarade i mailet så var det våra samlade inköp som presenterades.

Som GuW säger.

DEt måste vara en kvinna med i bilden, men med tanke på vad du skriver så var det väl hon som handlade på Kjell & Company :trixie
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som GuW säger.

DEt måste vara en kvinna med i bilden, men med tanke på vad du skriver så var det väl hon som handlade på Kjell & Company :trixie

Säljer dom dildos för 139?, sedan batterierna på teknikmagasinet, men dom hade bara vanliga, så det blev ett besök till hos Kjell och köpa longlifebatterier...

Näe, det var en elak och orealistisk spekulation från min sida, det kunde ju ha varit en ladyshave eller någon annan kvinnoprodukt lika gärna.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Aaahh, dessa påhopp :D

??:?? Frisören Sören 295:- JAG

13:33 H&M 348:- DET

13:56 H&M 393:- DET

14:16 H&M 545:- JAG (4 linnen, 3 par lufsa runt hemma shorts)

14:53 Brand Store 399:- DET

??:?? BURGER KING 185:- VI (Taco Bar)

15:43 MQ 99:- JAG

15:56 Indiska 117:- JAG

16:05 Indiska 648:- DET

16:48 Kjell & Company 139:- JAG - Verktyg

16:53 Gina Tricot 247:- DET

16:54 Kjell & Company 24:90:- JAG - Batteri till larmfjärr

17:07 Teknikmagasinet 29:90 JAG

17:35 Åhléns 199:- DET
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Skulle hämta ett par rearset adjusters som jag beställt. Tar hojen ner till centrum. Inte en parkeringsplats ledig så långt ögat kan nå. Nåväl, jag ska ju bara in och ut lite snabbt (höhöhö). Ställer hojen bredvid ett av alla blomarrangemang som står utanför butiken ifråga.

En äldre herre, åtminstone 75 år gammal, går precis bredvid mig. Han saktar upp när han ser att jag parkerar och ställer sig bredvid mig och min rätt ordentligt högljudda hoj. Räknar med att få höra det vanliga om bullriga hojar, huliganer och allt vad det brukar vara. Stänger av hojen. Omedelbart öppnar mannen munnen.

"Fy fan.. ..vilken fin hoj!"
"Öh, tack så mycket."
"Vad är det för en?"
"KTM. Österrikisk."
"Jävlar i helvete vad fin den var."
"Tack."

:D
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Fick en p-bot som jag inte var helt nöjd med och skickade följande mail till berörd personal:



P-boten makulerades dagen efter med villkoret att jag någon gång skulle spendera 300:- där igen :tummenupp Alltid med glimten i ögat eller vad är det man säger...?

Täby C har (hade?, var 5-6 år sedan) även de bäst placerade handikapplatserna. Den större parkeringen bestå av en stor kvadratisk yta a ca 200mx200m med p-platser och vägar till dessa. Mitt på denna jävla parkering har de placerat handikaprutorna. Kollar man efter sådan när man parkerar långt bort från allt? Inte jag...
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Det fanns inga platser till risk2:an i helgen och dom skulle på semester så nästa var i augusti. Surt som fan. Sedan fick jag idag höra att jag och en annan kunde få en tid i mitten av Juli då den andra personen var lite osäker på sig själv och ville helst göra risk2:an själv. Så då kunde jag vara med också.. då blir det trots allt lite gäsa i sommar! :) Fan nu ler jag!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top