Ska du ha kul eller ska du bara ta dig fram?
Vad Slowroller skrev.
Men om du inte vill att din fina sommarhoj ska rosta sönder alltför snabbt, kan jag rekommendera en gammal 80-talshoj med kick och luftkyld motor. Såna blir lättare att lyfta när man vurpar.
Min vinterhoj är, som synes i siggen, en Honda XL600R från 1983. Smårostig och mycket råttig. Det dyraste på den tror jag är dubbdäcken.
Alla offroadare från 80-talet är ganska överkomliga. Honda SLR har samma motor som XL600:an, men elstart om man nu föredrar det och har tillgång till varmgarage. Kolla annars på 2T-125r. Finns en del intressant på Blocket. Yamaha XT600 är en annan klassisk modell som jag kollade på innan jag blev erbjuden Hondan.
Dittan och dattan: Kick är obligatoriskt på en vinterhoj - batteriet pallar inte flera nätter i rad med 20-25 minusgrader om den får stå ute. Kick funkar alltid. Åtminstone om man har haft vett att hälla i helsyntolja av lagom tunn sort, går knappt att kicka runt annars... En luftkyld motor har ingen vattenkylning som kan frysa sönder. Justa dubbdäck med sk landsvägsdubb (2 mm utstick) köpte jag på ddp.nu. Jepp, vinterhojen är alltså ingen "lekhoj" utan ett seriöst pendlarfordon som jag använder fem dar i veckan under vintern.
Kan också rekommendera eluppvärmda handskar från Warmnsafe.eu. Tvätta aldrig hojen med vatten under vintern. Spruta ner hela hojen (utom bromsar, däck, grepp och sadel förstås) med WD40, 5-56 käkar upp gummi mm.
Vill du veta mer, peemma eller nåt. Lycka till med vinterhojsprojektet!
Förresten, BMW F650CS, är inte det en Scarver? Funkar remdrift i vinterföre? Om vi nu bortser från snöskotrar vill säga?
"Hon har charmen som alla andra kattungar har.
Men det är en sak som gör att ingen vill ha henne.
De tycker att hon ser ut som Hitler. "
http://www.expressen.se/nyheter/1.2514553/hitler-katten-far-inget-hem
Ikväll är jag över att vara heeeemmaaaa!! Himla skönt!
Fullt laddtryck på E6:an fick mig att le idag
Ok hur mycket då
Har ingen mätare på hojen just nu, men skulle tippa på 1,3-1-5bar
nice
Hur mycket räknar du att du har i spisen?
I spisen finns det 347hp/289nm @ 1 bar
Bänkar med 1,5 bar om 2 veckor
Det finns få lyckliga dagar i en VW Golf ägares liv, men i dag är en av dom.
JAG SÅLDE GOLFDJÄVELN I DAG!!!!!!!
(eftersom jag inte kan med att lura folk så sa jag som det var att det var en hopplös skitbil, men det sket köparen i, den var besiktad och skulle användas av bärplockare i inlandet i några månader)
Grattis!! Vad blir det för rishög nästa gång? Saab?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|