Vad fick dig att le idag?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vakna imorse och hade inte en jävla aning om vart jag var nånstans.

Garva åt det en stund :D
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Ska du ha kul eller ska du bara ta dig fram?

Nja främst för att ta mig fram, det som är viktigast.

Vad Slowroller skrev. :)

Men om du inte vill att din fina sommarhoj ska rosta sönder alltför snabbt, kan jag rekommendera en gammal 80-talshoj med kick och luftkyld motor. Såna blir lättare att lyfta när man vurpar.

Min vinterhoj är, som synes i siggen, en Honda XL600R från 1983. Smårostig och mycket råttig. Det dyraste på den tror jag är dubbdäcken.

Alla offroadare från 80-talet är ganska överkomliga. Honda SLR har samma motor som XL600:an, men elstart om man nu föredrar det och har tillgång till varmgarage. Kolla annars på 2T-125:eek:r. Finns en del intressant på Blocket. Yamaha XT600 är en annan klassisk modell som jag kollade på innan jag blev erbjuden Hondan.


Dittan och dattan: Kick är obligatoriskt på en vinterhoj - batteriet pallar inte flera nätter i rad med 20-25 minusgrader om den får stå ute. Kick funkar alltid. Åtminstone om man har haft vett att hälla i helsyntolja av lagom tunn sort, går knappt att kicka runt annars... :rolleyes: En luftkyld motor har ingen vattenkylning som kan frysa sönder. Justa dubbdäck med sk landsvägsdubb (2 mm utstick) köpte jag på ddp.nu. Jepp, vinterhojen är alltså ingen "lekhoj" utan ett seriöst pendlarfordon som jag använder fem dar i veckan under vintern.
Kan också rekommendera eluppvärmda handskar från Warmnsafe.eu. Tvätta aldrig hojen med vatten under vintern. Spruta ner hela hojen (utom bromsar, däck, grepp och sadel förstås) med WD40, 5-56 käkar upp gummi mm.

Vill du veta mer, peemma eller nåt. Lycka till med vinterhojsprojektet!




Förresten, BMW F650CS, är inte det en Scarver? Funkar remdrift i vinterföre? Om vi nu bortser från snöskotrar vill säga? :D

Ja exakt det är en Scarver. Haha fråga inte mig om remdrift fungerar under vintern, jag visste inte äns att den hade en remdrift förräns jag köpte den.
 
Last edited:

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
1.2514558TS1312107352414_slot100slotWide75ArticleFull.jpg


"Hon har charmen som alla andra kattungar har.
Men det är en sak som gör att ingen vill ha henne.
De tycker att hon ser ut som Hitler. "
http://www.expressen.se/nyheter/1.2514553/hitler-katten-far-inget-hem

:huvet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
1.2514558TS1312107352414_slot100slotWide75ArticleFull.jpg


"Hon har charmen som alla andra kattungar har.
Men det är en sak som gör att ingen vill ha henne.
De tycker att hon ser ut som Hitler. "
http://www.expressen.se/nyheter/1.2514553/hitler-katten-far-inget-hem

:huvet

Ähh, ge mig katten så tar jag hand om henne.

ÅAS så hade ju djurhemmet mer än nog med katter att omplacera redan, så varför inte avliva hälften av dom som kommer in?

Jag stödjer katthemmet här med någon hundring då och då, trots att min starka övertygelse är att oönskade katter ska avlivas.

Anledningen att jag ändå stödjer katthemmet är att dom kastrerar alla katter som går därigenom, det betyder att när dom katterna placeras ut till en familj så riskerar då inte den familjen att få en oönskad kull.

Ju fler kastrerade katter som placeras ut, ju färre oönskade kullar föds.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Såg något riktigt häftigt, som fick mig att le hela vägen hem. Jag var på väg hem och körde runt 80km/h då kommer en fälthare och springandes lite längre fram så jag saktar ner till 60km/h och kör jämsides med den i ca 4 sekunder, inte visste jag att den kunde springa så fort, lätt ett av det häftigaste jag sett.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
I skuggan av hotande havererad världsekonomi, nya jordskalv i japan, massmord i grannlandet & svält i Afrika...så jävla typiskt svenskt så man kräks.....jag log, men snett.

Nu ska det curlas ordentligt....det är farligt att andas också.
 

Bifogat

  • ojoj.jpg
    ojoj.jpg
    40.8 KB · Visningar: 45

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns få lyckliga dagar i en VW Golf ägares liv, men i dag är en av dom.

JAG SÅLDE GOLFDJÄVELN I DAG!!!!!!!

(eftersom jag inte kan med att lura folk så sa jag som det var att det var en hopplös skitbil, men det sket köparen i, den var besiktad och skulle användas av bärplockare i inlandet i några månader)
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Det finns få lyckliga dagar i en VW Golf ägares liv, men i dag är en av dom.

JAG SÅLDE GOLFDJÄVELN I DAG!!!!!!!

(eftersom jag inte kan med att lura folk så sa jag som det var att det var en hopplös skitbil, men det sket köparen i, den var besiktad och skulle användas av bärplockare i inlandet i några månader)

Grattis!! Vad blir det för rishög nästa gång? Saab?:tungan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Grattis!! Vad blir det för rishög nästa gång? Saab?:tungan

Jag var inställd på det, en 9-5a, men så lånade jag en för att dra husvagnen på besiktningen och bränslepumpen la av när jag hade kört 500m, så jag tror att GUD försöker säga mig något :D

Alla andra (äldre) Saabar jag har haft har gått som klockor hur länge som helst.

så nu tittar jag på lite allt möjligt..
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top