Vad fick dig att le idag?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hade nyss betygsamtal för Svenska B. Började med ett muntligt anförande om kvinnliga författare under 1800-talet och 2000-talet. Fick MVG på det :D
Sedan gick vi över till det teoriprov jag hade skickat in, VG
Sedan diskuterade vi de övriga uppgifterna jag lämnat in och det var VG rakt igenom och hon var jätteimponerad av mina novellanalyser.
Det slutade med ett VG totalt sett på Svenska B :D

Grattis.

Men :va Svenska B, det hade man väl på gymnasiet:va
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
När folk frågade om man skulle komma över på fest.

Van vid att vara killen som aldrig tar initiativ utan fastnar framför datorn med öl och är allmänt tragisk.

Nu har man två ställen att gå till helt plötsligt.
Men guud! Vad ska jag ha på mig? :3freak
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kom på att jag kört 1300 mil över serviceintervallet för kamrem på Mazdan... Det gjorde mig inte så glad.
Mekonomen skulle ha 3100.- för en kamremssats. Inte glad.
Meca 2900.-, inte helt nöjd.
AD Bildelar 2800.-. Inget leende nu heller.
Skruvat.se tog 1050.-. Hell yea!

Sedan läste jag mig till att motorn är mindre känslig för kamremsbrott. Det innebär att jag kan klanta mig bigtime med bytet med liten risk att göra ventilsallad av toppen.

Någon som har en remskiveavdragare att låna ut så har min dag verkligen blivit bra.

Sedan skulle gärna det fått vara uppehåll i helgen, men det är ltie mer önsketänkande...
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.

Försöker du antyda nånting här nu? :rolleyes:

196301_10150117628944479_697709478_6295785_1316390_n.jpg


:tungan
 
Last edited:

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Tappade hojen idag( Första gången)! Haha har alltid undrat hur människor kan vara så klantiga, och tappa sin hoj. Idag fick jag reda på det. Stod på andra sidan av stödet och skulle rulla fram hojen typ 20 cm, då gick stödet upp, samtidigt som jag lutade tillbaka den. Man blir väl nästan alltid glad över något man gjort första gången!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det som fick mig att le idag var att jag blev pappa för andra gången kl 11.12 i förmiddags! :) Har en dotter på två år och denna gången blev det en son. Han ska få se garaget imorgon. Dottern är redan fast i garageträsket.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
När jag stod med häcksaxen i buskarna gick ett äldre par förbi, hörde att dom snackade engelska & sa hej, blev en halvtimmes trevligt snack med två pensionärer som ursprungligen kom från Nya Zeeland som numera bodde i Afrika....dom hade vid 55 års ålder i princip slagit upp en bok & efter det bestämt hur dom ville leva sitt liv, dom packade & reste till Afrika där dom levt i 20 år.

Under sin promenad idag hade dom diskuterat att det kanske var dags att hitta på nått nytt & flytta....(dom var ca 75)
Damen sa "life is an adventure, you have to keep looking" det fick mig att tänka efter, ett härligt möte! :)
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Grattis lahi. Och på tal om små barn så lärde jag mig nåt nytt idag.
http://wimp.com/babysoothe/

Tackar så mycket! :) :) :)

Hmmm, skulle kanske ta och prova det där. Jag återkommer med rapport!

Nä, nu är det dags att sova. Gick upp kl 7 torsdag morgon och har sovit en timme sedan dess och nu är det fredag kväll. Red Bull e bra.
 

Bengtsten

Bannad
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Ingenstans
Hoj
Ingen^^
Faktumet att Kristus är min Herre och frälsare. Att jag varje dag får falla i hans underbara nåd. Att jag nu på natten får andas ut och att Herren Kristus Jesus förbereder mig på en ny dag:)
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Tappade hojen idag( Första gången)! Haha har alltid undrat hur människor kan vara så klantiga, och tappa sin hoj. Idag fick jag reda på det. Stod på andra sidan av stödet och skulle rulla fram hojen typ 20 cm, då gick stödet upp, samtidigt som jag lutade tillbaka den. Man blir väl nästan alltid glad över något man gjort första gången!

Alla har vält. Jag har gjort det en gång på hoj jag har ägt medelst skivbromslås. Efter ett tag får man in tekniken att ganska lätt lyfta eländet alldeles själv, trots att man är ganska spinkigt byggd.

Får mig att le brett när jag tänker tillbaka på första gången bumsen skulle upp; ådern bultande i pannan och armmusklerna som spagetti när jag tvingade upp hojen. Senaste gången i vintras när jag lyfte upp hojen efter en klantarselvurpa på en snödold isfläck i en rondell var mest "jaha" och så vips upp med hojen innan bildrullarna rullade över mig. Övning ger färdighet. :D
 
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top